امیر قلعه‌نویی با تمام افتخاراتش، جزء ناکامان دربی اصفهان است.
کد خبر: ۶۴۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 14 August 2018

به گزارش تابناک : امیر قلعه‌نویی را با تمام افتخارات و نتایج درخشانی که در هر 2 تیم سپاهان و ذوب‌آهن به دست آورده است، می‌توان مرد ناکام در دربی‌های اصفهان دانست.

ژنرال از محبوب‌ترین چهره‌های ورزشی نزد فوتبال‌دوستان اصفهانی به خصوص سپاهانی‌ها است که سابقه مربیگری در هر 2 تیم این شهر را دارد. مردی که سازنده 2 قهرمانی پیامی برای سپاهان بوده و در مدت یک فصل حضورش در ذوب‌آهن، سبزپوشان را به یکی از بهترین تیم‌های لیگ هفدهم تبدیل کرد و به عنوان نائب‌قهرمانی فصل گذشته رساند.

با این حال ژنرال فوتبال ایران، کمتر در دربی‌های اصفهان موفق بوده است. قلعه‌نویی در طول سال‌های حضورش بر روی نیمکت تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن، 6 دربی را تجربه کرده که تنها 2 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و 3 شکست و یک تساوی، سایر نتایج به دست آمده توسط او است.

قلعه‌نویی در لیگ نهم هدایت سپاهان را بر عهده گرفت و طی 2 فصل حضورش، 4 دربی را در اصفهان تجربه نمود که حاصل آن، 2 شکست، یک پیروزی و یک تساوی است.

ژنرال در پایان لیگ دهم از سپاهان جدا شده و بعد از گذشت 6 سال، یک بار دیگر در لیگ هفدهم به فوتبال اصفهان بازگشت و این بار بر روی نیمکت ذوب‌آهن نشست.

قلعه‌نویی طی یک فصل حضورش در ذوب‌آهن، 2 دربی دیگر را تجربه کرد و یک شکست و یک پیروزی به دست آورد.

نکته جالب توجه در خصوص حضور قلعه‌نویی در دربی‌ها این است که وی تاکنون نتوانسته است که در بازی‌های دور رفت، پیروز میدان شود. جالب‌تر آنکه قلعه‌نویی تنها یک بار به عنوان تیم مهمان پیروز میدان بوده که آن هم در دربی سی‌وچهارم اتفاق افتاده است.

این آمار جالب به همین جا ختم نشده و ژنرال به غیر از دربی برگشت لیگ دهم، هیچگاه در ورزشگاه فولادشهر پیروز نبوده است. ژنرال در حالی آماده حضور در هفتمین دربی اصفهان می‌شود که باز هم به نیمکت سپاهان بازگشته است و تیم پرستاره و رویایی را در اختیار دارد. اگرچه سپاهان و ذوب‌آهن در 3 بازی قبلی خود از ابتدای فصل تا کنون، هنوز صلابت یک مدعی قهرمانی را از خود به نمایش نگذاشته‌اند، اما باید منتظر ماند و دید دربی 35 به کام امیر خواهد شد یا خیر.

لیگ نهم؛ نخستین تجربه

با شروع لیگ نهم، امیر قلعه‌نویی هدایت سپاهان را بر عهده گرفت و پایه‌گذار طلایی‌ترین دوران این باشگاه در تاریخ لیگ برتر شد. قلعه‌نویی در تابستان 88 تیم قدرتمندی را بست که از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی به شمار می‌رفت. در آن سو ذوب‌آهن نیز که تحت هدایت منصور ابراهیم‌زاده به عنوان نایب‌قهرمانی آسیا رسیده بود، در لیگ نهم سودای قهرمانی داشت. سپاهان و ذوب‌آهن در شرایطی دربی هفدهم را برگزار کردند که هر 2 بسیار قدرتمند بوده و رقابت سنگینی برای رسیدن به قهرمانی داشتند. بازی رفت به میزبانی ذوب‌آهن و در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و تساوی بدون گل، حاصل 90 دقیقه جدال این 2 تیم بود.

در آن دوره ورزشگاه نقش‌جهان در حال بازسازی بود و هر 2 تیم، از ورزشگاه فولادشهر برای برگزاری بازی‌های خانگی خود استفاده می‌کردند. به همین خاطر بازی برگشت نیز در ورزشگاه فولادشهر و این بار به میزبانی سپاهان برگزار شد که این مسابقه را ذوب‌آهن با تک گل سیدمحمدرضا حسینی به نفع خود خاتمه داد.

لیگ دهم

قلعه‌نویی در لیگ دهم و همراه با سپاهانی که قهرمان شده بود، باید مقابل ذوب‌آهن نایب‌قهرمان و تحت هدایت ابراهیم‌زاده قرار می‌گرفت. دربی نوزدهم در شرایطی برگزار شد که 2 تیم، در فصل قبل رقابت تنگاتنگی بر سر کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر داشته و سپاهان پیروز میدان بود.

در لیگ دهم، سپاهان همچنان در اوج به سر می‌برد و تیم یکدست و مقتدری داشت، اما اوضاع برای سبزپوشان اصفهانی متغییر بود و نسبت به فصل قبل افت کرده بودند. با این حال ذوب‌آهن در دربی رفت پیروز میدان شد تا قلعه‌نویی همچنان مرد ناکام دربی‌ها باقی بماند.

بازی رفت در ورزشگاه فولادشهر و به میزبانی ذوب‌آهن برگزار شد و سبزپوشان اصفهانی با تک گل خلعتبری برنده از زمین خارج شدند.

در دربی 20 اما ورق به نفع ژنرال برگشت و وی نخستین پیروزی‌اش بر ذوب‌آهن در دربی‌ها را کسب کرد. سپاهان که در لیگ دهم به دنبال تکرار عنوان قهرمانی بود و به خصوص در نیم‌فصل دوم شرایط رویایی داشت، برای نخستین بار با قلعه‌نویی ذوب‌آهن را شکست داد تا شیرینی قهرمانی مجدد دوچندان شده و سهم ژنرال از 4 دربی، یک پیروزی باشد.

بازی برگشت 2 تیم باز هم در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و سپاهانِ میزبان با گل‌های عقیلی و میلوراد یانوش، با نتیجه 2 بر صفر ذوب‌آهن را شکست داد.

لیگ هفدهم

امیر قلعه‌نویی بعد از گذشت 6 سال باز هم در یک دربی دیگر اصفهان و این بار در قامت سرمربی ذوب‌آهن حاضر شد. ژنرال موفق فوتبال ایران، این بار در حالی یک دربی دیگر را تجربه می‌کرد که هر 2 تیم، شرایط چندان مساعدی نداشتند. سپاهان با کرانچار تغییرات زیادی را نسبت به فصل گذشته‌اش متحمل شده و اگرچه بازیکنان زیادی را جذب کرده بود، اما سبک بازی و نتایجش نشانی از طوفان زرد بزرگ نداشت.

ذوب‌آهن نیز تا آن تیم کامل و بی‌نقص امیرخان فاصله داشته و از شرایط مطلوب و آرمانی به دور بود. با این حال سبزپوشان اصفهانی نسبت به سپاهان از وضعیت بهتری برخوردار بودند، به گونه‌ای که پیش از آغاز بازی، بسیاری ذوب‌آهن را تیم پیروز میدان می‌دانستند، اما نحسی دربی‌ها دست از سر ژنرال برنداشت و او این بار نیز شکست خورد.

دربی 33 در ورزشگاه فولادشهر و به میزبانی ذوب‌آهن برگزار شد و سپاهان با گل‌های ساسان انصاری و جلال‌الدین علی‌محمدی با نتیجه 2 بر صفر پیروز میدان شد.

در بازی برگشت اما قلعه‌نویی انتقام دور رفت را گرفت و دومین پیروزی خود در تاریخ دربی‌ها را به دست آورد.

دربی 34 در ورزشگاه نقش‌جهان و به میزبانی سپاهان برگزار شد و با 2 گل فخرالدینی و تبریزی در مقابل تک گل انصاری، به نفع ذوب‌آهن پایان یافت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار