منطقه گردشگری پل پرزین در بخش مرکزی شهرستان گتوند با داشتن طبیعت چشم نواز و منحصر به فرد مکان مناسبی برای تفریح در فصل داغ تابستان است.
کد خبر: ۶۴۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 11 August 2018

منطقه گردشگری دره و آبشارهای پل پرزین گتوند در 25 کیلومتری مرکز این شهرستان در رشته کوه زاگرس قرار دارد ، این منطقه در واقع دره ای سرسبز ، خنک و دارای آبشارها و برکه هایی زیبا و دیدنی است که دمای این دره در فصل گرم سال بیش از 20 درجه با دمای مناطق مختلف خوزستان اختلاف دارد و این مکان بخاطر هوای مطبوع در گرمای طاقت فرسای تابستان خوزستان گردشگران بسیاری را جذب کرده است.

وجود آبشارهای متنوع با سنگ ها و دیواره قندیل بسته،درختان انجیر، وجود چشمه های پر آب در داخل دره ، گونه های مختلف گیاهی از جمله بوته های پونه و گیاهان دارویی ،بوته زارها،ماهی و تنوع پوشش گیاهی به زیبایی های این منطقه گردشگری افزوده است.

آبشار پل پرزین از زیبایی های منحصر به فرد این منطقه تفرجگاهی است،که با نزدیک شدن به این آبشار، صدای ریزش آب از دل کوه روح و روان هر بیننده ای را نوازش می دهد، و ریزش مداوم آن باعث ایجاد حوضچه ای بزرگ در زیر آبشار شده و مکان مناسبی برای تفریح و شنا فراهم کرده است.

نامگذاری این دره به خاطر ساخت پلی در این منطقه در روزگاری دور از سوی اهالی است ، پلی از چوب که بر روی دره ای عمیق ساخته شد و پس از آن منطقه ، پل پرزین نامیده شد که اکنون بعد از گذشت سال ها و تخریب آن پل، برای تردد اهالی پلی فلزی جایگزین پل چوبی قدیمی شده است.

از سویی وجود کوه های زیبا در این منطقه مکانی مناسب برای کوهنوردان در این منطقه به وجود آورده است و این در حالی است که کوهنوردان زیادی از سراسر استان برای ورزش به این مکان سفر می کنند.

دسترسی جاده آسفالت به این منطقه و نزدیکی این آبشار زیبا به مرکز شهرستان و همچنین وجود پله ای از جنس سیمان تا کف دره، از ویژگی های این منطقه نمونه گردشگری است.

این منطقه تحت نظارت اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان گتوند قرار دارد و مطالعات ایجاد زیرساخت های گردشگری آن انجام شده است.

آرامگاه قیصر امین پور،سد تنظیمی، دره انار،قلعه رستم، ساحل رودخانه کارون، باغات مرکبات و بیشه زارهای فراوان از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان به شمار می روند.

شهرستان تاریخی گتوند در شمال استان خوزستان دارای 2 بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند،ترکالکی،جنت مکان، صالح شهر ، سماله و نیز 45 روستا می باشد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: پل پرزین ، گتوند ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار