معاون استاندار قم:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم با تاکید بر ضرورت تکریم و احترام اصحاب رسانه گفت: مسئولان نقدهای منصفانه خبرنگاران را با دید باز بپذیرند.
کد خبر: ۶۴۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷ 08 August 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمد رضا هاشمی روز چهارشنبه در آیین پایانی نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری این استان در تالار مرکزی شهر قم، اظهار داشت: داشتن جامعه ای آگاه، سالم و پویا، نیازمند نقد دلسوزانه و منصفانه است.

وی اضافه کرد: خبرنگاران دیده بان کشور و نظام اسلامی هستند و باید حوادث و رخدادهای گوناگون را در عین امانتداری با سرعت و دقت به مردم منعکس کنند.

وی همچنین با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور و تلاش دشمنان برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم؛ صمیمت، اتحاد، انسجام، وحدت و همدلی را راهکار ناکام نمودن توطئه های دشمن دانست.

هاشمی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی کمر همت خود را بسته اند، ورود خبرنگاران به صحنه ها و عرصه های مختلف برای ایجاد یک جامعه پویا، مصمم و با اراده، مهم و تاثیرگذار است.

معاون استاندار قم با گرامیداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، این شهید بزرگوار و گرانقدر را بهترین و کامل ترین الگو برای همه خبرنگاران، روزنامه نگاران، نویسندگان و قلم به دستان جامعه برشمرد و افزود: برپایی چنین جشنواره هایی در ترغیب و تشویق خبرنگاران در ارایه آثار بهتر تاثیر بسزایی دارد، از این رو متولیان آن شایسته تقدیر هستند.

شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در 17 مردادماه سال 77 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار نام گرفت.

 قائم مقام شهردار قم نیز در این آیین، نقش خبرنگاران در ارتقاء خدمات مدیریت شهری را بی بدیل و تعیین کننده عنوان کرد و افزود: کار و فعالیت در شهر به عنوان یک موجود زنده بیش از هر چیز نیازمند یک نقد منصفانه است، از این رو شهرداری قم در تلاش برای ایجاد یک سیستم نظام مند برای اطلاع رسانی به شهروندان است که تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

ابراهیم معتمدی، جریان سازی را یکی از وظایف خبرنگاران در حوزه های گوناگون بویژه مدیریت شهری دانست و گفت: این رویکرد می تواند در اهداف و آرمان های بلندی که در چشم انداز اداره شهر تعریف و ترسیم شده کارساز باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ارائه بهترین المان های شهری با موضوع خبرنگاران افزود: برای این جشنواره 100 طرح مختلف پیش بینی شده که بهترین آن در میدان قلم در انتهای بلوار فروسی نصب خواهد شد.

نخستین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری قم با شرکت 175 خبرنگار و عکاس و به همت معاونت مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، خانه مطبوعات، روابط عمومی استانداری و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار و از میان بیش از 800 اثر ارایه شده به جشنواره 51 تن از شرکت کنندگان در بخش های اصلی، ویژه و موضوعی مورد تجلیل قرار گرفتند.

سه درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است و از هشت هزار و 629 مجوز صادر شده ، 260 مجوز مربوط به قم است. از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، و از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دفتر نمایندگی دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار