تساوی تیم‌های سپاهان و پیکان در هفته سوم لیگ برتر، فرصت صدرنشینی هر ۲ تیم را سوزاند.
کد خبر: ۶۴۱۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ 11 August 2018

به گزارش تابناک : سپاهان باز هم در خانه با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد تا نه تنها بهترین فرصت برای صدرنشینی برای هر 2 تیم از دست برود، بلکه زردپوشان جایگاه دومی خود را هم به پدیده واگذار کنند.

سپاهان از ابتدای فصل تا کنون 2 بار در ورزشگاه خانگی خود به میدان رفته و نتیجه هر 2 بازی، با تساوی بدون گل پایان یافته است.

شاگردان قلعه‌نویی با نتیجه‌ای که مقابل پیکان به دست آوردند 5 امتیازی شده و به رده سوم جدول سقوط کردند.

سپاهان در این دیدار اگرچه تیم برتر میدان بود، اما نتیجه‌ای که کسب کرد قابل پیش‌بینی بود. بازی بسته و دفاع منظم تیمی شاگردان جلالی که تبحر خاصی در آن به دست آورده اند، بلای جان سپاهانی‌ها شد و اجازه بهره بردن از فرصت‌های گلزنی را از آنان گرفت.

دیدار سپاهان مقابل پیکان به خوبی مشخص کرد که این تیم، با توجه به سبک و سیاق بازی خود مقابل تیم‌های بسته و دفاعی به مشکل برمی‌خورد. فقدان بازیکن تکنیکی و خلاق طراز اول در این تیم، که بتواند در زمان لزوم گره کار را باز کند، موجب شده است که تیم قلعه‌نویی در بازی با تیم‌هایی مانند پیکان، دچار مشکل اساسی شده و امتیازات حیاتی را از دست بدهد.

شب گذشته سپاهان در فاز تهاجمی با وجود عدم گلزنی، عملکرد نسبتاً خوبی داشت. بازیکنان این تیم در طول بازی به خصوص در نیمه نخست کاملاً به تیم حریف مسلط بودند و حملات پرشماری را انجام دادند. با این وجود، سپاهانی‌ها قدر فرصت‌های پرتعداد گلزنی که به دست می‌آوردند را ندانسته و بی‌دقتی مهاجمان این تیم در کنار بازی دفاعی بی‌نقص پیکان، مانع از گلزنی آنان شد.

در فاز دفاعی اما سپاهان شب نسبتاً آرامی را پشت سر گذاشت. بازیکنان پیکان موقعیت چندانی روی دروازه سپاهان خلق نکرده و نتوانستند خیلی خط دفاعی این تیم را محک بزنند.

در آن سو، پیکانی‌ها با توجه به نمایشی که ارائه دادند، به خواسته خود رسیدند و امتیازی را که می‌خواستند به دست آوردند. شاگردان جلالی در فاز دفاعی بازی بدون نقصی را به نمایش گذاشتند. مدافعان و دروازه‌بان این تیم، با وجود آنکه زمان زیادی را تحت فشار بودند، اما اشتباه چندانی نداشته و اجازه کار خاصی را به مهاجمان سپاهان ندادند. در فاز هجومی اما بازیکنان پیکان برنامه خاصی برای باز کردن دروازه سپاهان نداشتند. شاگردان جلالی اگرچه در نیمه دوم جسارت بیشتری پیدا کرده و حملات بیشتری را ترتیب دادند، اما عملاً نتوانستند خطر جدی را به وجود آورند.

نیمه نخست این دیدار با برتری مطلق تیم سپاهان طی شد. شاگردان قلعه‌نویی در طول این نیمه کاملاً به بازی تسلط داشته و حملات پرتعداد و خطرناکی را روی دروازه پیکان انجام دادند، اما بی‌دقتی مهاجمان و سوپر واکنش‌های شیخ ویسی مانع از گل شدن آنها شد. نخستین موقعیت جدی سپاهان در این نیمه، در دقیقه 11 بازی رخ داد که در آن ساسان انصاری در موقعیت تک به تک به شیخ ویسی قرار گرفت و دروازه‌بان پیکان ضربه این بازیکن را برگشت داد. در  آن طرف تیم پیکان کاملاً دفاعی بازی کرده و برای رسیدن به گل، چشم به ضدحملات داشتند. جدی‌ترین موقعیت پیکانی‌ها در این نیمه روی اشتباه مدافعان سپاهان به دست آمد، اما واسعی با بی‌دقتی آن را از دست داد.

در نیمه دوم نیز باز سپاهان تیم برتر زمین بود و بازیکنان این تیم توپ و میدان را در دست داشتند. شاگردان قلعه‌نویی در این نیمه نیز حملات زیادی را انجام دادند، اما عجله بازیکنان این تیم برای رسیدن به گل، ضریب دقت آنها را در  زدن ضربات آخر پایین آورده و کار مدافعان پیکان را راحت‌تر کرده بود.

استرس حاکم بر سپاهانی در کنار واکنش‌های خوب شیخ ویسی موجب شد که در نیمه دوم  شاگردان جلالی جسارت بیشتری پیدا کرده و حملات بیشتری را روی دروازه سپاهان انجام دهند که به جایی نرسید. سپاهانی‌ها در این نیمه چند فرصت طلایی گلزنی را از دست دادند و هرچقدر از زمان بازی بیشتر می‌گذشت، بی‌دقتی بازیکنان این تیم نیز بیشتر می‌شد. در نهایت بازی دفاعی پیکان جواب داد و این دیدار با تساوی بدون گل پایان یافت.

قلعه‌نویی: عدالت فوتبال رعایت نشد

امیر قلعه‌نویی پس از تساوی بدون گل شاگردانش مقابل پیکان در نشست خبری اظهار داشت: در این چند ساله چنین فوتبالی از سپاهان ندیده بودم،. متأسفانه عدالت فوتبال رعایت نشد. پیکان تیم خوبی بود، اما بدون موقعیت یک امتیاز گرفت که این باعث ناراحتی ماست. پیکان هفته قبل 3 گل زد، اما امروز به دروازه ما هم نزدیک نشد.

وی افزود: متاسفانه بازیکنان ما اعتماد به نفس لازم را ندارند و اگر کمی با اعتماد به نفس بیشتر بازی می‌کردند از فرصت‌های اول بازی می‌توانستیم به گل برسیم. چند موقعیت خوب ایجاد کردیم، اما به گل نرسیدیم. در چند صحنه هم بدشانس بودیم. فکر می‌کنم پیکان در این بازی بدون موقعیت بود. ما 6 کرنر زدیم که این هم جزئی از فوتبال است. عملکرد تیمم در نیمه اول من را خیلی امیدوار کرد. به آینده این تیم امیدوارم، در این بازی درگیر و فشرده، بازیکنان من در نیمه اول بازی خوبی انجام دادند و در نیمه دوم هم چند موقعیت خوب ایجاد کردیم.

سرمربی تیم سپاهان در واکنش به این موضوع که بازیکنان پیکان در جریان مسابقه بارها خود را بی‌دلیل به روی زمین می‌انداختند و وقت تلف می‌کردند،‌ گفت: وقتی روند تیم در حال شکل‌گیری است و یک بازی زیبا از آب درمی‌آید، من از این گله دارم که بازیکنی خودش را بی‌دلیل به زمین می‌اندازد. فکرمی‌کنم این بازی در نیمه دوم 6 دقیقه وقت تلف شده داشت. هر تیمی می‌تواند برای خودش برنامه داشته باشد، اما دروازه‌بان تیم حریف از دقیقه یک وقت تلف کرد. من حق ندارم درباره تاکتیک هیچ تیمی صحبت کنم. شما دیدید بازیکنان ما بازی جوانمردانه را رعایت کردند، اما همان بازیکن بلند می‌شد و بازی را ادامه می‌داد. مدافعان پیکان هر توپی که می‌زدند خودشان را روی زمین می‌انداختند.

قلعه‌نویی در خصوص بی‌دقتی مهاجمان سپاهان در امر گلزنی گفت: خوشبختانه ما تیم‌مان را در 3 مرحله آنالیز می‌کنیم.  ضمن اینکه با یک شرکت هم قرارداد بسته‌ایم که 20 بار آنالیز بازی را در اختیار ما قرار می‌دهد. در بازی‌های گذشته کی‌روش استنلی بهترین آمار را داشته است. متأسفانه در این بازی دچار بدشانسی بودیم و امیدوارم این بدشانسی از تیم ما دور شود.

جلالی: سعی کردم با بضاعت و توانایی تیمم بازی کنم

مجید جلالی پس از تساوی بدون گل پیکان مقابل سپاهان اظهار داشت: روز خبرنگار را تبریک می‌گویم. هر موقع که با سپاهان بازی داریم باید روی این تیم حساب کنیم، مخصوصاً وقتی مربی این تیم قلعه‌نویی است. من سعی کردم با بضاعت و توانایی تیمم بازی کنم و بی‌نهایت از بازیکنانم تشکر می‌کنم. کارها خوب پیش رفت و تا 20 دقیقه پایانی روی بازی مسلط شدیم. اگر برنامه ما خوب پیش می‌رفت در این زمان می‌توانستیم به گل برسیم. باید از بازیکنانم تشکر کنم که در این فضا خوب بازی کردند. از میزبانی سپاهانی‌ها هم باید تشکر لازم را داشته باشم.

جلالی در مورد اینکه شرایط سپاهان را چطور می‌بیند و آیا این تیم می‌تواند مدعی قهرمانی باشد و اینکه نظرش در مورد پیام نیازمند، دروازه‌بان تیم سپاهان که فصل گذشته شاگرد او بوده، چیست،‌ گفت: سپاهان امسال می‌تواند دو، سه فصل ناکامی خود در فصل‌های قبل را جبران کند. من ابتدای صحبتم هم گفتم سپاهان تیمی است که باید روی آن حساب کرد. شما مطمئن باشید نیازمند هم در آینده نزدیک به یکی از بهترین دروازه‌بانان لیگ تبدیل خواهد شد. این دروازه‌بان فصل قبل در هفته ششم مقابل پرسپولیس  اولین بازی خود را انجام داد. در فصل نقل‌وانتقالات هم مطمئن بودم پیش ما خواهد ماند، اما به تصمیمش احترام می‌گذارم.

سرمربی تیم پیکان در پایان تصریح کرد: در پایان بازی هواداران سپاهان معترض بودند که چرا ما دفاعی بازی کردیم. تیم ما نسبت به بضاعتش این بازی را اداره کرد. هر تیمی باید ظرفیت خود را ببیند و بر اساس ظرفیتش اقدام به بازی کند. من قصد دارم در پایان فصل با مدیریت باشگاه صحبت کنم که بودجه تیم را به 60 تا 70 میلیارد برساند تا مقابل تیم‌های بزرگ دفاعی بازی نکنیم! زمانی که می‌خواستم از زمین مسابقه خارج شوم صحبت‌هایی از هواداران سپاهان شنیدم که جالب نبود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار