مدیر دفتر بازار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان از ساخت نیروگاه خورشیدی در اصفهان با تامین 1300 کیلو وات برق خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ 14 August 2018

به گزارش تابناک : صالحی مدیر دفتر بازار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: این سامانه ها ظرفیت تامین هزار و 300کیلو وات برق را دارد که یک درصد برق مصرف پیک شهرستان اصفهان را پوشش می دهد.
وی افزود: استان اصفهان در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه خورشیدی و احداث پنل های آن جزو سه استان برتر کشور است.
صالحی اضافه کرد: برای ساخت نیروگاه های خورشیدی به ازای هر مگاوات، 50میلیارد ریال سرمایه گذاری و زمینی به وسعت دو هکتار نیاز است.
مدیر دفتر بازار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه این استان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب ظرفیت فراوانی برایاحداث نیروگاههای خورشیدی را دارد گفت: باتوجه به کمبود منابع آبی افزایش کمی و کیفی ساخت نیروگاههای خورشیدی در استان اصفهان مهم است.
صالحی خرید برق تولیدی نیروگاه های خورشیدی به صورت تضمینی تا 20سال توسط دولت را از اقدامات انجام شده برای تشویق و ترغیب مردم و سازمان ها برای استفاده از انرژی نو برشمردوگفت: هم اکنون از ظرفیت برخی از پشت بام های مدارس و مساجد، فضاهای آزاد کارگاه ها و منازل مسکونی در اصفهان برای تولید انرژی خورشیدی با نصب پنل های خورشیدی استفاده می شود.
مدیر دفتر بازار شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: دولت برق نیروگاه خورشیدی تا 20کیلو وات برای افراد دارای انشعاب به ازای هر کیلو وات 800تومان و 20تا100 کیلو وات 700تومان خریداری می کند و همچنین در مدت سه تا چهار سال سرمایه باز می گردد.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار