محقق ارشد گروه تحقیقاتی دانشگاه اوهایو گفت: محققین گروه مکانیک دانشگاه اوهایو موفق به مدل سازی شکست پلیمرها با توجه به ساختار مولکولی آنها شدند.
کد خبر: ۶۴۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ 16 August 2018

به گزارش تابناک : محمد جعفری تهرانی اظهار داشت: محققین گروه مکانیک دانشگاه اوهایو موفق به مدل سازی شکست پلیمرها با توجه به ساختار ملکولی آنها شده اند. نتایج حاصل از این تحقیقات که توسط محققین گروه مکانیک دانشگاه اوهایو انجام شده است به صورت مستقیم در بهبود طراحی قطعات حساس پلیمری نقش حیاتی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این مدل‌ها می تواند دانش ما از عملکرد مکانیکی پلیمر ها را به مقدار قابل توجهی گسترش دهد، اظهار داشت: این تحقیقات ابزار جدیدی در اختیار طراحان، سازندگان و محققان قرار می دهد که موجب پیشرفت در کاربردهای جدیدتر و دقیق تر پلیمرها می شود.

محقق ارشد گروه تحقیقاتی دانشگاه اوهایو اضافه کرد: حاصل این تحقیقات در غالب چندین مقاله علمی در ژورنال های معتبر بین المللی منتشر شده و در چندین کنفرانس بین المللی ارائه شده است.

پژوهش‌های انجام گرفته توسط این محققین بر روی سه نوع متفاوت از پلیمر از جمله لاستیک، لاستیک‌های تقویت شده با carbon black و بایوپلیمرها، تمرکز دارد و نتیجه حاصل با تست‌های آزمایشگاهی مورد ارزیابی و تائید قرار گرفته اند. در حالی که صنایع مرتبط با پلیمر سومین صنعت بزرگ در جهان به شمار می‌رود، نتایج حاصل از این تحقیقات می تواند نقش بزرگی در راستای بهینه سازی و نواوری های جدید در این حوزه گردد. به عنوان یک مثال شاخص در حالی که خرابی تایرها در بالغ بر ۲۰ درصد از سوانح رانندگی تاثیر مستقیم دارد، نتایج حاصل از این تحقیقات برای طراحان امکان طراحی بهینه تر تایرها و همچنین امکان ارزیابی صحیح از عمر تایرها را فراهم می‌کند. 

از دیگر کاربردهای شگرف این تحقیقات می‌توان به نتایج حاصل از تحقیق بر روی بیو پلیمرها اشاره کرد. این تحقیقات امکان مدل سازی تاندون ها، غضروف ها، و دیگر بافت‌های پلیمری را فراهم می کند که در علوم بازتوانی، طراحی ایمپلنت‌ها و علوم حرکت شناسی نقش حیاتی دارد.

 محققان تاکید می کنند این تحقیقات علاوه بر تاثیر مستقیم در حوزه‌های تجهیزات ایمنی، خودرو، تجهیزات پزشکی، هواپیمایی و هم چنین در حوزه طراحی ایمپلنت‌های پلیمری از جمله دریچه قلب مصنوعی نیز نقش به سزایی ایفا خواهد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار