حاجتی:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه امکان مدیریت را به ما بدهید، گفت: صنایع پیشرویی که در خوزستان شکل گرفته اند، عمدتا مدیریت های ملی دارند و کمترین اثر را نیز در توسعه خوزستان از خود به جای می گذارند.
کد خبر: ۶۴۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 06 August 2018

امید حاجتی در نشست نخبگان اقتصادی خوزستان که شامگاه 14 مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مسایلی که در خوزستان گریبانگیر مدیران ارشد و تصمیم گیر این استان است، ساختار اقتصادی است که خوزستان با آن مواجه است. این ساختار اقتصادی در خوزستان متفاوت است و با سایر نقاط کشور تفاوت دارد.

وی افزود: استان خوزستان ظاهرا از ابتدا به این شکل رشد پیدا کرده است که پاسخگوی تکالیف و برنامه های ملی باشد تا اینکه پاسخگوی مردم منطقه و نیازهای خود باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تصریح کرد: صنایع پیشرویی که در خوزستان شکل گرفته اند، عمدتا مدیریت های ملی دارند و کمترین اثر را نیز در توسعه خوزستان از خود به جای می گذارند.

حاجتی بیان کرد: بخش پیشرو نفت استان که حدود 35 درصد از ارزش تولیدات استان را به خود اختصاص می دهد، کمتر از 5درصد از مشکل اشتغال استان را حل کرده است. همچنین در حوزه کشاورزی، کشت و صنعت ها در استان شکل گرفته اند تا کارهای استراتژیک کشور را پیش ببرند.

وی بیان کرد: در بخش صنعت استان خوزستان به جز حوزه نفت، حدود 80 درصد از صنعت استان در بخش صنایع بزرگ هستند و عمدتا صنایع پایین دستی آن ها شکل نگرفته است. در این زمینه هنگامی که باید صنایع پایین دستی شکل می گرفت تا به اشتغال استان کمک شود، این صنایع شکل نگرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان حدود 1.5 برابر از سایر نقاط کشور دولتی تر است، گفت: ساختاری وجود دارد که باعث شده تا مقامات استانی نتوانند از پس مسایل و مشکلات استان بر بیایند. هر بخشی که در استان دارای ظرفیت مناسب بوده، از خوزستان جدا شده و مدیریت و تصمیم گیری آن در مرکز انجام می شود.

حاجتی با بیان اینکه امکان مدیریت را به ما بدهید، عنوان کرد: تمام مزیت هایی که در استان وجود دارند و می توانند باعث آبادانی و توسعه استان شوند، عمدتا به صورت ملی مدیریت می شوند و از حوزه مدیریتی در استان خارج شده اند. هیچ جایگاه مدیریتی در استان که بتواند مشکلات خوزستان را حل بکند، برای ما در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه خوزستان از نظر نرخ بیکاری پنجمین استان کشور است، خاطرنشان کرد: ظرفیت های اقتصادی استان هیچ تناسبی با اوضاع زندگی مردم در خوزستان و رفاه اقتصادی آن ها ندارد. امکان حل مشکلات و مطالبات به حق خوزستانی با ابزارهایی که در اختیار مدیران ارشد این استان گذاشته شده است، وجود ندارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار