فرماندار قم:
فرماندار قم چرخه خدمت‌رسانی به زائران در قم را معیوب توصیف کرد و گفت: نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد غیر مجاز خانه مسافر در هسته مرکزی شهر قم وجود دارد.
کد خبر: ۶۴۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ 07 August 2018

به گزارش تابناک قم، رضا سیار در نشست راهبردی «مسئله زیارت زیربنای آینده شهر» که شامگاه دوشنبه در مجتمع آموزش عالی طلوع مهر برگزار شد با اشاره به سیکل معیوب خدمت‌رسانی به زائر در قم، اظهار کرد: باید این موضوعات در رسانه‌ها مطالبه‌گری شود.

وی افزود: الآن نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد غیر مجاز خانه مسافر در هسته مرکزی شهر است که هیچ نظارتی به آنها نیست و هیچ ایمنی ندارد.

به گفته فرماندار قم، در قم از ۱۳۰ کشور افراد اقامت دارند و از همه قومیت‌های کشور در شهر قم به عنوان مجاور داریم و زائران هم که از تمام کشور و اکثر نقاط دنیا داریم.

وی افزود: ساختار غلطی که شکل گرفته موجب شده هسته مرکزی شهر از سکونت بومی‌ها تخلیه شده و به مسافرخانه‌های غیر مجاز تبدیل شود.

سیار اضافه کرد: الآن نزدیک به ۱۲ هزار تخت اقامتی در قم داریم و ۹۰ درصد این تخت‌ها اشغال است. این ظرفیت هیچ تناسبی با نیاز ما ندارد و موجب شده زائران برای ماندن برنامه‌ریزی نداشته باشند.

استقبال بد قم از زائران

وی عنوان داشت: زائر معمولاً ۱۰ شب به بعد وارد قم می‌شود و ترمینال در آن ساعت حالت نیمه تعطیل دارد و زائر با صحنه بسیار نامناسبی از شهر مواجه می‌شود. داخل شهر هم که می‌آید جای مناسبی برای استقرار موقت وجود ندارد.

فرماندار قم با اشاره به اینکه زائران بیرون شهر قم گاهی دچار باندهای سرقت می‌شوند اضافه کرد: به‌هرحال وقتی زائری که به قصد قم وارد کشور شده بیرون از مرزهای استان هم دچار مشکل شود، یک آزرده خاطری نسبت به قم پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه درون شهری هم زائر مشکلات بسیاری دارد گفت: مشکلات ترافیکی، نداشتن پارکینگ و ... موجب می‌شود زائر از زیارت برگردد و ببیند که نیروی انتظامی خودرو را جا به جا کرده که خود این موضوع شوکی به زائر وارد می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار