در سالهای اخیر بازیکنان نسبتا زیادی از استقلال به تیمهای خارجی به خصوص اروپا ترانسفر شدند که اغلب آنها بعد از انتقال عملکردی موفق در تیم‌های خود داشتند.
کد خبر: ۶۴۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲ 14 August 2018

به گزارش تابناک : سید مجید حسینی، امید نورافکن، مامه تیام، سرور جباروف و امید ابراهیمی ۵ بازیکن تیم استقلال بودند که در فصل نقل و انتقالات از این تیم جدا شده و به تیمهای غیر ایرانی پیوستند. به جز جباروف که قبل از بر تن کردن پیراهن استقلال هم بازیکن شناخته شده‌ای در منطه و حتی قاره کهن بود، دیگر بازیکنانی که از استقلال ترانسفر شدند تا قبل از حضور در استقلال شانس زیادی برای ترانسفر نداشتند. 

فصل گذشته هم مثل همین اتفاق برای کاوه رضایی و رابسون جانواریو افتاد. کاوه رضایی هم قبل از بر تن کردن پیراهن استقلال باوجود مطرح بودن در سطح اول فوتبال ایران شانسی برای ترانسفر شدن پیدا نکرد اما فقط با یک فصل بازی کردن برای استقلال به اروپا ترانسفر شد و عملکرد خوبی در لیگ بلژیک به نمایش گذاشت. 

این اتفاق درست برای رابسون جانواریو هم افتاد. این مدافع جوان و برزیلی به هیچ وجه فوتبالیست شناخته شده ای نبود اما به لطف تنها یک فصل حضور در استقلال و درخشیدن با پیراهن این تیم راهی لیگ برتر کشور پرتغال شد.

در فصل جدید هم سید مجید حسینی و امید نورافکن که از محصولات آکادمی استقلال هستند و مفتخر به بر تن کردن پیراهن تیم ملی شدند شانس حضور در لیگ‌های حرفه‌ای دو کشور بلژیک و ترکیه را پیدا کردند. 

در خصوص مامه تیام هم باید گفت واقعیت این بود که تیام هم قبل از پیوستن به استقلال از شانس زیادی برای حضور در تیمهای متمول برخوردار نبود اما کمتر از نیم فصل حضور در استقلال و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن این تیم باعث شد قیمت این بازیکن با رشد چشمگیری مواجه شده و مشتریان زیادی از بین تیمهای عربی پیدا کند.

به این آمار می توان نفراتی مثل فرشید اسماعیلی و روزبه چشمی را هم اضافه کرد که با پیشنهادات خوبی خارج از ایران مواجه بودند اما به دلیل داشتن قرارداد با این تیم قادر به ترک باشگاه و پیوستن به تیمهای خارجی نشدند.

باشگاه استقلال در دو فصل گذشته تبدیل به سکوی پرتابی برای بازیکنان مستعد بوده و آمار نشان می دهد حضور در تیم استقلال برای بازیکنان جوان و مستعد این فرصت را ایجاد می کند که مورد توجه تیم های خارجی قرار گرفته و شانس ترانسفر برای آنها افزایش پیدا می کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار