رئیس اداره سینمایی اداره کل ارشاد:
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با وجود کمبود 10 هزار صندلی سینمایی در این استان، ادامه روند افزایش تعداد تماشاگران، آغاز جهاد سینماسازی و نیز برنامه ریزی برای برگزاری چندین جشنواره سینمایی ، موجب شده تا حال سینما در قم خوب باشد.
کد خبر: ۶۴۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 11 August 2018

به گزارش تابناک قم، محمدکاظم رضوانی با بیان اینکه در سال های گذشته سینما در جذب مخاطب موفق تر عمل کرده است، افزود: در سه ماهه نخست امسال 157 هزار تن در قم به سینما رفته اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 10 هزار تن افزایش داشته است.

وی ادامه داد: فعالیت 13 موسسه تولید فیلم در ساخت 99 فیلم کوتاه، اکران 56 فیلم سینمایی، اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در قم و فروش بیش از 500 هزار بلیت در سال 96 نشان از رونق سینما در این استان دارد.

وی فیلم های طنز را پرفروش ترین فیلم های سینمای قم در سال 96 اعلام کرد و گفت: تغییر رویکرد سینما از جمله اکران همزمان فیلم های جشنواره فجر در استان ها، تنوع تولیدات فیلم های سینمایی در ژانرهای مختلف و نیز ارتقای فنی و داستانی فیلم های سینمایی از جمله دلایل روند افزایشی تماشاگران سینمایی است.

وی ادامه داد: فیلم لاتاری به عنوان فیلم برتر از نگاه مخاطبان قم در جشنواره فیلم فجر انتخاب و اکران این فیلم در سینماهای قم نیز با استقبال فراوانی مواجه شد به گونه ای که این فیلم در صدر پرفروش ترین فیلم های سینماهای این استان در سه ماهه نخست امسال قرار گرفت.

رضوانی، با بیان امسال شاهد اتفاق های خوبی در حوزه سینما هستیم گفت: برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم و عکس قم از 21 تا 25 تیرماه ، اکران همزمان جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان از 9 تا 14 شهریور، برگزاری هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش و سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از جمله اتفاقات سینمایی قم در امسال است ضمن اینکه 2 جشنواره استانی با موضوع تولیدات ایرانی در قالب پویانمایی و نیز آسیب های اجتماعی با رویکرد دانش آموزی و دانشجویی در حال نهایی شدن است که امیدواریم تا پایان امسال نخستین دوره آنها در قم اجرایی شوند.

وی در ادامه با اشاره به کمبود شدید صندلی سینمایی در این استان گفت: بر اساس برخی استانداردها باید به ازای هر 100 نفر یک صندلی سینمایی وجود داشته باشد که با توجه به وجود حدود یکهزار صندلی فعال سینمایی در چهار سینما، این استان با کمبود 10 هزار صندلی سینمایی مواجه است.

رضوانی با بیان اینکه در حوزه سینماسازی اقدام های جهادی در این استان حال انجام است ادامه داد: سینماهای متعدد دولتی و بخش خصوصی در قم در حال ساخت است که امیدواریم تا پایان امسال 2 هزار صندلی سینمایی
به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: سینمای ونوس با 300 صندلی، سینمای تربیت با 500 صندلی و سینمای آیه با 140 صندلی هم اکنون در شهر قم فعال هستند.

وی گفت: پروژه بازار شهر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و چهار سالن 60،80،120 و 300 صندلی تا بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد ضمن اینکه نوسازی مجموعه شهر آفتاب با 2 سالن 90 صندلی و یک سالن با ظرفیت 300 صندلی در حال انجام است.

مجتمع سینما ونوس قم با دو سالن نمایش به ترتیب 213 و 63 صندلی درسال 1388 به عنوان اولین سینمای مجهز به سیستم دالبی دراستان قم فعالیت خود را آغاز نمود. درسینما ونوس علاوه بر بخش فیلم ، کلاس های آموزشی ،غرفه فرهنگی ، کافی شاپ، دارای یک سالن VIP نیز است.

سینما تربیت که نام قدیمی آن سینما پیش‌آهنگی است یکی از سینماهای قدیمی قم و متعلق به آموزش و پرورش است. 466 صندلی دارد و مزیت آن نسبت به دو سینمای دیگر واقع شدن در مرکز شهر و دسترسی مناسب است.

سینما آیه به عنوان نخستین سینمای تخصصی طلاب و روحانیان، اردیبهشت ماه 95 در مدرسه اسلامی هنر قم گشایش یافت. هدف از بهره برداری از این سینما، ایجاد بستر برای حضور قشر فرهیخته حوزه، نخبگان حوزوی و عموم متدینانی که به طور عادی شاید در سینماها حضور پیدا نکنند، در سینما بوده است.

رضوانی در ادامه با بیان اینکه روند رفع نقص و راه اندازی مجدد سالن سینمایی کانون پرورش فکری پردیسان با 200 صندلی در حال اتمام است ادامه داد: سینما استقلال با ظرفیت 250 صندلی، سینما ولایت با 220 صندلی و بهره برداری از سینمای باغ موزه دفاع مقدس با ظرفیت 400 صندلی تا پایان امسال بخشی از اقدام های صورت گرفته برای توسعه زیرساخت سینمایی استان قم است.

همزمان با مراسم نکوداشت روز ملی سینما در شهریور ماه 1396، سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پردیسان قم افتتاح ولی به دلیل نواقصی فعالیت آن به حالت تعلیق درآمد.

وی همچنین افزایش سهم سرانه سینمایی در سبد خانوار را از جمله اولویت های اداره کل فرهنگ و اراشد قم دانست و گفت: به منظور تحقق این هدف گذاری سینما سیار در بخش های مختلف استان فعال و با اکران فیلم در بخش کهک با استقبال مردم نیز مواجه شد.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار