نماینده تشکل‌های مردمی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۵۰۰ تشکل فعال و ثبت‌شده وجود دارد که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 16 August 2018

به گزارش تابناک : علی قهرایی پیش از ظهر امروز در همایش روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی اظهار داشت: خانه تشکل‌ها اساسی‌ترین مطالبه سازمان‌های مردم‌نهاد استان اصفهان بود که این خواسته مستجاب شود.

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد از نظر کیفی و کمی جایگاه مهمی دارند که غیردولتی و غیرسیاسی هستند که فعالیت آن‌ها در محور قانون و به‌روز و فعالیت در محور تخصص است.

نماینده تشکل‌های مردمی استان اصفهان با اشاره به کارکردهای جدید این سازمان‌ها بیان کرد: این سازمان‌ها می‌توانند موجب توسعه اجتماعی و توسعه پایدار شود و در کنار آن این نهادها سهم مهمی در انسجام ملی ایفا کنند و نشاط اجتماعی را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان 1500 تشکل فعال و ثبت‌شده وجود دارد که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، افزود: این سازمان‌ها نیازمند رده‌بندی ازنظر کارکردی و شبکه‌سازی و توانمندسازی هستند.

قهرایی با اشاره به چالش‌های این تشکل‌های مردمی گفت: پرداخت مالیات، بیمه، قراردادها و مشکلات ثبتی این تشکل‌های مردم‌نهاد از چالش‌های مهم این سازمان‌ها هستند.

وی افزود: از وزیر کشور می‌خواهیم که وضعیت پرداخت‌های مالیاتی سازمان‌های مردم‌نهاد موردبررسی قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار