رییس اداره میراث فرهنگی اردکان، با اشاره به ظرفیت بالای حمام ملاحسن برای جذب گردشگران داخلی و خارجی، گفت: تا کنون عملیات مرمت و ساماندهی حمام تاریخی ملاحسن شهرستان اردکان 50 درصد پیشرفت داشته است .
کد خبر: ۶۴۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 13 August 2018

«حمیدمشتاقیان» با اشاره به این‌که عملیات مرمت و ساماندهی حمام تاریخی ملاحسن اردکان تا کنون 50 درصد پیشرفت داشته است، اظهار کرد: مرمت این حمام با تخصیص اعتبار 2200 میلیون ریال به صورت پیمانی و با نظارت اداره میراث فرهنگی این شهرستان در دست اقدام است .

وی با بیان این‌که اقداماتی چون شفته ریزی و دیوار چینی، اندود سیمان داخلی حمام، اجرای نماسازی سنتی نمای بیرونی حمام، اجرای تزئینات و کاربندی زیر سقف حمام با اندود سیمان سفید و شمشه گیری قسمت بیمه حمام از جمله اقدمات مرمتی این طرح است، افزود: تاکنون حدود 50 درصد «مرمت و ساماندهی پروژه شامل آوار برداری»، «تراشیدن اندود فرسوده دیواره و زیر سقف» و «استحکام بخشی و زیربندی دیوارها» انجام شده است .

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان استان یزد، با اشاره به این‌که مرمت این طرح تا یک ماه آینده به پایان می رسد، خاطرنشان کرد: حمام ملاحسن به خاطر ویژگی خاص، قرارگیری آن در نزدیکی خانه موزه آیت الله خاتمی و دربندهای صدرالفضلاء و مجدالعلماء، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد .

مشتاقیان در پایان با بیان این‌که بعد از مرمت و با سرمایه گذاری بخش خصوصی این بنا می‌تواند به یکی از پتانسیل‌های مهم گردشگری اردکان تبدیل شود، گفت:‌ حمام ملاحسن شهرستان اردکان مربوط به دوره قاجار بوده و در محله چرخاب اردکان جنب مسجد حاج رجبعلی قرار گرفته است و با شماره 11625 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار