بالاخره صبح امروز بعد از دو بار تلاش نمایندگان مبنی بر استیضاح علی ربیعی، با 129 رای وزیر کار بیکار شد تا شاید برکناری این وزیر که به اعتقاد موافقان استیضاح نه تنها مشکلات اشتغال در کشور حل نشده بلکه لابی های پشت پرده این وزارتخانه در موضوعات مختلف اقتصادی باعث بروز مشکلات اقتصادی در کشور شده است. اما سوال اینجاست که با توجه به اینکه نمایندگان مجلس بر این باورند برای ماندگاری دولت دوازدهم تا پایان پهار سال نیاز به اصلاح کابینه است، اکنون استیضاح و برکناری وزیر کار می تواند آشفته بازار اشتغال را در داخل کشور حل کند یا این کار تنها اقدامی برای آرام کردن جمعیت معترض کارگران بوده است.
کد خبر: ۶۴۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 09 August 2018
به گزارش تابناک : اگر چه ربیعی در اواخر دولت یازدهم نیز به دلیل شرایط بد اقتصادیف بیکاری و تعطیل شدن واحدهای صنعتی و صنفی نیز یک بار دیگر استیضاح شده بود، اما در آن زمان نمایندگانی که خود را موافق سرسخت برکناری وزیر کار نشان داده بودند، در یک توافق پشت پرده تصمیم گرفتند تا امضاء خود را پس بگیرند تا ربیعی دوباره اداره امور وزارتخانه تاثیرگذار کار را برعهده بگیرد و در دولت دوازدهم نیز همچنان در همان پست باقی بماند.
 
امروز نیز به رغم آنکه طرح سوال از وزیر کار و استیضاح وی در دستور کار مجلس قرار گرفته بود اما هنوز این بیم وجود داشت که لابی های قدرتمند وزیر کار با نمایندگان مجلس دوباره قاعده بازی را برهم بزند. کما اینکه از ابتدای شروع به کار مجلس با توجه به اینکه استیضاح وزیر کار تنها دستور مجلس بود، اما برخی از نمایندگان دیر در این جلسه حضور پیدا کرده بودند و از همه مهمتر اینکه وزیر کار نیز در نیمه راه وارد مجلس شد که این مساله به شدت مورد انتقاد نمایندگان مجلس قرار گرفت. 
 
عدم حضور برخی از نمایندگان در این جلسه حساس موضوعی بود که از چشم خبرنگاران دورنماند به گونه ای که تمامی خبرگزاری ها اسامی تاخیر کنندگان آغاز جلسه امروز را به این شرح اعلام کردند: علی جلیلی نماینده مردم مراغه، محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت، احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، محمد دهقان نماینده مردم چنارن و احمد سالک نماینده مردم اصفهان.
 
ناهماهنگی در اجرای طرح استیضاح توسط موافقان یا تاثیر گذاری لابی های آقای وزیر!
 
عدم حضور وزیر کار از همان ابتدای جلسه علنی مجلس یکی از  موضوعاتی بود که نمایندگان جاضر در مجلس را در مورد انجام طرح استیضاح وی دچار شبهه کرده بود چرا که این اقدام وزیر کار را بی حرمتی مجلس می دانستند. در این رابطه عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس تذکری نیز به رئیس مجلس داد و به صراحت اعلام کرد: آقای لاریجانی ! شما متشرع، متعهد ودقیق در الفا‌ظ آئین‌نامه هستید. با استناد به ماده 223 قانون اساسی؛‌ یک بدعتی در مجلس در حال پایه‌گذاری است که این بسیار خطرناک است. همکاران ما در بحث استیضاح ربیعی شبهه دارند. در کمیسیون اجتماعی هم باید توضیح داده می‌شد که از وزیر کار در جلسه دعوت شده یا خیر چرا که بر اساس این ماده تصریح شده است بر پایه فکر موارد معین شده، درخواست استیضاح باید به صورت کتبی به هیأت رئیسه مجلس تقدیم می‌شد.
 
نماینده مردم بوشهر در مجلس بر این باور بود که این رویه در طرح استیضاح وزیر کار در مجلس رعایت نشده به همین دلیل باید طرح استیضاح به جلسه بعد مجلس موکول شود. 
 
در حالی خدری عدم طرح استیضاح را در این جلسه مجلس به علی لاریجانی متذکر شد که این استنباط پیش آمد که عدم حضور ربیعی در این جلسه حساس با یک برنامه از پیش تعیین شده انجام شده و در صورتی که رئیس مجلس طرح استیضاح را به دلیل عدم حضور وی به جلسه دیگری موکول می کرد، فرصت لابی دولت با نمایندگان مبنی بر پس گرفتن امضاهای خود در رابطه با استیضاح وزیر کار بیشتر می شد. 
 
اما علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر نماینده مردم بوشهر اعلام کرد که مطابق اصل 89 قانون اساسی 10 نفر از نمایندگان که طرح استیضاحی را امضا کنند باید حتما این استیضاح مطرح شده و ظرف 10 روز وزیر در صحن مجلس حاضر شود.
 
بیکاری وزیر کار؛ پیامد بی توجهی دولت به حل معضل اشتغال!/ افشاگری موافقان استیضاح از لابی های پشت پرده وزیر کار
 
به گفته وی؛ بر اساس ماده 223 قانون اینگونه آمده است که وزیر باید بر این اساس حتما باید در جلسه علنی حاضر شود. و از آنجا که برخی اعضای کمیسیون طی نامه‌ای درخواست استیضاح خود را به هیأت رئیسه مطرح کردند روز گذشته هم جلسه‌ای بر این اساس طی جلسه‌ای روز گذشته در هیأت رئیسه در این خصوص بحث و تبادل نظر شد. روال این است که اگر کمیسیون این موضوع را در داخل جلسات خود حل کرد دیگر بحث استیضاح مطرح نشود. اما چنانچه استیضاح کنندگان پیگیری کنند ما به کمیسیون می‌گوییم این مسئله مطرح شود.
 
این توضیحات رئیس مجلس باعث شد تا صدای اعتراض استیضاح کنندگان صحن مجلس را پر کند. آنها اعتقاد داشتند دراین شرایط استیضاح نباید برگزار شود اما لاریجانی به صراحت اعلام کرد: اگر استیضاح کنندگان همگی درخواست خود را پس بگیرند که عدم برگزاری استیضاح امکان پذیر است در غیر این صورت باید حتما استیضاح برگزار شود.
 
این در حالی بود که موافقان استیضاح وزیر کار با توجه به دعوت رئیس مجلس برای بیان صحبت هایشان از این کار امتناع کردند و افرادی همچون مسعود گودرزی، علیم یارمحمدی، شیخ قاسم جاسمی که پس از قرائت این اسامی هیچ کدام حاضر به ارائه سخن نشدند.
 
بیکاری وزیر کار؛ پیامد بی توجهی دولت به حل معضل اشتغال!/ افشاگری موافقان استیضاح از لابی های پشت پرده وزیر کار
 
این اقدام موافقان استیضاح باعث شد تا علی لاریجانی دستور غیر علنی شدن این جلسه را بدون حضور خبرنگاران اعلام کند.
 
هر چند رئیس مجلس در صحبت های امروز خود عنوان کرده بود که موافقان استیضاح جلسه ای در این زمینه در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار کرده اند، اما مهرداد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار فارس به صراحت گفت که فراکسیون مستقلان ولایی مجلس که به انجام طرح استیضاح رای مثبت دادند؛ صبح امروز جلسه‌ای برای بررسی استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار نکرد. در واقع علت این عدم برگزاری جلسه موضوع فردی بودن آرای نمایندگان است. مقرر شده است که اعضای فراکسیون مستقلان مجلس به صورت فردی نظر و رأی خود را در خصوص استیضاح ربیعی ارائه کنند بنابراین آرا به صورت فراکسیونی نخواهد بود.
 
نمایندم مردم لنجان در مجلس نیز در این باره به خبرنگاران گفته بود؛ با توجه به اینکه جلسه غیرعلنی و غیر رسمی شد قرار شد در این نشست استیضاح ربیعی بررسی شود. نمایندگان دولت و خبرنگاران  به بیرون از جلسه هدایت شدند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم در مورد موضوع ربیعی به جمع‌بندی برسیم.
 
محسن کوهکن یادآور شد: اتفاقی که امروز افتاد بنده در 10 سال اخیر مجلس شورای اسلامی سراغ ندارم. با توجه به جلسات فراکسیون مختلف در این رابطه مقرر شده بود هر سه فراکسیون  مجلس به این استیضاح رای دهند. اما متاسفانه با اعلام برگزاری استضاح ربیعی برخی فضای مجلس را متشنج کردند.
 
افشاگری نمایندگان موافق استیضاح در مجلس درباره عملکرد وزیر کار

با توجه به اختلاف نظر نمایندگان مجلس مبنی بر عدم برگزاری استیضاح به دلیل حضور نیافتن وزیر کار در مجلس و تاکید لاریجانی به برگزاری این جلسه باعث شد تا فضای مجلس متشنج شود. این در حالی بود که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  برای دفاع از وزیر کابینه دولت دوازدهم وارد مجلس شد، این در حالی بود که هنوز از حضور ربیعی در مجلس خبری نبود. تا اینکه علی ربیعی به همراه نمایندگان موافق خود وارد صحن علنی شد تا جلسه استیضاح رسمیت پیدا کند.
 
رشوه 500 میلیون تومانی رئیس سازمان بهزیستی به نمایندگان مجلس

موافقان استیضاح وزیر کار در این جلسه سعی کردند تا پشت پرده های وزیر کار را این بار شفاف بیان کنند. به گونه ای که نماینده مردم سلسله و دلفان مجلس زمانی که پشت تریبون قرار گرفت به صراحت اعلام کرد: آقای ربیعی! شما استاد مظلوم نمایی و جنگ روانی هستید.
 
علی رستمیان که از سال گذشته توسط رئیس کمیسیون اجتماعی  مجلس مامور رسیدگی به مشکلات سازمان بهزیستی در برخی از استان ها شده بود، به ماجرای پیشنهاد رشوه رئیس سازمان بهزیستی به خودش اشاره کرد و گفت:  توسط یکی از فرستادگان جناب آقای بندپی به بنده گفته شد 500 میلیون تومان به شما می دهیم به نام یک خیریه که هیچ حرفی درخصوص مشکلات بهزیستی مطرح نشود، یعنی 20 میلیون تومان به آن خیریه داده شود و 480 میلیون تومان را بنده برای توزیع بین فقرا و ایتام بردارم.
 
بیکاری وزیر کار؛ پیامد بی توجهی دولت به حل معضل اشتغال!/ افشاگری موافقان استیضاح از لابی های پشت پرده وزیر کار
 
وی ادامه داد: این مسئله را بنده به رئیس مجلس و معاون وزیر اطلاعات گزارش دادم، متاسفانه رئیس سازمان بهزیستی از 500 میلیون تومان 20 میلیون آن را به خیریه پرداخت  کرده و 480 میلیون آن را به خرید ماشین های شاسی بلند اختصاص دادند، یعنی پول خرید ویلچر برای معلولان را به مصارف دیگر اختصاص داده است، هر چند که وزیر مربوطه در پاسخ به این موارد تاکید کرد که چنین مسائلی در دوره قبل بهزیستی نیز دیده شده است.
 
رستمیان نسبت به این مساله معترض بود و  خطاب به وزیر کار تاکید کرد: این شوی تبلیغاتی نیست، جنابعالی با مسائل و مشکلات سازمان بهزیستی و اقدامات خلاف قانون ریاست این سازمان برخورد می کردید، شما حتی سرتان را نیز به نشانه تاسف تکان ندادید و خیلی خونسرد تاکید کردید که این مسائل در دوره قبل هم بوده است.
 
این در حالی است که رئیس سازمان بهزیستی در دو نوبت مربوط به سفر کاری و بار دیگر شرکت در همایش مدیران کل بهزیستی در استان لرستان حضور پیدا  کرده است. وی دختران مظلوم بهزیستی را با لباس فاخر در یک سیاه چادر در یک منطقه خوش آب و هوا در نظر گرفته و از این افراد شاهانه پذیرایی می‌کند. این پول ها از کجا تامین می شود؟ 900 میلیون تومان صرف هزینه همایش و مهمانی شاهانه آقای بندپی شده است! آیا کارگری که بخاطر او اشک می ریزید و آیا معلولی که عصا و ویلچر ندارد، از این سفره شاهانه استفاده می کرد و شما نسبت به آن واکنش نشان دادید؟
 
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس همچنین بیان کرد: آیا معلولین، کودکان بی سرپرست از چندین نوع غذایی که در مهمانی آقای بندپی توزیع شد، استفاده می کنند؟ شرم آورتر اینکه یک ماشین کامیون یخچال دار دارای لاشه های گوسفند به کوهدشت لرستان و درب منزل آقای بندپی برده و به معاونان ایشان تحویل می دهند. اشتغالی که برای معلولان بهزیستی باید پیگیری می کردید، ریاست سازمان بهزیستی اجازه بررسی این مسئله را در یک استان به بنده ندادند، اما در دو استان متاسفانه 80 درصد اعتبارات مربوط به این مسئله به موارد دیگر اختصاص یافته است.
 
بیکاری وزیر کار؛ پیامد بی توجهی دولت به حل معضل اشتغال!/ افشاگری موافقان استیضاح از لابی های پشت پرده وزیر کار
 
سفرهای خارجی پی در پی رئیس سازمان بهزیستی یکی دیگر از موضوعاتی بود که این نماینده مجلس به آن اشاره کرد و گفت: بندپی در سفرهای خارجی با یک تیر دو نشان زده و در راستای انجام ماموریت ملکه های زرد طلایی زنبور عسل را برای درمان ملکه های مریض دلفان به کشور آوردند. در تحقیقات به عمل آمده درخصوص انواع هدیه بررسی کنید و در صورت عدم تایید بنده حاضرم به عنوان نشر اکاذیب محاکمه شوم.
 
کسی که مسئولیت استیضاح را داشت، مانع صحبت نمایندگان شد
 
هر چند موافقان استیضاح وزیر کار با توجه به عدم حضور ربیعی در  این جلسه حساس بر این باور بودند که این طرح در جلسه دیگر باید موکول شود، اما با مخالفت رئیس مجلس باعث شد تا نمایندگان معترض به نشان هاعتراض پشت تریبون قرار نگیرند تا اینکه  بعد از ورود وزیر کار به جلسه علنی، طرح استیضاح شکل جدی تری را به خود گرفت.
 
نماینده کنگاور بعد از قرار گرفتن پشت تریبون درباره پشت پرده ها و حواشی این استیضاح صحبت کرد و گفت: در فضای مجازی گفته شده که نمایندگان به دلیل نرسیدن به مطالباتشان درخواست استیضاح کردند که چنین چیزی درست نیست.
 
این در حالی بود کسی که مسئولیت استیضاح را داشته امروز در مجلس شورای اسلامی مانع صحبت نمایندگان شد. این افراد سعی کردند وقت را بگیرند تا در مجلس صحبت نشود. باید مشخص شود چه عواملی باعث این افتضاح در مجلس شورای اسلامی شدند. باید روشن شود چه کسی وقت را گرفت تا ما صحبت نکنیم.
 
سلیمانی ادامه داد: بنده به عنوان یک استیضاح‌کننده اعلام می‌کنم که از طرف وزیر و معاونانش برای صحبت نکردن مورد مراجعه قرار نگرفتم این برخی از نمایندگان بودند که آمدند و به ما گفتند که درباره استیضاح صحبت نکنید. باید روشن شود که آنها چه کسانی بودند که می‌خواستند قانون در مجلس شورای اسلامی اجرا نشود آن هم وقتی که رییس مجلس شورای اسلامی اصرار بر عمل به قانون را داشت. استیضاح‌کنندگان براساس تشخیص‌شان طرح را امضاء کرده و هر چیز دیگری غیر از این واقعیت ندارد.
 
به سرانجام نرسیدن فاز دو پتروشیمی خراسان

نماینده مردم بجنور در مجلس نیز  به عنوان موافق استیضاح خطاب به ربیعی گفت: سه سال پیش کلنگ فاز 2 پتروشیمی خراسان شمالی را زدید اما در این سه سال هیچ اقدامی در راستای پیشبرد این پروژه انجام ندادید. آیا سه سال فرصت برای شروع عملیات اجرایی یک پروژه که زمینه انجام آن حاضر بود،‌زمان زیادی نیست؟ این در حالی است که در دو سال اخیر بارها گفتید عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد حتی قسم یاد کردید انجام خواهید داد اما باز هم انجام ندادید.
 
بیکاری وزیر کار؛ پیامد بی توجهی دولت به حل معضل اشتغال!/ افشاگری موافقان استیضاح از لابی های پشت پرده وزیر کار
 
به گفته اکبری؛  پس از رای اعتماد مجلس به شما، لحن کلام شما و همکاران‌تان با نمایندگان مجلس کلا تغییر کرد، در روزهای اخیر همکاران‌تان با بنده تماس گرفتند و گفتند که این پروژه را انجام خواهند داد، سؤال من این است چرا با روح و احساسات لطیف جوانان خراسان شمالی اینگونه رفتار کردید، مسئله اساسی زیر سؤال رفتن انتظاراتی است که از یک مقام عالیرتبه در این نظام مانند یک وزیر می‌رود.
 
ربیعی استاد لابی گری!

نماینده مردم سبزوار در مجلس نیز یکی دیگر از نمایندگان موافق با استییضاح بود که پشت تریبون قرار گرفت و  گفت: آقای ربیعی! شما رند لابیگری و احساساتی و رند همه فتنه‌هایی هستید که مجلس را گرفتار کرده است، بانک توسعه تعاون یک و نیم میلیارد دلار از ذخیره و آینده این مملکت پول برداشت کرده است، متاسفم برای همکارانی که می‌گویند فلان نماینده به خاطر تعویض فلان رئیس، استیضاح وزیر کار را امضا کرده است.
 
مقصودی افزود: ‌لابی‌گری و دروغگویی و بازی کردن با احساسات مردم ویژگی‌ آقای ربیعی است، قرار نیست ما به هر قیمتی بمانیم، آقای ربیعی، یک بخش تعاونی را بگویید که جان سالم به در برده باشد. آیا از کارگرانی که با حقوق 500 یا 600 هزار تومانی کار می‌کنند خبر دارید؟ و آیا می‌دانید بسیاری از کارگران ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند؟  آیا از کارگرانی که در معدن، کشتی و هواپیما از بین رفتند ، مطلعید؟ شما برای آنان چه کردید؟ آقای ربیعی برنامه شما برای کارگران کجا رفت، مدیران وزارت کار حال خوش خود را در پست‌های دولتی جستجو می‌کنند.
 
جو مجلس، جو استیضاح نبود!

نماینده مردم کرمانشاه نیز با اعتراض به جو حاکم بر مجلس در خصوص  استیضاح وزیر کار تاکید کرد: جو حاکم بر مجلس جو حاکم بر استیضاح ربیعی نبود، حتی جو حاکم بر مجلس، جوی نبود که بخواهیم وزیری را از وزارت بیندازیم، ما نه تنها یک وزیر را نمی‌توانیم استیضاح کنیم بلکه کارمند یک بخش را هم نمی‌توانیم جابجا کنیم.
 
جاسمی ادامه داد: چرا به بخش تعاون در وزارتخانه‌تان توجه نکردید، متاسفانه پدر مملکت را آمار و ارقام‌های دورغی که از پشت تریبون‌ها اعلام می‌شود، درآورده است.
 
ناتوانی وزارت تعاون در  تامین خواسته های شرکت های تعاونی

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد نیز یکی دیگر از موافقان طرح استیضاح بود که خطاب به وزیر کار اعلام کرد: وزارت تعاون نتوانسته خواسته‌های زیرمجموعه خود را برطرف کند و دغدغه آنان را از بین ببرد، آنچه امروز شاهدیم باید نشانه‌ای از روند اصلاح مجلس باشد. بخش مهمی از اقتصاد کشور در قالب شرکت‌های شستا در اختیار شماست، شما که از اقتصاد قطعا سر درمی‌آورید و چندین سال در دولت وزیر بودید چرا از طریق شستا باعث جذب نقدینگی سرسام آور در کشور نشدید.
 
خادمی، نماینده ایذه در مجلس نیز یکی دیگر از موافقان طرح استیضاح وزیر کار بود که به صراحت اعلام کرد: هیچ کدام از نمایندگان کلان‌شهرها استیضاح را امضا نکردند، این یعنی مشکلی ندارند. افرادی که می‌گویند در این برهه سؤالی نکنید و کاری به تیم اقتصادی دولت نداشته باشید، مخالف نظام هستند، ما 40 سال است می‌گوییم شرایط بحرانی است.
 
بازنشستگان نمی توانند از صندوق تامین اجتماعی حقوق دریافت کنند

 نماینده مردم ممسنی نیز با انتقاد از اینکه بازنشسته ها نمی توانند از صندوق تامین اجتماعی حقوق دریافت کنند؛ یاداور شد: امروز وضعیت معیشت مردم به گونه‌ای است که یک کارگر با یک میلیون تومان درآمد دغدغه درمان و معیشت دارد، البته که مردم بیشتر از فقر از تبعیض رنج می‌برند، آقای ربیعی! توضیح دهید که برای رفع فقر و بهبود وضعیت بازنشستگان چه کرده‌اید؟تأمین اجتماعی یکی از سهل‌الوصول‌ترین صندوق‌ها برای دولت‌هاست، تأمین اجتماعی سرمایه‌ای برای آیندگان محسوب می‌شود، ولی اکنون بازنشسته‌ها نمی‌توانند از این صندوق حقوق دریافت کنند و دولت آن را پرداخت می‌کند، نگرانی آن است که اگر ما نفت نداشته باشیم، چطور می‌خواهیم حقوق بازنشستگان آینده را تأمین کنیم.
 
ورود 10 هزار گوشی غیر مجاز به بازار

نماینده مردم همدان نیز که موافق استیضاح بود درباره ورود 10 هزار گوشی غیر مجاز در بازار  صحب کرد و گفت: انتظار داشتیم رئیس‌جمهور زودتر در این شرایط اقتصادی وضعیت تیم اقتصادی‌اش را روشن کند.
هر چند بنا بود اگر تیم اقتصادی دولت ترمیم شود استیضاح ربیعی مطرح نشود اما به علت عدم کارآمدی و عدم پاسخگویی دولت استیضاح چند وزیر در دستور کار است.
 
خجسته ادامه داد: ما در دوره مدیریتی آقای ربیعی شاهد واردات بی‌رویه گوشی بوده‌ایم. 10 هزار گوشی وارد بازار شده به چه حقی این کار را کردید؟ مگر شما وزارت  بازرگانی هستید؟عدم برنامه‌ریزی عملی برای شرکت هلدینگ‌های بزرگ و همچنین عدم عملکرد صحیح  در صندوق بازنشستگان یکی از ابرچالش‌های اساسی در کشور تبدیل شده است.

معاون وزیر کار 27 سمت دارد!
علیم یار محمدی، نماینده مردم زاهدان نیز به عنوان موافق استیضاح تذکر داد: در ابتدای دولت دوازدهم شاهد برنامه‌های وزرا درباره وزارتخانه متبوعشان بودیم اما به نظر می رسد اینها فقط برنامه‌های روزهای آغازین دولت نقل مجالس شده بود.این در حالی است که  برنامه‌های اجرایی همخوانی با برنامه‌های اعلامی وزرا نیست، گفت: جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بیشتر از ظرفیتی است که تعیین شده است.
 
هاجر چنارایی، نماینده مردم نیشابور نیز با اشاره به اینکه معاون فرهنگی اجتماعی وزیر کار 27 سمت در بدنه دولت دارد؛ یادآور شد: آقای ربیعی، شخصی در وزارتخانه شما 27 سمت دارد و آن همان معاون فرهنگی اجتماعی شماست چرا باید چنین اتفاقی بیفتد.  98 درصد از کارگران دچار مشکلات عدیده هستند برای حل مشکلات چه کردید؟
 
تجارت آقازاده ربیعی در دوبی!

نوروزی، نماینده مردم رباط کریم به عنوان موافق طرح استیضاح با طرح این سوال از ربیعی مبنی بر اینکه پسر شما به همراه پسر تقی زاده معاون شما در دبی شرکت دارد که رابط آنها عبدالناصر موسوی جزایری است، ادامه داد: قرار بود در صندوق بازنشستگی کشوری خدمات درمانی صندوق شستا رسیدگی‌هایی از سوی وزارت کار انجام شود. در بیمارستان‌های تامین اجتماعی ده ها موارد سراغ داریم که مدیریت صحیح ندارند.
 
نماینده مردم کرمان نیز با بیان اینکه وزیر کار استاد لابی گری است و بهتر بود به جای وزیر خارجه به کار گرفته شود به عنوان موافق استیضاح اعلام کرد: آقای ربعی زمین و زمان را به تنگ آورده که در وزارت بماند. تمام عوامل داخلی و بیرونی و جریان‌های مختلف دیروز در سالن غذاخوری با نمایندگان صحبت می‌کردند. این چه وضعی است چرا  نمی‌گذارید مجلس آزادانه و به دور از این فشارها تصمیم بگیرد. 
 
پور ابراهیمی یادآور شد:  مگر ما می‌توانیم این شرایط را تحمل کنیم. مسیر را فراهم کردند که استیضاح مطرح و بیان نشود.ای کاش آقای رئیس‌جمهور آقای ربیعی را به عنوان وزیر امور خارجه به کار می‌گرفت که با توجه به توان لابی‌گری که دارد حتما با لابی‌گری‌اش برجام را حل می‌کرد و من مطمئنم همه را سر خط می‌کرد.
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار