راه یافتن «رقص شیر» به‌عنوان تنها نماینده هنر نمایش اصفهان در بخش آزاد و مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، خوب‌ترین خبر فرهنگی 25 مردادماه است.
کد خبر: ۶۴۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 16 August 2018
به گزارش تابناک : مصطفی جعفری خوزانی نویسندگی این نمایش را بر عهده داشته و ابوالفضل شریفی، آن را کارگردانی کرده است. جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان نیمه اول شهریورماه سال جاری در استان کردستان، شهر مریوان برگزار می‌شود.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، امروز آخرین روز برپایی دو نمایشگاه است:
 
نمایشگاه نقاشی‌های "عباسی رحیمی" در گالری کوثر که از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 19 برپاست.
 
نمایشگاه گروهی عکس "سه‌گانه‌ها" که از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در گالری سایان تماشاگران را فرامی‌خواند.
 
در 25 مردادماه این نمایشگاه‌ها گشایش می‌شوند:
 
نمایشگاه ویدئو آرت و چیدمانی به نام "به‌سادگی یک روایت ممکن" که تا 30 مردادماه هرروز از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 20 می‌توان آن را در موزه هنرهای معاصر دید.
 
نمایشگاه خوشنویسی "ابوالفضل تقیان دینانی" که تا 6 شهریورماه از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 در گالری نقش خانه مجتمع سوره حوزه هنری برپاست.
 
برای دیدن نمایشگاه "زیر پوست شهر" که در نگارخانه دیبا برپاشده فقط تا 28 مردادماه فرصت هست. این نمایشگاه از ساعت 11 تا 13 و 16 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.
 
امکان تماشای نمایشگاه گروهی "مرگ بر واقعیت" نیز تا 29 مردادماه، هرروز به‌جز جمعه‌ها و سه‌شنبه‌ها از ساعت 12 تا 20 در گالری امروز میسر است.
 
نمایشگاه دوسالانه عکس ایسنا اصفهان با عنوان "درباره ما" تا 31 مردادماه هرروز از ساعت 10 تا 22 در نگارخانه سیتی سنتر تماشاگران را فرامی‌خواند.
 
گالری پژوهشکده پنج او هفت نیز این روزها میزبان نمایشگاه نگارگری "ژرفای سکوت" با آثاری از مهرداد صدری است. این نمایشگاه تا 31 مردادماه هرروز از ساعت 17 تا 21 برپاست.
 
گالری متن تا 7 شهریورماه میزبان تور نمایشگاه گروهی "لحظه قطعی" است. این نمایشگاه را از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 می‌توان دید.
 
حراج آثاری از استادان هنرهای تجسمی ایران که از 4 مردادماه در گالری ارژنگ آغازشده نیز تا 20 شهریورماه هرروز از ساعت 18 تا 21 ادامه دارد.
 
برنامه‌های مختلف فرهنگی
 
آیین رونمایی از نخستین شماره کتاب "سینماتوگراف" که به همت دفتر تخصصی تدوین‌شده و به موضوع "سینمای کلاسیک و سینمای نئوکلاسیک" پرداخته است، امروز رأس ساعت 18 در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.
 
هنر سرای خورشید هم امشب رأس ساعت 19 و 21 میزبان اجرای صحنه‌ای میلاد خرم است.
 
علی خدایی، خدیجه شریعت، زهرا سترده، علیرضا ارواحی، جواد قبادی و آتنا ایران تاژ امروز رأس ساعت 19 در نشست "گل نوشت" موسسه فرهنگی هنری رویش مهر حضور پیدا می‌کنند تا برای علاقه‌مندان به گُل نویسی، در همین رابطه حرف‌هایی بزنند.
 
خانه فیزیک اصفهان، امروز بنا دارد رأس ساعت 17:30  فیلم  "source code"را اکران و نقد کند. سالن میرزا خانی در خیابان آزادگان محل اجرای این برنامه است.
 
نمایش‌های روی صحنه
 
امروز آخرین روز اجرای نمایش عروسکی "یک سبد صبوری" به کارگردانی رزیتا کروندی است. این نمایش رأس ساعت 19 در سالن سوره حوزه هنری اصفهان اجرا می‌شود.
 
اجرای نمایشی به نام "شاهرخ خان" نیز از دیروز در هنرستان هنرهای زیبای پسران آغازشده است. مجید کاشی فروشان کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد و برای دیدن آن می‌توان تا 18 شهریورماه هر شب رأس ساعت 20:30 به این هنرستان رفت.
 
"عینهو شب که سیاس" نام نمایشی به کارگردانی مهرزاد مشکل گشاست که تا 1 شهریورماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن تماشاخانه اصفهان به روی صحنه می‌رود.
 
فرهنگسرای کوثر این روزها میزبان نمایش کمدی "قلی و ننه قلی" است. علیرضا خانی نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده داشته و تا 2 شهریورماه هر شب رأس ساعت 20  می‌توان آن را تماشا کرد.
 
اجرای نمایش "اکیپ" به کارگردانی محسن آقا قدیری که از 19 مردادماه در خانه تئاتر کاشان آغازشده تا پایان مردادماه ادامه دارد. این نمایش هر شب رأس ساعت 20:30 به روی صحنه می‌رود.
 
"مبارک و غول چراغ جادو" تئاتری کمدی است که از 17 مردادماه اجرای خود را در تماشاخانه ارغوان شهرضا آغاز کرده و تا 26 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 اجرا می‌شود.
 
نمایش کمدی "داماد خوش‌شانس 3" تا 26 مردادماه هرروز رأس ساعت 18:30 در تالار فرهنگ کاشان تماشاگران را فرامی‌خواند.
 
سالن نمایش اصفهان، تا 29 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 میزبان نمایش "نگاهمان می‌کنند" به کارگردانی معین‌الدین عشاقی است.
 
نمایش "معرکه در معرکه" به کارگردانی احمد شکرانه نیز تا 30 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در تماشاخانه نگاه نجف‌آباد اجرا می‌شود.
 
"کوران" نام نمایشی به کارگردانی امید نیاز است که تا 2 شهریورماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار هنر به روی صحنه می‌رود.
 
نمایش "از خواستگاری متنفرم نه از چخوف" با کارگردانی محمدرضا بیگدلی تا 2 شهریور هرروز رأس ساعت 19 در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.
 
نمایش "افرا" به کارگردانی احسان جانمی، تا 3 شهریورماه هرروز رأس ساعت 19:45 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می‌شود.
 
"شهر هرت" نام نمایش شاد و موزیکالی به کارگردانی هادی کیانی و حسینعلی عمادی است که تا 4 شهریورماه هر شب رأس ساعت 20:30 در مجموعه باغ نور به روی صحنه می‌رود.
 
فیلم‌های روی پرده
 
امروز در پردیس سینمایی سیتی سنتر می‌توان فیلم‌های " پشت دیوار سکوت"، ""داستان سه شهر"، "کوه‌ها شاید از هم جدا شوند"، "تنگه ابو قریب"، "دم سرخ‌ها"، "کاتیوشا"،"هزارپا"، " به‌وقت خماری"، "شماره 17 سهیلا"، "شاه‌دزد"، "دشمن زن" و "فیلم‌های کوتاه تابستان 97" را دید.
 
پردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های "تنگه ابو قریب"، "دم سرخ‌ها"، "من دیوانه نیستم"، "کاتیوشا"، "هزارپا"، "خاله قورباغه"، "دشمن زن" و فیلم خارجی "شاه‌دزد" و سینما سپاهان فیلم‌های "تنگه ابو قریب"، "دم سرخ‌ها"، "هزارپا" و "تگزاس" را اکران می‌کند. 
 
سینما قدس فیلم‌های "دم سرخ‌ها" و "هزارپا" و سینما فلسطین فیلم‌های "تنگه ابو قریب"، "هزارپا"، "تگزاس" و "خاله قورباغه" را روی پرده دارد. در سینما فرهنگیان نیز می‌توان "خاله قورباغه" و "هزارپا" را دید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار