رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم گرانی گوشت است،گفت: وقتی قیمت ارز بالا رود، دام به صورت غیرمستقیم صادر می‌شود.
کد خبر: ۶۴۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰ 13 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان؛ رضا انصاری با بیان اینکه دام به صورت غیرمستقیم صادر می‌شود، اظهار داشت: وقتی نرخ ارز بالا برود بعضی دام را غیر مستقیم صادر می‌کنند و پول خوبی هم به دلار می‌گیرند. افزایش قیمت ارز سبب صادرات دام به خارج از کشور موجب کمبود گوشت و افزایش قیمت گوشت می‌شود.

وی افزود: خشکسالی، نبودن آب، گرانی آذوقه دام و سوء مدیریت دلایل دیگر گرانی گوشت قرمز است، وقتی که کار دست کاردان نباشد وضع به این صورت می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندان گوشت قرمز اصفهان گفت: قطعی برق موجب می‌شود تا دو، سه ساعت در روز یخچال قصابی‌ها خاموش شود و قطعی برق نیز در این امر بی‌تأثیر نیست.

وی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات مهم برای شهروندان، گرانی گوشت است، گفت: شهروند پولی ندارد که گوشت بخرد. قصابی که روزی 40 کیلوگرم گوشت می‌فروخته حالا 10 کیلو هم نمی‌تواند بفروشد. با این گرانی و این هزینه‌ها واقعا زندگی هم برای مردم و هم برای اعضای صنف ما سخت است.

انصاری ادامه داد: به علت رکود پروانه‌های کسب‌ لغو می‌شود، قصاب‌ها می‌گویند به علت کسادی بازار و عدم سود باید مغازه را تعطیل کنیم. حدود 100 پرونده برای بررسی دلایل تعطیلی واحدهای صنفی به دست ما رسیده است، دلیل آن کسادی بازار و نخریدن و گرانی گوشت است.

وی افزود: علت دیگر گرانی گوشت عرضه و تقاضاست. وقتی دام کم است و تقاضا زیاد است مسلماً قیمت‌ها بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز اصفهان با بیان اینکه انتظار از مسئولان بالاست ولی عملی نشده است، خاطرنشان کرد: همین گوشتی که وارد می‌کنند حق قصاب است. چرا به بازارهای روز و امثال آن داده می‌شود تا به فروش برسد. بعد هم مالیات آن را باید قصاب بپردازد. سال به سال به مالیات‌ها افزوده می‌شود حالا چه افزایش فروش داشته باشند چه نداشته باشد.

وی افزود: چه کسی باید جوابگوی این مسائل باشد. صحبت زیاد است اما ما عملی ندیده‌ایم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار