این خبر به اندازه ای غافلگیر کننده بود تا رسانه ها ی تحلیلی استان،محک افکار عمومی ومجموعه کارکنان محیط زیست استان وواکنش دست اندرکاران انتصابات در استان را از آن استنباط واستخراج نمایند،چراکه از پشت پرده های این انتصاب احتمالی بوی خوبی به مشام نمی رسد.
کد خبر: ۶۴۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷ 10 August 2018

تابناک ایلام ::اگر بصورت گذرا به وضعیت نیروی انسانی و مدیریت دستگاههای اجرایی استان ایلام در سالهای نه چندان دور ،خصوصا دهه شصت نگاهی بیاندازیم ،می بینیم که در آن دوران به دلایلی نظیر ؛عدم تربیت نیروی انسانی مجرب وکمبود مدیر ،دستگاههای اجرایی استان در قرق نیروهای غیر بومی بود.

حتی کمبود نیروی انسانی در لایه های پایین دستی نیز کاملا محسوس بود ،از دبستانها ودبیرستانها گرفته تا مطب پزشکان و درمانگاهها ردی از نیروی بومی وجود نداشت. اما این سالها با رشدشاخص ها ،توسعه مراکز علمی وتربیت نیروی انسانی ماهر ومدیر،ایلام به سطحی رسیده که حتی سکان مدیریت ارشد برخی از استانها ،مدیریت دستگاههای اجرایی وحتی مدیریت برخی مناصب  ارشد کشوری در اختیار فرزندان ایلامی قرار دارد.

همانگونه که فرزندان ایلامی توانسته اند با پیشرفت وبرخورداری از توان مدیریتی ،در جای جای این سرزمین سکاندار مدیریت شوند ، مردم ومدیران ایلامی نیز  به این سطح از درک ،آگاهی وبینش رسیده اند که  هیچگاه با تنگ نظری با این مقوله برخورد نکرده و با سعه صدر و گشاده رویی میزبان مدیرانی از دیگر نقاط کشور باشند.

امادرکنار این موضوع ؛ همواره براین نکته اتفاق نظر داشته وتاکید ورزیده ایم ،اگر دردستگاهی نیروی انسانی با دانش ،توانمند ،با تجربه و دارای توان مدیریتی بالا وجود دارد،در درجه اول انتخاب مدیران از میان همان نیروها صورت پذیرد واگر هم سیاستهای بالادستی اصرار بر بکارگیری مدیر غیر بومی داشته باشد ،نیروی انتخاب شده بالاتراز سطح نیروهای موجود ویا لااقل در سطح آنان باشد.اما ایلام نباید سکوی پرش مدیران غیرایلامی تلقی شود.

روز گذشته خبری بدون برخورداری از مقدمه ویا گمانه زنی های پیشین ،در رسانه های مجازی استان منتشر شد مبنی بر اینکه آقای "اسدالله هاشمی " بعنوان مدیرکل محیط زیست استان ایلام منصوب شدند.

این خبر به اندازه ای غافلگیر کننده بود تا رسانه ها ی تحلیلی استان محک افکار عمومی ومجموعه کارکنان محیط زیست استان وواکنش دست اندرکاران انتصابات در استان را از آن  استنباط واستخراج نمایند،چراکه از پشت پرده های این انتصاب احتمالی بوی خوبی به مشام نمی رسد.

خبرهای رسیده از پشت پرده های این انتصاب حاکی از این است که اسدالله هاشمی مدیر کل فعلی محیط زیست استان کهکیلویه وبویر احمد بدلیل برخورداری از حاشیه هایی ، قربانی اختلافات دونماینده حوزه های گچساران وبویر احمد یعنی" زارعی "و"تاجگردون" شده اند ، این درحالیست گویا درارزیابی های صورت گرفته نیز نمره قابل قبولی کسب نکرده وتنها معیار انتصاب ایشان برخورداری از یک لابی قوی دراستان ودر سطح یکی از وزارتخانه های کشور باشد.

براساس اطلاعات واصله ،کارگردانی پشت پرده این انتصاب در اختیار " غلامرضا تاجگردون" نماینده پر نفوذ استان کهگیلویه وبویر احمد و یکی از بستگان نزدیک آقای مدیرکل در جایگاه معاونت وزارت علوم قراردارد.پس از اینکه حاشیه های بوجود آمده اجازه بقای وی را دراین منصب نداد ،رایزنی ها ولابگیری آقای تاجگردون وهاشمی (معاون وزیر علوم)به اینجا ختم شد که استان ایلام را ایستگاه بعدی مدیریت ایشان برگزینند.

حال با وجود حضور یک ایلامی بنام "علی محمد احمدی" بعنوان استاندار در استان کهگیلویه وبویر احمد ،نزدیکی استاندار فعلی ایلام به وی وهمچنین ارتباط ایشان با نمایندگان آن استان ،نقاط مبهم این انتصاب و رابطه این دواستاندار با انتصاب مدیرکل محیط زیست استان چگونه تحلیل وتفسیر می شود!نمایندگان ایلام در کجای این معادله قرار دارند؟!

آیا باوجود مدیریت حاشیه ساز هاشمی در یاسوج و  با وجود مسایل وظرفیتهای  زیست محیطی استان ایلام ،بازهم امکان پذیرش این فرد در جایگاه حساس مدیرکلی محیط زیست استان از سوی نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی وسایر افراد ذی نفوذ وجود دارد یاخیر؟! باید منتظر ماند ودید....

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
علی احسان شریف نیا
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
دوست عزیزم وقتی که اقای دکتر میرزایی نه در نقش یک نماینده قوی در طراح ها /لوایح و سایر مسایل ظاهر نمیشود چه انتظاری داریم .
در استان هم ایشان مرتب بازی میشود و یا نمیخاد دخالتی کنه
اصلا شما بگید ما کجا و یاسوج کجا
مدیری که در ارزیابی موفق نبود چطوری در همان منصب در استان مهمی مث ایلام برگزیده میشود.
این انتصاب نشانه این است که حتما با انها هم آش نذری داده اند و
اقای میرزایی نماینده باید پاسخ گو باشد ؛
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
اولا که دیگر انتصابهای استان بسیار حاشیه دارتر هستند اما چون منافع شما را تهدید نمی کند به آنها نمی پردازید، دوما محیط زیست جمعا 50نفر کادر هم نداره در استان پس مدیرکلی محیط زیست هم چندان چیز مهمی نیست ، سوما در جوامع ایلی و قبیله ای مثل ایلام انتخاب مدیر بومی به دلیل وابستگیها و وحود منافع قومی قبیله ای کار اشتباهی است . چهارما نمایندگان شجاع و توانمند استان حاضر نیستند از یک فرصت شغلی در حد نیروی خدماتی هم بگذرند ، چطور اجازه داده اند که مدیرکل بدون هماهنگی آنها وارد استان شود ؟ شک نکنید معامله توسط ایشان انجام شده و در مقابل این امتیاز ، امتیازاتی دریافت کرده اند .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
چرا کامنت را نمایش نمی دی ؟ انتظار داری همه برات به به و چه چه بکنند ؟ مطمئنم چون فامیل خودت مدیرکل نشده به این آقا گیر دادی ، وگرنه هر بچه ای میدونه که در این سیستم تمام انتصابات معامله و بده بستان است .
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
چرا کامنت را نمایش نمی دی ؟ انتظار داری همه برات به به و چه چه بکنند ؟ مطمئنم چون فامیل خودت مدیرکل نشده به این آقا گیر دادی ، وگرنه هر بچه ای میدونه که در این سیستم تمام انتصابات معامله و بده بستان است .
داراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
این یک تحلیل آبکی هست، این شخص نه به دلیل اختلاف نمایندگان کهگیلویه وبویر ،بلکه به دلیل ناکارآمدی کنار گذاشته شده ،استاندر ک ،گ ،ب با هیچ مدیری تعارف ندرد
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
شک نکنید که در انتصابهای استان ایلام و کهگیلویه زد و بند سلیمانی و احمدی کاملا مشهود است . حداقل در حوزه حنوب کسانی در راس قرار گرفته یا میگیرند که از حامیان انتخاباتی احمدی هستند . پس میشور گفت که پست ها در اینجا و انحا بین سلیمانی و احمدی رد و بدل میشوند
صادق
|
-
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
با سلام
در ادامه انتصابات فامیلی در استانداری اینبار نوبت فرماندار آبدانانی بدره است تا خواهر خود را بعنوان مدیر فناوری اطلاعات استانداری منصوب نماید واقعا با حضور 5 کارشناس فوق لیسانس در این حوزه آوردن یک لیسانس از حوزه روابط عمومی جای تعامل دارد
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
نه اینکه انتصابهای قبلی ، همگی بر اساس شایستگی بودن حالا این انتصاب برای شما که همیشه دنبال شایسته سالاری هستید ناراحت کننده است . راستی چرا شما درباره ی مواضع متناقض استاندار چیزی نمی گید ؟ مگه ایشون در بدو ورود به استان نگفت که همه نیروهای مامور باید به محل خدمت خودشون برگردن ؟!پس چرا بعد از چند ماه برعکس عمل کرد و همه را به وزارت کشور منتقل کرد ؟ چرا و چگونه آقای غلامعباس آذر بدون یک روز سابقه مدیریت ، به سمت مدیر کل اقتصادی استانداری منصوب شد ؟ الانم که پست مشاور را بهش دادن . لابد بخاطر شایستگی اش بوده و در بدنه استانداری ایلام نیرو قحطی بوده که از آموزش و پرورش یه نیروی آموزشی را جذب کردن ! هیچ ارتباطی هم با مافیای اختاپوسی عادل آذر نداره .
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
سخت دراشتباه هستید..ایشون اگر دراستان خودش نفوذ داشت ماندگار میشد،ولی قطعا در وزارت نفوذ ولابی دارد
ناشناس
|
France
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
چی باید کرد به همه اینها اداره کل راه وشهر سازی ایلام هم در نظر بگیرید
ناشناس
|
France
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
چی باید کرد به همه اینها اداره کل راه وشهر سازی ایلام هم در نظر بگیرید
دلال انتصابات
|
United States
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
همه این انتصابها توسط.........انجام میشه و بدون هیچ شَکی زیر سبیلش چرب شده قبلا، چون هر انتصابی بدون هماهنگی نمایندگان مجلسی استان غیرممکن النصب هستش.ابتدائا باید نظر موافقشون جلب بشود و از آنجاییکه ......مسئول این دلال بازی‌هاست قبلا همه چیز هماهنگ شده و این مردم بدبخت هستن که به ناگه شوکه میشن از یک انتصاب اینچنینی.
همشهری
|
United Kingdom
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
مطمعن باشید اگر جلوی این بدعت گرفته نشود و خبرنگاران باشرافت استان پوشتیبان نیروهای لایق هر ارگان نباشند باز هم شاهد اینچنین انتصابات پشت‌پرده‌ای خواهیم بود و حق افراد تحصیلکرده و لایق ارگانهای استان براحتی ضایع خواهد شد
هیبت فوتبال
|
France
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۹
به اینها اداره کل ورزش و جوانان ایلام رو اضاف کنید که با وجود افراد تحصیلکرده و لایقش درونش باز هم کسی نتونسته مدیرکل نالایقش رو از جاش تکن بده این از ظعف رسانه‌هاست که نمیتونن هنوز لایق گزینی کنن و بعدش ازش تا آخرش ازش حمایت کنن تا ورزش ایلام از نظر کشوری اینقدر ضعیف و درحاشیع نماند
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
وظیفه رسانه‌ها بود که وقتی از جایی خبری مثل انتصابات غیربومی یا غیرمرتبط یا عدم شایسته‌گزینی درز میکنه یا میشنون قبل از اینکه کار از کار بگذرد افشاگری کنند تا اینجوری یهویی همه شوکه یه انتصاب آبرو بر برای استان نمونیم بعدشم شتر سواری دلا دلا نمیشه کاکا. آدم شایسته حمایت میخواد و با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه.مقاله میدی بیرون بعد از اینکه کار از کار گذشته .اگه راست میگی از شایسته های بالقوه توی ارگانهای دیگه یه مقاله حمایتی بنویس ببینیم چند مرد هلاجی
یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
ایلام عزیز تسلیت. باز هم محروم تر از همیشه ..... فارغ التحصیل ارشد زراعت از بورکینافاسو. سابقه درخشان درگیری با پرسنل در حد عالی... معامله گر در عرصه بکارگیری نیرو در رده عالی با زد و بند حتی با رئیس بانک و .....
محيط بان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
در يك كلام محيط زيست و كاركنان آن بيچاره شدند حتي ايشان تدبير و توانايي مديريت اداره شهرستان را هم ندارد مراچعه كنيد به عملكرد دو ساله اش در كهگيلويه و بويراحمد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار