یک مقام مسئول گفت: با وجود مزایای متعدد عرضه محصولات در بورس کالا، کشاورزان به سبب فقدان آموزش سیاست خرید تضمینی را بر قیمت ترجیح می دهند.
کد خبر: ۶۴۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 09 August 2018

به گزارش تابناک : مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز با اشاره به اینکه حذف سیاست خرید تضمینی نگرانی هایی متعددی برای کشاورزان در بر دارد، اظهار کرد:اگرچه اجرای سیاست قیمت تضمینی وعرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا برای کشورهای دارای نظام اقتصادی پیشرفته می تواند مزایای فراوانی در بر داشته باشد،اما  کشاورزان کشور به سبب فقدان آموزش های مناسب  برای عرضه محصولات در بورس کالا، تنها سیاست خرید تضمینی را سیاست حمایتی می دانند. 

به گفته وی با وجود آنکه سیاست خرید تضمینی به سبب شفافیت قیمت ، حذف واسطه ها،جلوگیری از سودجویی دلالان  و پرداخت به موقع مطالبات از لحاظ دستوری می تواند قابل قبول باشد، اما مورد نظر کشاورزان نیست و آنها همواره سیاست خرید تضمینی را بر عرضه محصولات در بورس کالا ترجیح می دهند.

 

اسدی در پاسخ به این سوال که  آیا طبق اظهارات برخی نمایندگان مجلس ؛ راهکار بهینه و بلندمدت در بازار محصولات کشاورزی  حذف سیاست قیمت تضمینی است؟ بیان کرد: با توجه به آنکه طبقه کشاورز قدرت سیاسی مشخصی ندارد و تمام صلاح و اختیار  در دست دولتمردان است؛بنابراین از لحاظ  قانونی امکان حذف این سیاست وجود دارد این درحالی است که نمایندگان مجلس تا قبل از انتخابات  تنها به دلیل نبود سیاست سیاسی مناسب به بخش کشاورزی و کشاورزان متعهد بودند.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در پایان تصریح کرد: تا زمانیکه بحران بیکاری در کشور وجود دارد، کشاورزان چاره ای ندارند جز آنکه با چنگ و دندان به هر قیمتی تولید را حفظ کنند و این درحالی است که تمایلی به حذف سیاست خرید تضمینی و اجرای سیاست قیمت تضمینی و عرضه در بورس کالا را ندارند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار