تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان در حساس‌ترین بازی هفته چهارم لیگ برتر دربی سنتی اصفهان را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۶۴۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 15 August 2018

به گزارش تابناک : هفته چهارم لیگ برتر روز جمعه 26 مردادماه با برگزاری 4 دیدار پایان می‌یابد که در یکی از این بازی‌ها ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان دیگر تیم همشهری خود سپاهان است.

ذوب‌آهن و سپاهان روز جمعه باید به مصاف هم رفته و یکی از مهیج‌ترین دربی‌های ادوار اصفهان را برگزار کنند. دیداری که بنا به دلایل بسیار از حساسیت و هیجان بالایی برخوردار بوده و کسب پیروزی در آن می‌تواند 3 امتیاز با ارزشی را به حساب تیم برنده واریز کند.

ذوب‌آهن و سپاهان در حالی به مصاف هم خواهند رفت که هر 2 تیم از لحاظ امتیازی و وضعیت بازی‌های قبلی شرایط یکسانی دارند. هر 2 تیم 5 امتیازی بوده و از بازی‌های قبلی خود یک برد و 2 تساوی به دست آورده‌اند. نکته جالب آن که هر 2 تیم آخرین بازی خود را با تساوی بدون گل به پایان رسانده و تنها تفاوت آنها تعداد بالاتر گل‌های زده تیم سپاهان است.

بازگشت قلعه‌نویی به سپاهان و تقابل وی با تیم فصل گذشته‌اش در کنار حضور ستاره‌های پرآوازه و بازیکنانی مانند استنلی و غلامی در هر 2 تیم که سابقه پوشیدن پیراهن تیم رقیب را دارند هیجان دوچندانی به این دیدار بخشیده است.

ذوب‌آهن در حالی آماده این دیدار می‌شود که در بازی هفته گذشته نمایش قابل قبولی را ارائه داد. سبزپوشان اصفهانی در فاز دفاعی عملکرد خوب و بدون نقصی داشته و دروازه‌بان و مدافعان این تیم به خوبی تفکرات نمازی‌زاده را پیاده کردند اما در فاز تهاجمی و خلق موقعیت، ذوبی‌ها نمایش متوسطی ارائه کرده و نتوانستند آن چنان که باید در به وجود آوردن فرصت‌های گلزنی موفق باشند.

در آن سو سپاهان با وجود آن که در نتیجه‌گیری ناکام بود اما نمایش خوبی ارائه داد. شاگردان قلعه‌نویی با وجود آن که گلی به ثمر نرساندند، در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشتند و طبق داده‌های سایت‌های آماری به عنوان خطرناک‌ترین و هجومی‌ترین تیم هفته انتخاب شدند.

در فاز دفاعی اما زردپوشان چندان مورد محک قرار نگرفته و هنوز عیار واقعی آنها مشخص نشده است.

برگ برنده سپاهان در این دیدار شناخت کامل ژنرال از تیم سابقش است. شناختی که می‌تواند همچون شمشیر دولبه عمل کرده و سپاهان را غافلگیر کند. زیرا به همان میزان ذوبی‌ها نیز با افکار قلعه‌نویی آشنا بوده و می‌توانند دست او را بخوانند.

آنچه مشخص است سپاهان همانند دیدارهای قبلی با استفاده از بازی مستقیم و ارسال توپ‌های بلند، نمایش هجومی را ارائه می‌دهد. ذوب‌آهن نیز تلاش می‌کند تا با تکیه بر حرکات ترکیبی، شوت از راه دور و ضربات ایستگاهی به دروازه زردپوشان برسد.

اتفاقی که ممکن است بلای جان سپاهان شود، تکرار حوادث بازی با پیکان است. دفاع تیمی و منظم ذوبی‌ها در کنار خط میانی پرقدرت این تیم قطعاً برای سپاهان دردسرساز می‌شود.

در آن سو حملات کم تعداد شاگردان نمازی‌زاده و غیبت بازیکنان کلیدی جناح چپ ذوبی‌ها می‌تواند برای سبزپوشان مشکل‌ساز شود.

نکته جالب توجه یکسان بودن نقاط قوت هر 2 تیم است. زوج فخرالدینی-حسینی در جناح راست ذوب‌آهن و محمد ایران‌پوریان آماده این روزها در دفاع راست سپاهان رقابت پرهیجانی را خلق کرده است.

با توجه به نکات بیان شده، پیش‌بینی نتیجه این دیدار بسیار سخت است و باید منتظر ماند و دید در دربی جذاب اصفهان چه رخ می‌دهد.

بازیکنان محروم و مصدوم:

سپاهان بازیکن محروم و یا مصدومی ندارد، اما ذوب‌آهن مهران درخشان‌مهر را به دلیل محرومیت و رضا حبیب‌زاده را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. علاوه بر آن حضور مسعود ابراهیم‌زاده در این دیدار با توجه مصدومیت وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برترین گلزنان:

هرناندز در تیم ذوب آهن و انصاری و شهباززاده در تیم سپاهان هر 3 با 2 گل زده برترین گلزنان این 2 تیم هستند.

اتفاق ویژه:

بازگشت قلعه‌نویی به سپاهان و رویارویی او با تیم فصل گذشته‌اش در کنار حضور بازیکنانی مانند استنلی و رحمانی در سپاهان و حسن‌زاده و غلامی در ذوب‌آهن که سابقه بازی در تیم رقیب را دارند جذابیت‌های این دیدار را به اوج خود رسانده است.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، میلاد فخرالدینی، وحید محمدزاده، محمدزبیر نیک‌نفس، قاسم حدادی‌فر، محسن مسلمان، سید محمدرضا حسینی، محمدرضا عباسی و ادی گابریل هرناندز 

سرمربی: امید نمازی‌زاده

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، عزت پورقاز، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، مهدی کیانی، محمد کریمی، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی، ساسان انصاری و کی‌روش استنلی سوارز

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

برنامه سایر بازی های هفته چهارم لیگ برتر به این شرح است:

پنج شنبه 25 مردادماه


سپیدرود رشت - پدیده

پیکان - گسترش فولاد

پارس جنوبی جم - استقلال تهران

فولاد خوزستان - نساجی مازندران

جمعه 26 مرداد

پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان

تراکتورسازی - سایپا

صنعت نفت آبادان - استقلال خوزستان

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار