فرماندار خوانسار گفت:در سال جاری 12 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان تخصیص داده شده است که این میزان اعتبار برای اتمام 45 پروژه تعریف شده است.
کد خبر: ۶۴۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 09 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان : سیدحسن شفعتی دیروز در نشستی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران دلسوزانه و با سعه صدر و نیت خالص در مسیر نظام به انجام فعالیت خبری مشغول هستند که موجب امید و نشاط در جامعه و دلگرمی مردم به نظام است.

وی با اشاره به این‌که انتقادپذیر بودن و پاسخگو بودن مسؤولان موجب رفع نقاط ضعف و برطرف شدن مشکلات شهرستان می‌شود، افزود: شهرستان در ریل توسعه و پیشرفت است و خبرنگاران با اطلاع‌رسانی مردم را در جریان روند پیشرفت قرار دهند، رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان هستند تا گام بهتری برای رفع مشکلات شهرستان برداشته شود.

فرماندار خوانسار تأکید کرد: با تلاش اصحاب رسانه، خوانسار از لحاظ اطلاع‌رسانی و کیفیت خبرها در سطح استان رتبه بالایی را دارد تا جایی که خبرها در سطح کشوری منتشر می‌شود.

وی با بیان این‌که صنعت تولید عسل برند خوانسار است، ابراز کرد: از سوی سودجویان در دیگر استان‌ها این برند در حال تخریب بود، اما با تلاش دستگاه‌های اجرایی در 3 ماه گذشته با انجام آزمایشات در استان و خوانسار بر روی عسل خوانسار مشخص شد که عسل تقلبی از استان‌های دیگر با نام عسل خوانسار با هدف تخریب در بازار کشور به فروش می‌رسد.

شفعتی ادامه داد: با رسانه‎ای شدن موضوع سود استفاده سودجویان و متخلفان تولید عسل با  نام عسل خوانسار، بار دیگر کیفیت و مرغوب بودن عسل خوانسار به اثبات رسید که در سطح کشور بازتاب خبری خوبی داشته است.

وی با بیان این‌که خوانسار نخستین شهرستان استان است که سند توسعه آن به تصویب رسید و به همین دلیل در سال جاری کاهش اعتبار نداشتیم، گفت: در سال جاری 12 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان تخصیص داده شده است که این میزان اعتبار برای اتمام 45 پروژه تعریف شده است.

فرماندار خوانسار با اشاره به این‌که در تلاش برای جذب اعتبارات ملی هستیم، تصریح کرد: با سفر حسینعلی امیری معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در مجلس در خردادماه سال جاری به خوانسار برای لایروبی قنوات شهرستان 7 میلیارد تومان اعتبار درخواست شد، این اعتبار مصوب و به سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص ابلاغ شده است که به زودی به شهرستان تخصیص داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در 2 سال اخیر با تأمین زیرساخت‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و بهسازی راه‌ها جمعیت روستایی در شهرستان کاهش نداشته است، بازسازی و مرمت قنوات شهرستان از احداث سد مفیدتر است، لایروبی و مرمت قنوات کمک به حفظ آب‌های زیر زمینی و راه جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است.

شفعتی با اشاره به اجرای پروژه‌های شهرستان خوانسار بیان کرد: احداث ناحیه صنعتی غیردولتی در روستای رحمت‌آباد به زودی با حضور استاندار اصفهان کلنگ‌زنی می‌شود، با احداث این ناحیه صنعتی زمینه اشتغال بیش از 600 نفر فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: به زودی با راه‌اندازی کارخانه گاج (جام‌جم) با تولید باطری خشک از سوی سازمان بازنشتگان صدا و سیما زمینه اشتغال 500 نفر فراهم می‌شود.

فرماندار خوانسار در ادامه عنوان کرد: به زودی از سوی بنیاد برکت یک واحد گاوداری 4 هزار رأس دام شیری در زمینی به مساحت 50 هکتار در روستای خم‌پیچ کلنگ‌زنی می‌شود، با احداث این گاوداری اشتغال 600 نفر فراهم خواهد شد، تولید فرآورده‌های لبنی در کنار این گاوداری احداث می‌شود.

وی همچنین گفت: دو واحد تولید انرژی خورشیدی شامل 7 و 10 مگاوات در منطقه صفادشت به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، زمین احداث این نیروگاه به سرمایه‌گذار بومی واگذار شده است، با احداث این نیروگاه از سوی دولت انرژی تولیدشده خریداری و به پست 63 کیلووات خوانسار تزریق می‌‎شود.

شفعتی همچنین ابراز کرد: در روستای ویست خوانسار در زمینی به مساحت 16 هکتار نیروگاه تولید انرژی برق از ایستگاه‌های حرارتی احداث می‌شود، همچنین به زودی دو واحد تولید کاغذ از جنس سنگ اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته 540 میلی‌متر بارندگی در شهرستان به ثبت رسیده است، اما در سال زراعی جاری حدود 320 میلی‌متر باران به ثبت رسید، با توجه به بحران کم‌آبی در شهرستان با کمک ستاد مدیریت بحران 10 هزار مترمربع لوله‌گذاری در سطح روستاها برای آبیاری باغات و درختان و جلوگیری از تلف شدن گله‌های گوسفندان از کمبود آب صورت گرفته است.

فرماندار خوانسار گفت: با تلاش نماینده شهرستان در مجلس افزایش اعتبار 50 میلیارد تومانی تونل خوانسار-بوئین میاندشت به تصویب هیأت وزیران رسیده است، این اقدام زمینه‌ساز رشد، پیشرفت و آبادانی شهرستان است.

وی با بیان این‌که دو بانده شدن محور دامنه-خوانسار-گلپایگان به اتمام رسیده است، افزود: پل زیرگذر برای روستای سنگ‌سفید- لایجان در حال اجرا است.

شفعتی تأکید کرد: با همکاری دستگاه‌های اجرایی و کنترل ورود و خروج طیور تاکنون هیچ‌گونه علائم بیماری آنفلوآنزای مرغی در شهرستان مشاهده نشده است.

وی در ادامه اذعان کرد: اجرای پروژه فاضلاب شهری در حال اجرا است، در منطقه شهرک اندیشه و مسکن مهر، خیابان بسیج و دیگر مناطق با خرید انشعاب به شبکه فاضلاب شهری وصل شدند.

فرماندار خوانسار خاطرنشان کرد: با اصلاح شبکه لوله‌گذاری آب شهری هدررفت آب از 64 درصد به 38 درصد رسیده است.

وی همچنین بیان کرد: بزرگترین پروژه آبرسانی روستایی در سطح استان با عنوان پروژه آبرسانی گلسار در خوانسار از محل قم‌رود در حال اجرا است، با اتمام این پروژه 19 روستای شهرستان خوانسار و 3 روستای شهرستان گلپایگان از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

شفعتی در پایان مطرح کرد: کل این پروژه 152 کیلومتر است، تاکنون حدود 40 میلیارد تومان از محل صندوق اعتبارات ذخیره ارزی تأمین شده است، با اتمام این پروژه کل شهرستان از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند و نیازی برداشت چاه آب نیست، این پروژه تاکنون حدود 70 درصد پیشرفت داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار