تبریز سبز با شهردار شهرساز
فضای سبز از اولویت های علم شهرسازی می باشد که در عصر حاضر به علت افزایش شهر نشینی ، افزایش کارخانجات و خوردوها ضرورت توجه به ان بیش از بیش احساس می گردد.
کد خبر: ۶۴۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 16 August 2018

آیا باغ شهر ایران احیا می شود؟ آیا فضای فقیر سبز تبریز جانی دوباره گرفته و غنی می شود؟این ها سوالاتیست که با توجه به تحرکات انجام یافته در بخش فضای سبز در حدود یک سال اخیر، پاسخی امیدوار کننده می توان به آن ها پیدا نمود.

فضای سبز از اولویت های علم شهرسازی می باشد که در عصر حاضر به علت افزایش شهر نشینی ، افزایش کارخانجات و خوردوها ضرورت توجه به ان بیش از بیش احساس می گردد.

تبریز که در سالهای دور به باغ_شهر ایران شهرت داشت امروزه به علت سیاست های غلط سالهای گذشته مسئولان زیربط، در شرایط خوبی به سر نمی برد ، و سرانه فضای سبز تبریز در حد پایینی به نسبت استاندارد جهانی ان قرار گرفته است.

همچنان که با حضور شهین باهر در راس مدیریت شهری به عنوان یک شهرساز و متخصص شهرسازی و عمران نوید رعایت پاردایم های شهرسازی در مقوله توسعه شهری را می داد ، در حال حاضر دیده می شود در این مدت کم ، وی توانسته در توسعه فضای سبز عملکرد قابل قبولی داشته باشد ، در این خصوص نماینده ولی فقیه در استان در مراسم کلنگ زنی پارک 35 هزار متر مربعی سلامت نیز با قابل قبول دانستن عملکرد شهرداری در این حوزه ، از شهردار تبریز تقدیر نمود.

تنفس به محلات باز می گردد

20 پارک محله ای وعده شهردار تبریز برای سال 97 است که از این تعداد حدود 8 مورد بهره برداری شده و در اختیار شهروندان قرار داده است.

امروز نیز گفته شد، هر دو طرف اتوبان کسایی درختکاری خواهد شد و این نیز نوید یک #کمربند_سبز برای تبریز را می دهد که می تواند در توسعه فضای سبز تبریز حرکتی بزرگ قلمداد گردد.

اقدامات انجام گرفته نشان می دهد احیای باغ شهر ایران دور از انتظار نیست و در این راستا مشارکت و همراهی شهروندان با شهرداری در جهت تسریع در احداث پارک های محله ای تاثیر گذار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :