تا پایان مردادماه امسال ۴۰۰ دوربین نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت، ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و ثبت تخلف عبور از مسیرهای BRT همچنین دوربین‌های آمار بردار مکانیزه و هوشمند به سطح شهر اصفهان اضافه می‌شود.
کد خبر: ۶۴۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 09 August 2018

به گزارش تابناک : علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان اظهارکرد: اگر بتوانیم پارک دوبل را در معابر حذف کنیم ۳۰ درصد به ظرفیت خیابان‌های شهر افزوده و ترافیک را روان‌تر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی مدیریت شهری نیل به سمت شهر هوشمند بوده است، افزود: یکی از موضوعات مطرح در شهر هوشمند حمل و نقل هوشمند و رصد همگانی بر شهر است، بر این اساس مدیریت شهری اصفهان یکی از برنامه‌های خود را افزایش دوربین‌های نظارتی در سطح شهر قرار داده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به تعداد دوربین‌های نصب شده در سطح شهر اصفهان گفت: دوربین های ثبت تخلف شهر اصفهان از تعداد ۱۴۰ دوربین در سال ۹۳ به حدود ۷۰۰ دوربین در سال‌جاری افزایش یافته و این آمار نشان می‌دهد مدیریت شهری علیرغم مشکلات مالی و افزایش نرخ ارز به تکلیف خود عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان مردادماه امسال ۴۰۰ دوربین نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت، ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و ثبت تخلف عبور از مسیرهای BRT همچنین دوربین‌های آمار بردار مکانیزه و هوشمند به سطح شهر اصفهان اضافه می‌شود و این اتفاق بسیار خوبی در ارتقاء ایمنی ترددهای شهروندان در سطح شهر خواهد بود.

صلواتی ادامه داد: شاید در نگاه اول تصور شود که دوربین‌ها ابزاری برای جریمه و درآمدزایی باشد، اما شهروندان اطمینان داشته باشند که نیت مدیریت شهری جریمه‌کردن نیست، زیرا تمام جرایم به خزانه دولت واریز و چیزی به شهرداری اصفهان برگردانده نمی‌شود؛ از این جهت باید گفت که شهرداری ذی‌نفع نخواهد بود، اما وظیفه خود می‌داند که ایمنی را در سطح شهر ارتقاء داده و سرعت ترددها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه تخلفات سرعت در بزرگراه‌ها به یک سوم گذشته کاهش یافته است، گفت: این آمار نشان می‌دهد شهروندان اصفهانی سرعت مجاز را رعایت می‌کنند و همین موضوع باعث شده در در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ با ۱۰ و نیم درصد کاهش تصادفات منجر به فوت، رتبه اول را در کشور کسب کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان ادامه داد: آمار به دست آمده نتیجه قانون‌مداری شهروندان، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه شهروندان به ایمنی خودرو و سرنشینان آن است.

وی یادآور شد: با نصب تابلوهای توقف پشت خط عابرپیاده در تقاطع ها بیش از ۹۰ درصد رانندگان خود را ملزم به رعایت قانون می‌کنند.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار