شهرستان میبد با مجموع 22 آسیاب آبي تاريخي به عنوان شهر آسیاب‌های آبی در یونسکو معرفی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 07 August 2018

«حسين فلاح» فرماندار ميبد در نشست با ريیس موسسه گنجینه ملی آب کشور و ريیس میراث فرهنگی شهرستان، احیاء و مرمت آسیاب‌های آبی میبد را رونق‌بخش گردشگری استان و شهرستان خواند و گفت: آسیاب‌ها از قدیم الایام برای مردم با ارزش و مهم بوده‌ و نقش مهمی در زندگی آنها داشته‌ است.

وي افزود: شهرستان میبد با دارا بودن 22 آسیاب به عنوان شهر آسیاب‌ها مطرح است که تعدادی از آنها بازسازی شده و تعدادی نيز همچنان در دل خاک مدفون مانده‌اند .

فلاح مشارکت بخش خصوصی در امر احیاء و بازسازی آثار تاريخي را برای مردم میبد نويدبخش دانست و افزود: سه آسیاب آبی میبد شامل آسیاب‌هاي کچلگ، رفیع‌آباد و آسیاب دو سنگی محمد‌آباد، در اولویت بازسازی با مشارکت بخش خصوصی براي تبديل آنها به مجموعه‌هاي گردشگری میبد است.

«رضا راعی» ريیس موسسه گنجینه ملی آب کشور نيز بیان کرد: شهرستان میبد با قدمت و پیشینه تاریخی که دارد برای استان یزد حائز اهمیت است و در کشور تنها شهرستانی است که به نسبت جمعیت و وسعت آن دارای بیشترین آسیاب آبی است .

وی افزود: پس از احیاء و بازسازی آسیاب‌های آبی میبد موضوع ثبت شهرستان میبد در یونسکو پیگیری و تلاش خواهيم كرد كه آن را به عنوان شهر آسیاب‌های آبی در جهان معرفی كنيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار