راهیابی مستند "مادرم ایل من" به بخش رقابتی جشنواره فیلم مردم‌شناسی رومانی را می‌توان خبر خوب فرهنگی چهاردهم مردادماه دانست. این فیلم که به کارگردانی عزت‌الله پروازه ساخته‌شده پیش‌ازاین نیز به‌عنوان تنها نماینده اصفهان در بخش رقابتی دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران پذیرفته‌شده بود.
کد خبر: ۶۳۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 05 August 2018

به گزارش تابناک : فرهنگسرای رسانه اصفهان با برگزاری نمایشگاهی از روزنامه‌های قدیمی ایران شامل 200 روزنامه از زمان قاجار تا دهه 70 شمسی، به پیشواز گرامیداشت روز خبرنگار رفته است. این نمایشگاه امروز رأس ساعت 17 در خانه مشروطیت اصفهان گشایش می‌شود.

تا 16 مردادماه می‌توان در گالری متن نمایشگاه گروهی "منشور" را دید. این نمایشگاه هرروز از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 برپاست.

نمایشگاه آثار آبرنگ و رنگ و روغن "سجاد خالقی" در گالری نگاه نو نیز تا 17 مردادماه هرروز رأس ساعت 17 تا 20:30 تماشاگران را فرامی‌خواند.

"رنگ نگاه" عنوان نمایشگاه عکس گروهی است که در نگارخانه سیتی سنتر برپاشده و امکان بازدید آن تا 17 مرداد هرروز از ساعت 10 تا 22 فراهم است.

نمایشگاه نقاشی جلال‌الدین مشمولی با عنوان "گاوی زیر صنوبر" نیز تا 17 مردادماه هرروز از ساعت 17 تا 21 در گالری اکنون برپاست.

نمایشگاه "منشور عشق" با آثاری از استادان هنرهای چوبی اصفهان در فرهنگسرای کوثر برپاشده که تا 18 مردادماه هرروز از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 پذیرای عموم است.

نمایشگاه "آکولاد" با مجسمه‌هایی از صادق ادهم نیز در گالری گذار برپاشده که درهای آن تا 19 مردادماه هرروز به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت 17 تا 21 به روی علاقه‌مندان باز است.

برای دیدن نمایشگاه "هفت کارنما در یک نگاه " تا 19 مردادماه فرصت هست. این نمایشگاه، آثاری از اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران را در خود گنجانده و همه‌روزه از ساعت 9 تا 13 و جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 تماشاگران را به موزه هنرهای معاصر اصفهان فرامی‌خواند.

نمایشگاه آثار بشیرعلی حسنی، با عنوان "چوبینه ها" ، تا 23 مردادماه، از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 19:30 در خانه هنرمندان حوزه هنری برپاست.

گالری نقش قلم نیز تا 23 مردادماه هرروز رأس ساعت 17:30 تا 20 میزبان نمایشگاه گروهی اعضای زیر 40 سال انجمن هنرمندان نقاش اصفهان است.

نمایشگاه‌های "مروری بر آثار محمدجواد غروی" و "خزان گوهر پنهان" در خانه صفوی برپاشده است. این دو نمایشگاه تا 24 مردادماه از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 23 پذیرای علاقه‌مندان به هنر است.

امکان تماشای نمایشگاه گروهی "مرگ بر واقعیت" تا 29 مردادماه هرروز به‌جز جمعه‌ها و سه‌شنبه‌ها از ساعت 12 تا 20 در گالری امروز میسر است.

حراج آثاری از استادان هنرهای تجسمی ایران که از 4 مردادماه در گالری ارژنگ آغازشده نیز، تا 20 شهریورماه هرروز از ساعت 18 تا 21 ادامه دارد.

امروز و در پاتوق یکشنبه‌های تئاتر حوزه هنری نمایشنامه "یک‌لقمه‌نان" نوشته مرتضی نیک‌پایان رأس ساعت 18 در خانه هنرمندان خوانش می‌شود.

کافه نقد، برنامه این فصل خود را با اکران فیلم سینمایی "مریم مجدلیه" آغاز کرده است. نمایش و نقد این فیلم رأس ساعت 17 در سالن سینمای مجتمع سوره برگزار می‌شود.

فقط دو روز به پایان اجرای نمایش "سر میز شام" به نویسندگی و کارگردانی محمدجواد صرامی مانده است. این نمایش هر شب رأس ساعت 19 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان به روی صحنه می‌رود.

"حکایتی ناتمام برای دخترم مده آ" عنوان نمایشی به کارگردانی سمیه سلیمی است که از یکم مردادماه اجرای خود را در زرین‌شهر آغاز کرده. این نمایش تا 20 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در فرهنگسرای شهرداری این شهر اجرا می‌شود.

نمایش "هفت‌خوان هملت" به کارگردانی محمدجواد سجادی، نیز تا 19 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن سینمای مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان، تماشاگران را فرامی‌خواند.

هادی کیانی و حسینعلی عمادی این روزها نمایش کمدی و موزیکال "شهر هرت" را در مجموعه باغ نور کارگردانی می‌کنند. این نمایش رأس ساعت 20:30 به روی صحنه می‌رود.

سالن نمایش اصفهان تا 29 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:30 میزبان نمایش "نگاهمان می‌کنند" به کارگردانی معین‌الدین عشاقی است.

نمایش "ماه پیشونی و شهرزاد" به نویسندگی و کارگردانی مریم حسن‌پور نیز تا 20 مردادماه هرروز رأس ساعت 19 در هنرستان هنرهای زیبای پسران به روی صحنه می‌رود.

فرهنگسرای مهر کاشان، تا 15 مردادماه میزبان اجرای نمایش "استرالیا" به کارگردانی مهدی رضایی است. این نمایش هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن مهربان اجرا می‌شود.

"کوران" نام نمایشی به کارگردانی امید نیاز است که تا دوم شهریورماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار هنر به روی صحنه می‌رود.

امروز در پردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های "دم سرخ‌ها"، "من دیوانه نیستم"، "کاتیوشا"، "هزارپا"، "خاله قورباغه"، "مرداد"، "شماره 17 سهیلا"، "دشمن زن" و فیلم خارجی "شاه‌دزد" اکران می‌شود. پردیس سینمایی سیتی سنتر میزبان اکران مستند "چاووش، از درآمد تا فرود" و فیلم‌های "دم سرخ‌ها"، "کاتیوشا"، "هزارپا"، "به‌وقت خماری"، "دارکوب"، "شماره 17 سهیلا"، "دلم می خواد"، "دشمن زن"، "تگزاس" است.

در سینما سپاهان فیلم‌های "هزارپا" و "تگزاس" و در سینما فرهنگیان فیلم‌های "خاله قورباغه " و "تگزاس" اکران می‌شود. امروز سینما قدس فیلم‌های "دم سرخ‌ها" و "هزارپا" و سینما فلسطین نیز فیلم‌های "هزارپا"، "تگزاس" و "دارکوب" را روی پرده دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار