مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: هم اکنون ۲۷ هزار سالمند در ۳۲ مرکز شبانه‌روزی، ۷ مرکز روزانه و ۲۰ مرکز مراقبت در منزل در حال گرفتن خدمات از این دستگاه هستند.
کد خبر: ۶۴۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 09 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان : به نقل ازروابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مرضیه فرشاد در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان با بیان اینکه در دنیا و ایران به دلیل کاهش زاد و ولد و کاهش مرگ و میر با جامعه‌ای پیر روبه‌رو می‌شود اظهار داشت: هم اکنون 27 هزار سالمند در 32 مرکز شبانه روزی، 7 مرکز روزانه و 20 مرکز مراقبت در منزل در حال گرفتن خدمات از این دستگاه هستند.

وی ایجاد سمن‌ها و احداث فضاهای فرهنگی و ورزشی برای سالمندان را از نیازهای این قشر برشمرد و افزود: نسبت سالمندان به کل جمعیت استان 64.10 است که از هر 100 نفر حدود 11 نفر سالمند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان بیان کرد: هزینه نگهداری هر نفر سالمند در مراکز شبانه روزی بالغ بر یک میلیون تومان است که بیش از 600 هزار تومان از این مبلغ برای سالمندان بی‌بضاعت توسط بهزیستی هزینه می‌شود.

در ادامه این نشست استاندار اصفهان با تاکید بر فراهم کردن شرایط فیزیکی، فرهنگی و اجتماعی برای سالمندان گفت: باید علاوه بر شهرداری سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی و صنوف دیگر نیز وارد عمل شوند.

محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه بهزیستی را نباید در این زمینه محور دانست اظهار داشت: برای رفاه همه سالمندان جامعه با کمک دیگر بخش‌ها از جمله شهرداری‌ها باید برنامه‌ریزی جامع صورت گیرد و از تجربیات سایر کشورها در این زمینه استفاده شود.

وی تعالیم اعتقادی و سطح و فرهنگ خانواده‌ها را در نگرش و احترام به سالمندان بسیار مهم و موثر ارزیابی کرد و گفت: هنوز هم بسیاری از خانواده‌ها وجود پدر و مادران سالمند را در کنار خودشان مایه برکت و خوشی زندگی می‌دانند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: بهزیستی وظیفه حمایت از سالمندانی را دارد که نیاز به مراقبت‌های خاص و ویژه هستند ولی شهرداری باید برای افزایش منزلت سالمندان و ایجاد فضاهای فرهنگی برای آنان بیشتر تلاش و کوشش کند.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سالمندان در متن و بطن جامعه باشند و جداسازی از کانون خانواده صورت نپذیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار