سپاهان در جدی‌ترین محک خود از ابتدای لیگ هجدهم به مصاف تیم پیکان خواهد رفت.
کد خبر: ۶۴۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 08 August 2018

به گزارش تابناک : هفته سوم از رقابت‌های لیگ هجدهم، روز جمعه با برگزاری 4 دیدار پایان می‌یابد که در یکی از این مسابقات سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان میزبان تیم پیکان است.

سپاهان در سومین گام خود از فصل جدید لیگ برتر، میزبان پیکان است. دیداری حساس و سخت که می‌توان آن را به عنوان جدی‌ترین محک شاگردان قلعه‌نویی به شمار آورد و می‌تواند عیار واقعی این تیم را مشخص کند.

سپاهان در حالی آماده مصاف با پیکان می‌شود که هفته گذشته مقابل سپیدرود، جشنواره‌ای از گل به راه انداخته و علاوه بر کسب 3 امتیاز ارزشمند برای سایر رقبا خط و نشان کشید.

شاگردان قلعه‌نویی با بردی که در هفته دوم به دست آوردند، 4 امتیازی شده و با تفاضل گل بهتر نسبت به سایر تیم‌ها، بعد از پرسپولیس در رده دوم جدول جای گرفت.

سپاهان در بازی قبلی خود نشان داد که در فاز تهاجمی از آمادگی کاملی بهره می‌برد. آنها در بازی مقابل صنعت نفت نیز اگرچه گلی به ثمر نرساندند، اما در خلق موقعیت‌های پرشمار موفق بودند. نقطه قوت سپاهانی‌ها آشنایی بیشتر بازیکنان این تیم با تفکرات قلعه‌نویی است که موجب  می‌شود تا در اجرای خواسته‌ها و سیستم مدنظر وی موفق باشند.

در فاز دفاعی سپاهان در 2 دیدار قبلی خود چندان مورد محک قرار نگرفته است و بازی مقابل پیکان می‌تواند جدی‌ترین چالش آنها از ابتدای فصل باشد.

در آن سو پیکان همیشه رقیبی سرسخت و جدی برای سایر تیم‌های لیگ بوده و فوتبالی روان و قابل احترام ارائه می‌دهد. حضور جلالی در رأس کادر فنی این تیم نیز به قدرت آنها افزوده است، اما با این وجود پیکان، پیش از شروع فصل بسیاری از بازیکنان کلیدی خود را از دست داد. بزرگترین باخت پیکان از دست دادن دروازه‌بان اصلی و جانشین او بود؛ با این حال، جلالی تیمش را در فاز تهاجمی با جذب قاضی و آل‌کثیر و سامان نریمان‌جهان تقویت کرده است.

پیکان در 2 دیدار قبلی خود، فوتبالی با حوصله و زیرکانه ارائه داد. آنها در دیدار نخست، با دفاعی چند لایه، استقلال را متوقف کردند، سپس هفته گذشته با همین سبک و هوشیاری مختص جلالی، از کوچک‌ترین فرصت‌های به دست آمده در مقابل سایپا، بهره برده و با 3 گل آنها را شکست دادند.

سپاهان در مقابل پیکان کار سختی را پیش رو دارد. دفاع تیمی، چند لایه و منطقی پیکان قادر است سپاهان را با توجه به سبک بازی مستقیم و بلند این تیم، زمین‌گیر کند. مهاجمان سپاهان باید کاملاً هوشیار عمل کرده و از کوچک‌ترین فرصت‌ها به‌خصوص در زمان ضربات ایستگاهی نهایت بهره را ببرند. از طرف دیگر حضور قاضی، آل‌کثیر و مهدی شیری در خط حمله پیکان در کنار شناخت خوب جلالی و یارانش از نقاط ضعف نیازمند می‌تواند دردسرهای زیادی برای مدافعان سپاهان به وجود آورد.

واقعیت این است که کسب 3 امتیاز این دیدار برای هر 2 تیم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همین امر بازی روز جمعه را بسیار سخت و حساس می‌کند. سپاهان علاوه بر کورس قهرمانی، باید آماده حضور در دربی هفته آینده شود و پیروزی در این دیدار می‌تواند آنها در شرایط روحی مناسبی قرار دهد. پیکان نیز که به دنبال کسب سهمیه است به خوبی ارزش امتیازهای هفته‌های ابتدایی را دانسته و به راحتی پا پس نمی‌کشد. حال باید دید که ژنرال و آقا معلم چه تدبیری برای این بازی حساس اندیشیده‌اند.

اتفاق ویژه:

تقابل پیام نیازمند با تیم سابقش از اتفاقات ویژه این دیدار است و می‌تواند به جذابیت آن بیفزایدو

مصدومان و محرومان:

هر 2 تیم در این دیدار ترکیب کامل خود را در اختیار دارد و بازیکن محروم و یا مصدومی ندارند.

برترین گلزنان:

ساسان انصاری و سجاد شهباززاده با 2 گل زده، برترین گلزنان سپاهان در این فصل هستند.

ترکیب احتمالی سپاهان:

پیام نیازمند، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، عزت‌الله پورقاز، سیاوش یزدانی، مهدی کیانی، سجاد شهباززاده، محمد کریمی، مهرداد محمدی، کی‌روش استنلی و ساسان انصاری

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب احتمالی پیکان:

وحید شیخ‌ویسی، سجاد مشکل‌پور، حجت حق‌وردی، علی حمودی، آرمان قاسمی، امیرحسین کریمی، سعید واسعی، مگنو باتیستا، فراز امامعلی، مهدی شیری و محمد قاضی

سرمربی: مجید جلالی

برنامه سایر بازی‌های هفته سوم لیگ برتر به این شرح است:

پنج شنبه 18 مردادماه

سایپا - ذوب‌آهن

استقلال خوزستان - پرسپولیس

گسترش فولاد - سپیدرود

نساجی مازندران - پارس جنوبی جم

جمعه 19 مردادماه

پدیده - صنعت نفت آبادان

نفت مسجدسلیمان - فولاد

استقلال - تراکتورسازی

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار