وزیر خارجه آلمان بار دیگر با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران نسبت به تبعات منفی آن هشدار داد و خاطرنشان کرد که برلین برای برجام می جنگد.
کد خبر: ۶۴۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 08 August 2018

به گزارش تابناک : «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با پاسائور نویه پرسه در خصوص توافق هسته ای ایران اظهار داشت: وجود توافق هسته ای با ایران بهتر از نبود آن است، زیرا این توافق به نوعی ضمانت امنیتی به دنبال داشت. 

وی با انتقاد از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران یادآور شد: ما همچنان از توقف برجام نگران هستیم، زیرا این توافق اگر چه خیلی بی نقص نبود، اما مزایای زیادی داشت که برقراری آن اهمیت قابل توجهی دارد. 

وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه برلین برای توافق هسته ای ایران می جنگد، افزود: ایران به نوعی در همسایگی اروپا قرار دارد و بی شک رویدادهای آن اروپا را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

ماس با هشدار نسبت به تبعات برهم خوردن برجام خاطرنشان کرد: نمی توان ایران را به انزوا کشاند، نمی توانیم بار دیگر شاهد چیزی باشیم که پیشتر در عراق مشاهده و تجربه کرده ایم.

گفتنی است که رئیس جمهوری آمریکا با بی معنی خواندن توافق هسته ای 2015 ایران در ماه می میلادی به طور یکجانبه از آن خارج شد و برنامه های از سرگیری تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار