کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: با وجودی که در حال حاضر هوای اصفهان دو درجه کاهش یافته اما از فردا تا روز شنبه با سیر صعودی دما به ۳۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.
کد خبر: ۶۴۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 15 August 2018

به گزارش تابناک : فاطمه زهرا سیدان اظهار داشت: با توجه به اینکه به اواخر مردادماه نزدیک می شویم اما الگوهای جوی هنوز آنگونه که ما انتظار داریم رو به سردی نرفته است.

وی با بیان اینکه ماکسیسم دمای هوای اصفهان هنوز روی ۳۷ درجه است، افزود: هر چند کاهش دما را در اوایل صبح را داریم.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی سه روز آینده است، ادامه داد: بر این اساس در اکثر مناطق آسمان صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر گاهی با وزش باد نسبتاً شدید مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان اصفهان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت.

شهریورماه شرایط خوبی برای بارش ها وجود ندارد

سیدان با اظهار اینکه هوای نجف آباد و زرین شهر غبار آلود است اما غبار خفیف و هوای صاف برای غالب شهرستان‌های اصفهان ثبت شده است، افزود: اگر چه دمای هوا رو به کاهش و سردی می‌رود اما در شهریورماه شرایط خوبی برای بارش‌ها نداریم.

وی با اشاره به اینکه ممکن است در مقطعی ناپایداری هوا داشته باشیم اما در کل با چرخش در پایداری هوا مواجهیم، اضافه کرد: امسال تابستان خوبی را از جهت کاهش گرد و غبار گذراندیم و این در حالی بود که سال گذشته در تیرماه با یک گرد و غبار سنگین مواجه بودیم که از سمت سمنان و عراق به اصفهان آمد.

کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: امسال شرایط غبار آلود در حدی نیست که زندگی را مختل کند و پایداری جو در تابستان بسیار متفاوت از پایداری جو در زمستان است که سبب هوای ناسالم می شد.

وی با اعلام اینکه در تابستان به خاطر تغییرات دمای روز و شب پایداری هوا آسیب زا نیست، گفت: امروز و فردا هوای صاف و گاهی وزش باد برای اصفهان پیش بینی می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار