با شروع مرداد تعداد فایل‌های عرضه شده برای «رهن کامل» در بازار آپارتمان‌های اجاری قدری افزایش یافته و به دنبال آن تعداد قراردادهای از این جنس نیز رو به رشد است.
کد خبر: ۶۳۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 06 August 2018

روزنامه دنیای اقتصاد: تلاطم در بازار اجاره طی ماه گذشته که به زعم برخی از کارشناسان حتی از تلاطم قیمتی در بازار مسکن نیز بیشتر بوده است، سبب شد بسیاری از مستاجران از یافتن آپارتمان اجاری متناسب با بودجه خود ناتوان باشند. اگرچه با شروع تابستان تعداد فایل‌های اجاری در بازار مسکن با ازدیاد چشمگیر روبه‌رو شد، اما در عین حال از آنجا که عمده این آپارتمان‌ها با نرخ‌های بیش از حد انتظار مستاجران فایل شده بود، عملا مستاجران را با چالش مالی روبه‌رو کرد.

تحقیقات میدانی از وضعیت بازار اجاره نشان می‌دهد بسیاری از آپارتمان‌های اجاری که با قیمت‌های گزاف فایل شد، در تیر ماه یا با تعدیل قیمت به اجاره رفت یا اینکه به‌عنوان فایل رسوبی در بازار باقی ماند. در نتیجه موجران به این نتیجه رسیدند که قیمت‌های پیشنهادی رهن و اجاره را در ماه میانی تابستان قدری تعدیل کنند تا فرصت طلایی فصل نقل و انتقالات ملکی را از دست ندهند.

در جریان تعدیل نسبی اجاره‌بهای پیشنهادی، تعداد فایل‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل نیز افزایش یافته است، البته اکثر این فایل‌ها با قید «قابل تبدیل» فایل شده‌اند؛ به این معنا که موجران هم آمادگی دریافت وجه نقد و احتمالا سرمایه‌گذاری در بازارهای گوناگون را دارند و هم از اینکه یک درآمد مستمر ماهانه در قالب اجاره‌بها داشته باشند، استقبال می‌کنند.

قیمت رهن کامل آپارتمان در تهران

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار