امیر علی مجدآرا:در مجمع انتخاباتی هیات ورزشهای همگانی استان فارس سخن می گفت با تبریک روز خبرنگار و با بیان اینکه استان فارس در توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در جامعه پیشگام بوده است اظهار داشت : هیات استان فارس باید با انرژی بیشتر و مضاعف به فعالیت خود ادامه دهد و با توجه به برنامه های اجرا شده در چهار سال اول رتبه هیات را در سطح کشور از عدد 16 به رتبه اول در سال 96 ارتقاء داده است که این امر موجب شد اعضای مجمع برای دومین بار به سیروس پاک فطرت اعتماد کرده و با بیشترین آرا وی را انتخاب کنند .
کد خبر: ۶۴۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 08 August 2018

به گزارش روابط عمومی و پایگاه خبری و اطلاع رسانی اداره کل ورزش و جوانان فارس:حیدرعلی کامیاب در مجمع انتخاباتی هیئت ورزشهای همگانی استان سخن می گفت، از لزوم حضور ورزش در سبد خانواده های شهری و روستایی سخن گفت و افزود: پیچیدگی روابط انسانها در جامعه امروز نیاز به ورزش را ضروری تر از گذشته کرده است.
وی توسعه را یکی از امور ضروری و اجتناب ناپذیر دانست، و گفت: توسعه علم،ماشینی کردن زندگی ها،فاصله گرفتن انسان ها از یکدیگر و پیچیده شدن روابط آنها را به دنبال داشته است.
دبیر شورای عالی ورزش استان، توسعه علم و دانش را چاقوی دو لبه ای دانست که اگر در کنار آن نیازهای انسانی جوامع در نظر گرفته نشود نتیجه ای جز خمودگی و افسردگی عناصر اصلی جوامع رادر پی نخواهد داشت.
کامیاب حاصل توجه نکردن به نیازهای انسانی در جوامع در حال توسعه وجود انسانهایی به ظاهر سالم از نظر جسمی اما بیمار ونیازمند از نظر روحی دانست و گفت: ایجاد شادی و نشاط می بایست در دستور کار هیئت های ورزشی استان خصوصا هیئت ورزشهای همگانی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برای ورزش همگانی خط قرمزی از نظر سن و سال وجود ندارد گفت:براین اساس اداره کل ورزش و جوانان استان با اعتقاد بر لزوم افزایش زیرساخت‌های ورزشی خصوصا در حوزه همگانی از سال ۹۴ تاکنون در یک پروسه جهادی بیش از یک و نیم میلیون متر مربع بر سرانه ورزشی استان افزوده است.
کامیاب ادامه داد: ساخت ۲۷۳ زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌ها و روستاهای استان احداث و بهره‌برداری رساندن چندین خوابگاه ورزشی و ده ها سالن ورزشی چند منظوره نیز در راستای همین سیاست در استان انجام گرفته است.
وی نقش شهرداری های سراسر استان را در توسعه ورزش همگانی نقشی مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: نه تنها شهرداری ها بلکه تمام نهادها و دستگاه‌های دیگر استان نیز باید برای افزایش سطح سلامت شهروندان تلاش کنند.
گفتنی است در مجمع انتخاباتی هیات ورزش همگانی و پس از انصراف علی شاهسون از کاندیداتوری، سیروس پاک فطرت با کسب ۱۹ رای از مجموع ۱۹ رای ممکن برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.
امیر علی مجدآر در مجمع انتخاباتی هیات ورزشهای همگانی استان فارس سخن می گفت با تبریک روز خبرنگار و با بیان اینکه استان فارس در توسعه و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در جامعه پیشگام بوده است اظهار داشت : هیات استان فارس باید با انرژی بیشتر و مضاعف به فعالیت خود ادامه دهد و با توجه به برنامه های اجرا شده در چهار سال اول رتبه هیات را در سطح کشور از عدد 16 به رتبه اول در سال 96 ارتقاء داده است که این امر موجب شد اعضای مجمع برای دومین بار به سیروس پاک فطرت اعتماد کرده و با بیشترین آرا وی را انتخاب کنند .
امیر مجدآرا با بیان اینکه سند تحول بسیار مناسب انجام شده و روند روبه رشد آن تا سطح ممتاز پیش رفته است افزود : ورزش همگانی مدیریت همگانی می خواهد زیرا در این خانواده بزرگ افراد زیادی در حال فعالیت هستند تا شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان بیاورند .
وی فارس را در پیگیری طرح تحول بهترین دانست و بیان کرد : با برنامه ریزی در فدراسیون تا پایان امسال 15 طرح را بصورت پایلوت به استانها ابلاغ می کنیم و انتظار داریم تا پایان سال جاری همه استانها آن را اجرایی کنند .
مجدآرا خاطرنشان کرد : در این طرح اعلام شده منابع مالی قابل توجه از طرف وزارتخانه در نظر گرفته شده که می تواند در ورزش همگانی پیشرفت خوبی حاصل شود و استان فارس به دلیل فعالیتهای خوبی که داشته می تواند اولین استان در اجرای این 15طرح باشد و در واقع مجری آن شیراز است .
رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی کشور با بیان اینکه کسب موفقیت خانم ها شیبانی و تنگستانی در مسابقات همگانی که در ژاپن برگزار شد مایه مباهات و افتخار برای این استان است گفت : در رشته طناب زنی و دوومیدانی بانوان ورزشکار شیرازی خوش درخشیدند و این نشان داد هیات استان فارس در بحث قهرمان پروری هم قدمهای موثری برداشته است و با وجود مدیر کل انقلابی فارس در توسعه زیرساختها و فضاهای ورزشی می توان امیدوار بود در چهارساله پیش رو تحولات بیشتری در جهت جذب مردم به ورزش همگانی در این استان صورت بگیرد .
علی مجد آرا با اشاره به اینکه ورزش همگانی باید در شهرستانها گشترش بیشتری داشته باشد ، گفت : توجه به ایجاد شادی و نشاط در شهرستانها و روستاها موجب می شود افراد بیشتری در کشور جذب ورزش شوند و در واقع ورزش همگانی سکوی پرتاب قهرمانان در رشته مختلف ورزشی می باشد.
امیر مجدآرا به عملکرد فدراسیون در سال گذشتههم اشاره کرد و گفت : خوشبختانه با همت مدیران شهرستانی در آموزش ، بانوان و کارآفرینی رتبه اول را کسب کردیم .
وی اظهار داشت : شورای راهبردی که هرساله به ریاست استاندار برگزار می شود باید ابزار لازم از جمله جاده سلامت و پارکهای ویژه بانوان را توسعه دهیم و با برنامه ریزی با صداسیما شرایط پخش مستقیم پیادهروی های خانوادگی و همچنین سایر برنامه های همگانی را برای مردم ایجاد کنیم .
گفتنی است در ابتدای این مجمع محسن سالاری معاون توسعه امور ورزش استان در ارتباط با چگونگی و روند برگزاری مجمع مطالبی ایراد کرد و روح الله نجمی رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل نیز اعضای مجمع را به حاضرین در جلسه معرفی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار