ساعتی پیش خبر بازداشت یکی از اعضای شورای شهر تهران به نقل از استانداری منتشر شد که تعجب همگان را برانگیخت؛ بر این اساس تیتر شهر به دنبال بررسی سرنوشت عضو بازداشت شده شورای شهر تهران با دو تن از متولیان امر گفتگو کرد.
کد خبر: ۶۴۳۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ 14 August 2018
به گزارش تابناک : ساعتی پیش خبر بازداشت یکی از اعضای شورای شهر تهران به نقل از استانداری تهران در خبرگزاری ها و سایت های خبری در حالی منتشر شد که تا شب گذشته اعلام شده بود که 9 نفر از اعضای شوراهای شهر و دهیاری های استان تهران بازداشت شده اند. اما انتشار خبری در یکی از خبرگزاری ها مبنی بر بازداشت یکی از اعضای شورای شهر تهران باعث شد تا خبرنگاران به دنبال نشانی از عضو بازداشت شده شورای پنجم شهر تهران باشند.
سرپرست اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در رابطه با بازداشت 9 تن از اعضای شوراهای استان تهران اظهار کرد: در طول یک ماه اخیر چند تن از اعضای شورهای اسلامی استان تهران به علت تبانی،سوء استفاده از موقعیت شغلی و اعمال خارج از ضوابط قانونی بازداشت شدند.
 
 رحیم سلیمانی راد افزود: 5 نفر از این اعضا با قرار وثیقه آزاد شده و برای اعضای آزاد شده حکم صادر خواهد شد که طبق ماده 91 قانون تا زمان صدور حکم قطعی، این افراد از سمت خود تعلیق می شوند.
به گفته وی؛ 6 عضو شورای روستاهای استان نیز به دلیل تبانی، سوء استفاده از موقعیت شغلی و اعمال خارج از ضوابط قانونی بازداشت و سلب عضویت شدند.
 
وی سرپرست اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران حتی با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده بود: یک نفر از اعضای شورای شهر تهران نیز به همین دلیل بازداشت شد.
 
در این خصوص اما و اگرهای بسیاری در رسانه ها منتشر شد. تیتر شهر در تماس با علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص سرنوشت فرد بازداشت شده شورای شهر تهران ابراز بی اطلاعی کرده و بازداشت شدن فردی از شورای شهر تهران را تائید نکرد. 
 
سخنگوی شورای پنجم شهر تهران در این رابطه به بازداشت شدن افرادی از استان تهران در رسانه ها اشاره کرد.
 
اما مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران در این رابطه در گفتگوی اختصاصی با تیتر شهر در خصوص بازداشت اعضای برخیی از شوراهای شهر استان تهران گفت:  این افراد در هیئت تخلفات رفته اند و برایشان رای صادر شده اند؛ مخاطبین و شهروندان و مردم باید بدانند استانداری رسالت نظارتی خود را اعمال کند؛ اگر تخلفشان محرز شد برخی تعلیق و برخی دیگر سلب عضویت شده اند و چندین سنخ وجود دارد.
 
ضیاءالدین صبوری تاکید کرد: تاکید استانداری تهران بر انجام وظیفه اش بر نظارت شوراهاست و نقش نظارتی خود را اعمال می کنیم. مردم حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده و هیچ ملاحظه ای در این رابطه وجود ندارد. انحلال شورا تحت شرایط خاصی است و شامل چنین مواردی نمی شود.
 
 
با همه این سخنان همچنان این سوال مطرح است که چه کسی از اعضای شورای شهر تهران به دلیل تخلفات عنوان شده در رسانه ها بازداشت شده است و آیا این خبر صحت دارد یا خیر؟
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار