معاون باشگاه استقلال با بیان اینکه این باشگاه ماجرای مامه تیام را تا آخر در فیفا پیگیری می‌کند، درباره صحبت‌های یک نماینده مجلس گفت: با چه مدارکی گفته‌اند استقلال ۱۷۰ میلیارد بدهی دارد.
کد خبر: ۶۴۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ 13 August 2018

به گزارش تابناک : علی خطیر درباره صحبتهای الیاس حضرتی یکی از نماینده مجلس درباره اینکه گفته بود استقلال ۱۷۰ میلیارد تومان بدهی دارد و در آستانه فروپاشی قرار دارد، گفت: در اینکه استقلال بدهی دارد شکی نیست ولی مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان را در جریان نیستم. نمی دانم حضرتی بر اساس چه مدارکی صحبت کرده است. حساب و کتاب ما در باشگاه استقلال این عدد را نشان نمی دهد. بدهی مالیاتی هم از گذشته بوده است. از ۳۰ سال قبل این بدهی ها انباشته شده است.

وی که با رادیو تهران گفتگو می کرد، تاکید کرد: مالیات زمانی به شما تعلق می گیرد که شما سود داشته باشید. استقلال و پرسپولیس هیچ موقع درآمدزا نبوده اند. نمی دانم عدد ۸۰ یا ۹۰ میلیارد تومان بدهی مالیاتی چطور ایجاد شده است. طبق قوانین مالیاتی، مالیات همیشه روی درآمد است. وقتی استقلال و پرسپولیس درآمدزا نبوده اند باید مالیات چه چیزی را بدهند؟

معاون باشگاه استقلال درباره اینکه به نظر می رسد این تیم از حاشیه ها فاصله گرفته است، گفت: باید از دوستانی که در استقلال فعالیت می کردند، تشکر کرد. از دو هفته پیش که کار را شروع کردیم، بحث اصلی باشگاه در آن برهه فقط نقل و انتقالات بود. خیلی از بازیکنان از تیم رفته بودند و قرارداد خیلی از نفرات ثبت نشده است. تمرکز بدنه باشگاه روی این بود که قراردادهای بازیکنان ثبت شود و با لیست بازیکنان خارجی که سرمربی نامشان را داده بود، مذاکره کنیم. آنچه که سرمربی خواسته بود را اجرا کردیم تا تیم به آرامش برسد. استقلال واقعا تیم خوبی است. این قول را می دهیم که این تیم بهتر و بهتر هم می شود.

خطیر درباره سرنوشت نتیجه سوپرجام اظهار کرد: تا جایی که اطلاع دارم، اعتراضی فرستادیم. امروز هم با آقای فتحی قصد داشتم صحبت کنم که وی بابت نقل و انتقال پول مجید حسینی در ترکیه است. مجبوریم به ترکیه برویم و پول را از آنجا بیاوریم. استقلال اعتراضش را فرستاده است. اجازه بدهید خود آقای فتحی در این ارتباط صحبت می کند. همه دوست دارند نتیجه دربی در زمین رقم بخورد. خواهش من از بدنه قضایی فدراسیون این است که با دید بازتر به این موضوع نگاه کند. استقلال از همان زمان به رای اعتراض کرده بود. 

معاون باشگاه استقلال درباره مشکلاتی که بر سر راه انتقال پول از خارج به داخل ایران وجود دارد، گفت: مسیر انتقال پول از ترکیه به ایران بسته است ولی فعلا چاره ای جز انتقال دستی پول نیست.  سفارت ایران در ترکیه هم کمک کرده است کار راحت تر پیش برود. قرار است بخشی از حقوق بازیکنان خارجی هم از همانجا به حسابشان واریز شود. 

خطیر درباره وضعیت مامه تیام و اینکه امرحسین فتحی سرپرست باشگاه استقلال گفته بود به راحتی اجازه جدایی به این بازیکن را نمی دهیم، گفت: فکر نمی کنم آقای فتحی گفته باشد نمی گذاریم تیام به تیم جدید برود. شما نمی توانید بازیکنی را به زور نگه دارید. 

وی در خصوص اینکه منظور فتحی از «به این راحتی اجازه جدایی نمی دهیم» چیست، اظهار کرد: در اولین مرحله به خود تیام اخطار دادیم که باید به تمرینات استقلال می آمدید ولی نیامدید. به باشگاه عجمان هم نامه زدیم که دارید با بازیکن تحت قرارداد ما مذاکره می کنید که این کار تخلف است. گفتیم اگر این بازیکن را می خواهید بهتر است با استقلال مذاکره کنید. متاسفانه چند مدیر برنامه وارد این داستان شده اند و ماجرا پیچیده شده است. استقلال در مرحله یک چهارم آسیا بود و تیام می توانست به استقلال کمک کند. موضع رسمی استقلال این است که باید به فیفا شکایت بفرستیم و اینرا می فرستیم و تا آخرین لحظه از حق باشگاه استقلال دفاع می کنیم. این قول را می دهم که تا آخر این موضوع را از فیفا دنبال کنیم. 

وی درباره محرومیت صیادمنش و قاسمی از سوی کمیته اخلاق تصریح کرد: این فیلم را خود باشگاه استقلال منتشر کرد. شک نکنید اگر احساس می کردیم چیزی داخل فیلم است این کار را نمی کردیم. خودتان اگر فیلم را نگاه کنید متوجه می شوید یک شادی بعد از گل طبیعی است. وقتی به ما از سوی حراست و کمیته اخلاق اعلام شد، بازیکنان را خواستیم. چندبار فیلم را دیدیم و توضیح بازیکنان را شنیدیم. سجاد آقایی برای شادی گل بالا می پرد و وقتی پایین می آید، پایش به پای صیادمنش می خورد. صیادمنش هم دست قاسمی را هل می دهد. 

معاون باشگاه استقلال تاکید کرد: من با آقای تورک رئیس کمیته اخلاق هم صحبت کردم. این یک دستور موقت بوده است نه رای. فردا به کمیته اخلاق می رویم. قرار است توضیحات بازیکنان را هم بشنوند. هیچ اتفاقی نیفتاده است. این شیطنت یک گروه خاص بوده تا جو را ملتهب کنند. این بازیکنان استعداد فوتبال ایران هستند و نگذاریم به سادگی نابود شوند. 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار