مدیر کل کمیته امداد اصفهان گفت: ۲۷ درصد از صدقه مردم استان اصفهان در سال جاری برای کمک به مسکن نیازمندان و مابقی آن در زمینهٔ معیشت، درمان، تحصیل، جهیزیه، ازدواج و امور فرهنگی هزینه می‌شود.
کد خبر: ۶۴۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 16 August 2018
به گزارش تابناک : محمدرضا متین پور، بابیان اینکه هزینه کرد صدقه بر مبنای قواعد شرعی فقط درزمینهٔ رسیدگی به امور نیازمندان مجاز است، گفت: هرسال برای حمایت از این اقشار و بر اساس نیازهای ضروری و کمبودهای موجود در جامعه تحت حمایت کمیته امداد در استان، صدقه جمع‌آوری‌شده توسط این نهاد تقسیم‌بندی می‌شود.
 
متین پور گفت: صدقه‌ای که امسال در استان اصفهان جمع‌آوری می‌شود در زمینهٔ معیشت، درمان، تحصیل، جهیزیه و ازدواج، مسکن و امور فرهنگی مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان هزینه می‌شود.
 
وی کمک به تأمین مسکن  را یکی از مهم‌ترین برنامه های کمیته امداد برای توانمند سازی جامعه تحت حمایت دانست و گفت: ۲۷ درصد از صدقه مردم نیکوکار استان اصفهان در سال ۹۷ به این منظور مصرف خواهد شد.
 
مدیرکل کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه تسهیل ازدواج نیازمندان از اولویت‌های این نهاد است، گفت: ۱۸ درصد از صدقه در سال ۹۷ برای پرداخت کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه مددجویان تحت حمایت این نهاد اختصاص‌یافته است.
 
وی از هزینه کرد ۱۴ درصد از صدقه مردم اصفهان در سال ۹۷ درزمینهٔ بهداشت و درمان نیازمندان خبر داد و گفت: ارائه خدمات ویژه به سالمندان، کمک به رفع سوءتغذیه، کمک به پرداخت فرانشیز و خدمات ویژه درمان در مناطق محروم شهری و روستایی و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشتی نیز از موارد اصلی هزینه کرد صدقه درزمینهٔ بهداشت و درمان مددجویان اصفهانی است.
 
متین پور دو و نیم درصد از منابع صدقه سال جاری را برای پرداخت کمک‌هزینه تحصیل به دانش آموزان، دانشجویان و طلاب نیازمند اعلام کرد و افزود: ۱۴ درصد از صدقه جمع‌آوری‌شده در استان نیز برای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان هزینه خواهد شد.
 
وی پرداخت کمک‌های موردی و تأمین لوازم ضروری زندگی را از دیگر خدماتی اعلام کرد که با صدقه مردم اصفهان به اقشار آسیب‌پذیر تحت حمایت کمیته امداد ارائه می‌شود و افزود: سهم این سرفصل در سال ۹۷ چهارده و نیم درصد از صدقه جمع‌آوری‌شده خواهد بود.
 
متین پور به‌ضرورت هم‌افزایی منابع همه خیریه‌ها و فعالان امر خیر و احسان در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: ۱۰ درصد از منابع حاصل از صدقه در استان اصفهان در زمینهٔ هم‌افزایی و تعامل با خیریه‌ها هزینه خواهد شد و حل مشکلات مددجویان تحت حمایت در زمینه‌هایی مانند پیوند کلیه، جراحی قلب، تأمین مسکن، اشتغال و... تسهیل می‌شود.
 
مدیرکل کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه ۱۰۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: متأسفانه سهم هر خانوار از صدقه جمع‌آوری‌شده در استان اصفهان ماهیانه در حدود ۲۰ هزار تومان است که با توجه به گستردگی نیازهای مددجویان، تنها درصد کمی از مشکلات این نیازمندان را پوشش می‌دهد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار