سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت "همه تلاش خود را برای باستان شناسی شهر زیر زمینی اردستان به کار خواهد برد".
کد خبر: ۶۴۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 15 August 2018
به گزارش تابناک : مهدی مشهدی در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: هیچ مانعی برای عملیات باستان شناسی شهر زیرزمینی اردستان وجود ندارد و اداره میراث فرهنگی تمام توان خود را برای بررسی این موضوع انجام می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز این پروژه باید تعیین شود، افزود: نامه نگاری‌ها برای مطالعات باستان شناسی شهر زیر زمینی انجام شده است و فقط منتظر تامین اعتبار هستیم.
 
سرپرست اداره میراث فرهنگی اردستان گفت: برنامه کوتاه مدت این اداره موضوع عید نوروز است. برای سال 97 اعتبارات خوبی برای شهرستان اردستان دیده شده است که باید به فوریت جذب شود.
 
مشهدی در خصوص طرح بازآفرینی اطراف مسجدجامع اردستان خاطرنشان کرد: هر نهادی که بخواهد فعالیتی در حوزه میراث انجام دهد نیاز است تا طرح خود را تحویل داده تا مصوبه آن را از اصفهان بگیریم. هم اکنون طرح بازآفرینی اطراف مسجد جامع اردستان نیز به تصویب رسیده و آماده تحویل است.
 
وی درخصوص شروع طرح بازآفرینی اطراف قنات دوطبقه اردستان گفت: بهتر است شهرداری اردستان برای شروع کار بازآفرینی ابتدا مجوزهای لازم را از اداره میراث فرهنگی بگیرد که مشکلاتی که در بازآفرینی اطراف مسجد جامع به وجود آمده بود مجدد اتفاق نیفتد.
 
سرپرست میراث فرهنگی اردستان با اشاره به اینکه منطقه اردستان در حوزه بوم گردی مغفول ماند است، افزود: 140 روستای فعال در شهرستان اردستان وجود دارد که با توجه به موقعیت مکانی کوهستانی و کویر و خانه‌های چهار صفه‌ای جای فعالیت زیاد است. با توجه به تعدد بناهای تاریخی و موقعیت‌های جغرافیایی، متاسفانه در حوزه میراث فرهنگی در شهرستان اردستان اتفاق خاصی نیفتاده و مغفول مانده است.
 
مشهدی تصریح کرد: سرمایه گذاری در اردستان فقط محدوده جاده ترانزیت انجام شده و خبری از خانه‌های سنتی که تبدیل به رستوران سنتی شده باشند وجود ندارد که با توجه به تماسی که با سرمایه داران داشته‌ایم در این حوزه کارهای خوبی شروع خواهد شد.
 
وی یادآوری کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان اردستان  کمبود کارشناس میراث دارد که با گرفتن مجوز از استان نسبت به جذب آن اقدام خواهیم کرد.
 
سرپرست میراث فرهنگی اردستان با بیان اینکه آثار باستانی شهرستان اردستان مانند یک ویترین هستند که می توان در موضوع گردشگری از آنها استفاده کرد، افزود: به تازگی تنگه ظلمات حدودا در منطقه خارو شناسایی شده و به زودی ثبت ملی خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار