فرماندار گلپایگان گفت: سازمان اوقاف در حوزه صرفه جویی انرژی اقدامی نکرده است و امیدواریم در اماکن زیر نظر اوقاف نسبت به صرفه جویی در انرژی آب، برق و گاز کار زیربنایی صورت گیرد.
کد خبر: ۶۴۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 14 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان : حسین یارمحمدیان صبح سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان، ضمن تقدیر از خدمات چند ساله حجت الاسلام مهدی طاهری در تصدی مدیریت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اظهار کرد: هر چند از تغییر مدیران کارآمد در شهرستان ناخرسندیم اما درخواست داریم مدیران جوان برای تصدی دستگاه ها و ادارات شهرستان معین شوند و حتی اگر فردی توانمند، خوش فکر و به دنبال تحول باشد دارا بودن سن ۲۵ سال نیز برای ما مطلوب است.

وی افزود: با توجه به وضعیت خاصی که در کشور داریم متأسفانه اوقاف و امور خیریه در کل کشور و در حوزه انرژی و صرفه جویی کار نکرده که امیدواریم با توجه به در اختیار داشتن منابع ذی قیمت و اماکن متعدد در نقاط مختلف نسبت به صرفه جویی در انرژی به ویژه آب، برق، گاز و ... یک کار ارزشی و زیربنایی انجام شود.

طی چهار سال گذشته بالغ بر ۸۵ وقف جدید در گلپایگان ثبت شد

در ادامه رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با اشاره به ۵۱ ماه خدمت در این شهرستان اظهار داشت: مهمترین کاری که باید این اداره انجام دهد اخذ اسناد مالکیت است که در این راستا طی مدت یاد شده بالغ بر ۴۰۰ سند مالکیت اخذ شده است و همچنین پیگیری موقوفات جدید یکی دیگر از اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بوده که نشان از اعتماد مردم به امور خیر و اوقاف است که در این راستا طی چهار سال گذشته بالغ بر ۸۵ وقف جدید به ارزش ۱۴ میلیارد ریال فراهم شده است.

وی افزود: طی چهار سال گذشته سالانه ۲۱ وقف جدید در شهرستان گلپایگان فراهم شده و انعقاد اجاره با مستأجرین به میزان دو هزار و ۴۰۰ سند مالکیت با دو هزار و ۲۰۰ مستأجر صورت گرفته که با جذب سرمایه گذار در پروژه ها و اماکن مختلف به میزان ۳۰ میلیارد ریال اقدام شده است.

حجت الاسلام مهدی طاهری با تأکید بر اینکه مهمترین و خلاصه نتایج اداره اوقاف، امور فرهنگی است، ادامه داد: در این راستا برنامه های بسیاری در اوقاف نهایتاً به امور فرهنگی برمی گردد که در امامزادگان برگزار می شود و آرامش بهاری و خیمه معرفت، غرفه های کودک، حجاب، پرسش و پاسخ، همه واقف باشیم و ... که در ایام نوروز برگزار شد از جمله این امور فرهنگی است.

وی با تشریح برنامه های مختلف از سوی این نهاد از جمله در شب های قدر به نام ضیافت الهی و اجرای برنامه های مذهبی و سوگواری در ایام محرم و صفر، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد موقوفات برای روضه خوانی است و در این راستا سالانه بیش از ۳ هزار جلسه روضه خوانی برگزار شده است که ماحصل وظایف اوقاف و امور خیریه از ۱۴۰۰ سال پیش که انبیاء وقف را بنا نهادند، انجام می شود.

رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان به برگزاری کلاس های تابستانی نشاط معنوی، امور قرآنی و طرح تربیت حافظان قرآن که در کل کشور اجرا می شود اشاره کرد و افزود: به منظور جذب علاقمندان به حفظ قرآن باید شرایط را با ثبت نام آنها فراهم و برنامه هایی در راستای موقوفات قرآنی که بسیار پایین است با استفاده از بودجه فرهنگی امامزادگان، مسابقات قرآنی را برگزار کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه به منظور دستیابی به حق و حقوق موقوفات، بحث حقوقی را به جد پیگیر بوده و حکم های خوبی را در این راستا گرفته و اجرا شده است، بیان کرد: در خصوص امور عمرانی امامزادگان با کمک هیئت امنا، طرح موقت کمک های مالی انجام می گیرد و با این وسیله می توانیم امور عمرانی را در این مراکز به خوبی انجام دهیم.

در ادامه آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان، حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ضمن تقدیر از خدمات چند ساله حجت الاسلام طاهری در تصدی مدیریت این اداره حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی را به عنوان مدیریت جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان معرفی کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار