نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر بنده به‌عنوان نماینده مردم اعتراضات به‌حق است چراکه مردم معیشتشان در خطر است و با ارتباط مستمری که با مردم داریم می‌بینیم که با درآمد اندک و افزایش شدید قیمت‌ها توان اداره زندگی خود را ندارند.
کد خبر: ۶۴۰۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 08 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان : علی بختیار در خصوص اعتراضات اخیر در برخی از شهرهای ایران، اظهار کرد: عمده این اعتراضات مردمی است که به دلیل افزایش قیمت ارز دچار گرفتاری شدند و معیشتشان به مخاطره افتاده است، اما دلیل این اعتراضات این نیست که مردم با نظام و انقلاب مشکل‌دارند چرا که همین مردم همواره در راهپیمایی‌ها و عرصه‌های مختلف برای حمایت از نظام به صحنه آمده‌اند.

وی افزود: امروز که این مردم به خیابان می‌آیند ناشی از گرفتاری و فقر مالی است. بنابراین باید به مشکلات به حق مردم رسیدگی شود. هم مجلس در این به هم ریختگی مقصر است و هم دولت. در مجلس به طور مشخص کمیسیون اقتصادی در به هم ریختگی و التهاب بازار سکه و ارز مقصر است و دولت به شکل ویژه در بانک مرکزی و عدم کنترل قیمت و نبود مدیریت در این بخش مقصرند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: تدبیری دیر هنگامی اتخاذ شد و آن راه‌اندازی بازار ثانویه ارز است. از دو روز پیش این بازار کار خود را آغاز کرد. یکی از کارهایی که به هنگام انجام نشد این بود که باید ارز تک نرخی می‌شد و این کار باید در ابتدای سال جدید انجام می‌شد. فروردین این کار انجام نشد و در خرداد مواجه شدیم با یک حبابی که ترکید و بخش اعظمی از نقدینگی کشور سیال شد.

بختیار ادامه داد: سیال شدن نقدینگی به این معنا است که بخشی از پول مردم از بانک‌ها خارج و بخشی از این پول در بورس سرمایه‌گذاری شد و باعث شد که در بازار سکه و ارز التهاب ایجاد شود. تدبیر  نامناسب بانک مرکزی این بود که قصد داشت با خروج سکه و ارز جمع‌آوری نقدینگی کند که این کار سبب شد 60 تن طلا از داخل بانک‌ها خارج شود و این کار جواب مناسبی به نقدینگی و کنترل بازار سکه نبود.

 نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، افزود: حال این سؤال مطرح می‌شود که اعتراضات اخیر مردم به حق است؟ به نظر بنده به عنوان نماینده مردم این اعتراضات به حق است چرا که مردم معیشتشان در خطر است و با ارتباط مستمری که با مردم داریم می‌بینیم که با درآمد اندک و افزایش شدید قیمت‌ها مردم توان اداره زندگی خود را ندارند. بنابراین حق با مردمی است که توان زندگی کردن ندارند و نیامده‌اند شعارهای ساختار شکنانه بدهند و به هر حال این رنج خود را در قالب اعتراضات بیان کردند.

وی گفت: اما در این اعتراضات افرادی سودجو و ضد انقلاب از اعتراضات به حق مردم سوء استفاده می‌کنند و قصد دارند نظام را ساقط کنند. مردم مراقب باشند که افراد ضدانقلاب و منافق سوار این جریانات نشوند و فضا را به سمت هنجار شکنی نبرند. اعتراضات به حق است و باید انجام شود. در مجلس به دنبال این هستیم که این مشکلات را مدیریت کنیم تا پاسخی برای اعتراضات به حق مردم داشته باشیم.

بختیار افزود: یکی از کارهایی که مجلس تصویب کرد این بود که کالاهای اساسی را با نرخ 3700 تومان تهیه کنیم تا به زندگی مردم افزایش قیمت دلار آسیب نزند.

با مردم معترض برخورد امنیتی و قضایی نشود

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی از شعارهای تند در این تجمعات، گفت: درست است که برخی از این شعارهای تند ممکن است از زبان مردم سر داده شود، اما ناآگاهانه این شعارها را می‌دهند، ولی این شعارها شعارهای مردم نیست. این سؤال مطرح می‌شود که آیا وقتی برخی از مردم این شعارهای تند را سر دادند باید آنان را دستگیر کنیم؟ به اعتقاد بنده خیر. چراکه گرفتاری‌ها و فقر سبب شده که برخی از مردم این شعارها را بدهند.

وی اظهار کرد: نباید با مردم برخورد امنیتی و پلیسی شود. نکته دوم اینکه برخی رسانه‌های داخلی و معاند خارجی تبلیغات سو می‌کنند و جنگ روانی به راه می‌اندازند. علاوه بر اینکه سختی است موضوعات غیر واقع را در جامعه القا می‌کنند. این موضوعات سبب تأثیر روانی بر مردم می‌شود. مردم نباید به این رسانه‌های معاند توجه کنند و نمایندگان مجلس تمام موضوعات را کنترل می‌کنند و غالب مسئولان در کنار مردم هستند و منافع مردم را می‌بینند و جناحی عمل نمی‌کنند. تعداد کمی هستند که خائن به مردم هستند که باید با آن‌ها برخورد شود تا مردم راضی شوند.

بختیار ادامه داد: قبل از انقلاب خفقان را شاهد بودیم. امروز مردم و صاحب‌نظران به راحتی از رییس جمهور و مسئولان انتقاد می‌کنند و این از دستاوردهای انقلاب است. دوم اینکه شعار مردم در ابتدای انقلاب استقلال بود که روی پای خود بایستند. امروز مردم به این مهم رسیده‌اند که با وجود سختی‌ها دنبال آرمان‌های انقلاب هستند. امروز اکثر کالاها را می‌توانیم در داخل تولید کنیم و در صنایع مدرن با اتکا به جوانان متخصص پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم امنیت مثال‌زدنی را برای مردم تأمین کنیم و گروه‌های تروریستی نمی‌توانند در داخل کاری کنند. ضعف اصلی در اقتصاد است که در 40 سال گذشته نتوانسته‌ایم اقتصاد کشور را سامان دهیم و عدم ثبات، بیکاری جوانان را رقم زده و سرمایه‌گذاری خارجی را به مخاطره انداخته است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی به خودکفایی گندم رسیده‌ایم. در تولید بنزین و گاز خودکفا شده‌ایم. در ابتدای انقلاب 25 میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کردیم، اما هم‌اکنون بیش از 500 میلیون مترمکعب تولید می‌کنیم. امروز با افتتاح فازهای پارس جنوبی از قطری‌ها جلو زده‌ایم. این دستاوردهایی است که با اتکا به داخل توانسته‌ایم به آن نائل شویم. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار