رئیس هیئت تنیس استان اصفهان گفت: سرانه زمین‌ ورزشی در اصفهان تنها ۰.۰۴ متر مربع است‌.
کد خبر: ۶۴۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 13 August 2018

به گزارش تابناک : به مناسبت هفته خبرنگار شامگاه یکشنبه ضیافت تجلیل و بزرگداشت خبرنگاران حوزه ورزش استان اصفهان به همت هیئت تنیس استان و با همکاری خانه تنیس ملل برگزار و از خبرنگاران حاضر در مراسم تجلیل به عمل آمد.

در ابتدای این مراسم احسان عسگری، مدیر خانه تنیس ملل استان اصفهان با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: روز خبرنگار، روز ایثار و از خودگذشتگی و روز نشر و ثبت واقعیت‌های تاریخی است و من این روز را به همه خبرنگاران به ویژه خبرنگاران حوزه ورزش تبریک می‌گویم.

همچنین فرهاد رحیمی، رئیس هیئت تنیس استان اصفهان نیز روز خبرنگار را تبریک گفت و ادامه داد: خدمت در حوزه ورزش افتخار است و اطلاع‌رسانی و شفافیت‌سازی نیز از خدمات ارزنده‌ای است که خبرنگاران به جامعه می‌کنند و به همین دلیل روز خبرنگار را به همه خبرنگاران به ویژه آن‌هایی که در حوزه ورزش قلم می‌زنند تبرک می‌گویم.

وی درباره اهمیت ورزش در سلامت فردی و اجتماعی گفت و افزود: ورزش می‌تواند در سلامت فردی و اجتماعی تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد اما متاسفانه کشور ما با کمبود سرانه ورزشی مواجه است. به عنوان مثال استاندارد سرانه زمین‌های ورزشی در دنیا ۶ متر مربع به ازای هر فرد است که این رقم به طور میانگین در دنیا ۳ متر مربع و در کشور ما تنها ۰.۷ متر مربع و متاسفانه در استان ما تنها ۰.۰۴ متر مربع است‌.

رئیس هیئت تنیس استان اصفهان اضافه کرد: این در حالی است که ورزش، ششمین صنعت دنیاست. به طور کلی ورزش ظرفیت‌های بسیاری در ابعاد اجتماعی، سلامتی، اقتصادی و غیره دارد و امیدواریم کشور ما به سمت استفاده درست و بهینه از این ظرفیت‌ها حرکت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز به اهمیت ورزش پرداخت و افزود: ورزش یکی از مهمترین ارکان زندگی سالم بوده و برای سلامتی جسم و روان بسیار مفید است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح سبک زندگی افزود: متاسفانه سبک زندگی جامعه ما سبک درستی نیست و باید اصلاح شود. دو رکن اصلی که باید جای خود را در زندگی ما پیدا کند ورزش و تغذیه سالم است. اگر در گذشته از تاثیرات ورزش اطلاع داشتند هرگز به دنبال آب حیات نمی‌گشتند. اما ورزش باید به صورت منظم و روتین انجام شود چراکه تحقیقات اخیر نشان ثابت کرده است که کسانی که ۳ ساعت در روز ورزش می‌کنند هرگز دچار عارضه سرطان نخواهند شد.

حیدرعلی عابدی همچنین روز خبرنگار را نیز تبریک گفت و ادامه داد: خبرنگاران وظیفه مهم و نقش اساسی در جوامع امروز دارند و من خوشحالم که در کشور ما خبرنگاران ورزشی مانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا فعال هستند و زحمت می‌کشند.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز از رونق گرفتن ورزش تنیس ابراز خرسندی کرد و افزود: ورزش تنیس یکی از ورزش‌های درآمدزا و از ورزش‌های پرمخاطب در دنیا است که متاسفانه مدتی در کشور مغفول مانده بود اما خوشبختانه امروزه با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در این حوزه و فعالیت‌های فدراسیون تنیس و هیئات استانی و شهرستانی تنیس این ورزش مجددا رونق گرفته و احیا شده است.

وی از ضرورت واگذاری حوزه ورزش به بخش خصوصی گفت و ادامه داد: اگر ما به دنبال استفاده بهینه از ورزش و رونق گرفتن آن و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ورزش هستیم باید این حوزه را به بخش خصوصی واگذار کنیم. امیدوارم که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی در همه ورزش‌ها به ویژه ورزش تنیس همواره بر بام دنیا برافراشته باشد.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار