مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: از اوایل خرداد تاکنون چهارده واحد تولید و عرضه آبمیوه در استان اصفهان به علت تکرار تخلف، رعایت نشدن نظافت و استفاده نکردن از مواد اولیه مناسب و مرغوب تعطیل شدند.
کد خبر: ۶۳۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 05 August 2018

به گزارش تابناک : حسین صفاری مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه با شروع فصل گرما کنترل و نظارت بر واحدهای آبمیوه فروشی بیشتر می شود، اظهار داشت: از نظز بازه زمانی به طور معمول در طول سال نظارت بر واحدهای آبمیوه فروشی هر دو ماه ونیم تا سه ماه است اما با شروع گرما نظارت بر این مراکز بیشتر شده و بعضی واحدها بسته به محل و استقبال مردم هر 15 روز یکبار مورد بازدید قرار می گیرند.

وی افزود: در بازرسی های انجام شده در سه ماه اخیر 34 واحد آبمیوه فروشی متخلف شناسایی شدند که 14 واحد به علت تکرار تخلف، رعایت نشدن نظافت و استفاده نکردن از مواد اولیه مناسب و مرغوب تعطیل و به سایر واحدها تذکر داده شد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: بیشترین مورد تخلف رعایت نشدن بهداشت فردی، نظافت، آبمیوه مانده و آبمیوه گرفتن در غیاب مشتری بوده و کمترین تخلف استفاده از مواد اسانس و رنگ گزارش شده است.

صفاری درباره استانداردهای تعیین شده برای محیط داخلی آبمیوه فروشی ها اظهار داشت: دیوار و کف این مکان ها باید کاشی کاری، قابل شستشو و فضای فیزیکی مناسب با حجم کار در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: استفاده کارگران و متصدیان از روپوش روشن، کلاه و دستکش برای کسانی که آبمیوه می گیرند الزامی است.

 صفاری با اشاره به اینکه داشتن ظرقشویی، دستشویی، آب لوله کشی شهری، بهداشتی بودن وسایل کار این واحدها، کارت معاینه بهداشتی و گذراندن دوره آموزشگاه اصناف از موارد ضروری است اضافه کرد: اگر آبمیوه فروشی ها این موازین بهداشتی را رعایت نکنند با آنان برخورد قانونی می شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: موارد دیگری چون آبمیوه گرفتن در غیاب مشتری، استفاده از مواد رنگی و اسانس بسته به نوع تخلف با آنان برخورد می شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه شهروندان در انتخاب محل آبمیوه فروشی دقت کرده و به مکان هایی که بهداشت و نظافت در آن ها رعایت شده مراجعه کنند، تصریح کرد: استفاده کردن متصدیان از روپوش سفید، درست کردن آبمیوه در حضور مشتریان و پرهیز از خوردن رنگ های غیرمتعارف در بستنی و بستنی های های مخلوط با آبمیوه ها از مواردی است که شهروندان باید به آن دقت کنند.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار