رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: یکی از مشکلات بیمارستان‌های شهرستان شهرضا، نبود پزشک متخصص اطفال است.
کد خبر: ۶۳۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 05 August 2018

به گزارش تابناک : حجت‌الله تنهایی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان شهرضا با اشاره به نبود متخصص اطفال در بیمارستان‌های شهرضا، اظهار داشت: یکی از مشکلات بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا، نبود پزشک متخصص اطفال است که علاوه بر ایجاد نارضایتی مردم و بیماران، سبب تردد به مراکز درمانی استان اصفهان و حضور اقشار کم‌درآمد در مطب پزشکان در بخش خصوصی است که این امر سبب تحمیل هزینه‌های درمانی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه افزایش مدت دستیاری تخصصی اطفال بوده سبب ایجاد این مشکل شده است، افزود: با ارتقای دوره دستیاری برای بیمارستان‌ها این یکسال کسری پیش‌بینی نشده بود و در برهه‌ای قرار گرفتیم که دوره دانش‌آموختگان یکسال به آن اضافه شد و شهرضا را با کمبود متخصص اطفال روبه‌رو کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا یک متخصص اطفال داشت که با وجود این ارتقا با مشکل جدی روبه‌رو شد، گفت: متخصص اطفالی که در بخش خصوصی کار می‌کند هیچ تعهدی نسبت به کار در بیمارستان‌ها ندارد و درگذشته به دلیل عدم پرداخت حق‌الزحمه‌ها به متخصصان اطفال بخش خصوصی، امروز به راحتی در بیمارستان حاضر به کار نمی‌شوند.

وی با اشاره به پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس با دانشگاه علوم پزشکی در راستای تأمین پزشک متخصص اطفال برای شهرضا، بیان کرد: باید حق‌الزحمه پزشکان اطفال خارج از شبکه را بتوانیم از طریق خارج از شمول از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنیم.

تنهایی با اشاره به معضل کمبود پزشک عمومی در بخش بهداشت با توجه به جمعیت تحت پوشش، گفت: دو روستای هونجان و اسفرجان دارای یک پزشک عمومی هستند، دانشگاه علوم پزشکی این دو روستا را یک بلوک دیده است و با توجه به جمعیت این دو روستا و جمعیت عشایری آن نیاز به دو پزشک داریم.

وی گفت: علاوه بر کمبود پزشک متخصص اطفال در بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) شهرضا معضل دیگر بخش بهداشت شهرستان شهرضا کمبود پزشک عمومی در روستاهای شهرستان شهرضا و شهر منظریه است که چند ماهی است سبب نارضایتی مردم شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به اینکه حوزه بهداشت و مدیریت پیش‌بیمارستانی شرایط مناسبی دارد، اظهارداشت: تاکنون اطلاعات 138 هزار نفر در سامانه خدمات جامع شهرستان شهرضا ثبت شده و برای 59 درصد از این افراد، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه گروه 18 تا 29 سال برای سلامت خود به درمانگاه مراجعه نمی‌کنند، بیان کرد: این سن پایه‌گذاری سلامت است در این راستا اداره ورزش و جوانان باید جوانان را برای تست سلامت به مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های سلامت معرفی کند.

تنهایی با اشاره به اینکه سالمندان به عنوان گروه دوم به درمانگاه‌ها مراجعه نمی‌کنند، تصریح کرد: تمامی ادارات دولتی درخصوص فعال‌سازی پرونده سلامت کارکنان خود باید اقدام کنند.

کمبود پزشک اطفال در بیمارستان‌های شهرضا یک معضل شده است

رئیس بیمه سلامت شهرستان شهرضا در ادامه جلسه گفت: کمبود پزشک اطفال در بیمارستان‌های شهرضا یک معضل شده است، در بخش ویژه NICU در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) حضور فیزیکی دایم پزشک اطفال جزو الزامی استانداردهای بخش است.

مجتبی صالح با بیان اینکه نوزادی که در بخش NICU بستری است امکان دارد هر لحظه نیاز مبرم به پزشک اطفال داشته باشد، بنابراین حضور پزشک اطفال باید دائم باشد، افزود: با توجه به تعداد تخت‌های فعال این بخش و پذیرش بیمار از شهرستان‌های مجاور تأمین پزشک اطفال ضروری است.

رئیس بیمه سلامت شهرستان شهرضا با بیان اینکه بیمه سلامت در زمینه پرداخت حق‌الزحمه پزشکان بسیار همکاری کرده است، تصریح کرد: وقتی پزشک به صورت مستمر حضور ندارد 30 درصد از هتلینگ کسر می‌شود.

وی با بیان اینکه وظیفه بیمه سلامت نظارت بر عملکرد پزشک خانواده و تیم سلامت است، بیان کرد: با توجه به اینکه، روستاهای اسفرجان و هونجان هر کدام یک بلوک مستقل هستند و باید در  هر کدام از این روستاها کلیه خدمات طرح پزشک خانواده مراکز جامع خدمات سلامت روستایی ارائه شود و هر مرکز پزشک جداگانه داشته باشد، اما چون این روستاها بعد مسافت زیادی تا شهرضا دارند کمتر پزشک حاضر به حضور در این روستاها می‌شود.

رئیس بیمه سلامت شهرستان شهرضا با بیان اینکه کمبود پزشک عمومی در این دو روستا نارضایتی مردم را به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: یک پزشک در روزهای زوج در روستای هونجان و روزهای فرد در روستای اسفرجان حضور دارد، باید از طریق فرمانداری و بخشداری برای اخذ پزشک در این دو روستا اقدام شود.

قوه قضائیه مکلف به پیگیری و احیای حقوق عامه مردم هستند

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا در ادامه جلسه، افزود: در راستای پیگیری حقوق و مطالبات مردمی و پیشگیری از حوادث و جرایم حوزه سلامت و پیرو نارضایتی مردم از باب تعطیلی بخش اطفال بیمارستان امیرالمومنین شهرضا، از بخش اطفال بیمارستان امیرالمؤمنین شهرضا بازدید شد.

محمد محسنی اژیه با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل پزشکی و وضعیت و موقعیت بیمارستان امیرالمومنین از حیث مرکزیت در جنوب استان اصفهان، تصریح کرد: به استناد دستورالعمل دادستانی کل کشور در حمایت از حقوق عامه و ﻗﺎﻧﻮﻥ مجاﺯﺍﺕ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭی ﺍﺯ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﻣﺼﺪﻭمان ﻭ ﺭﻓﻊ ﻣﺨﺎﻃﺮﺍﺕ ﺟﺎﻧﯽ یک مهلت یک هفته‌ای برای بازگشایی مجدد بخش مزبور داده شد و موضوع از طریق دادستان اصفهان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: قوه قضاییه و دادستان در اجرای اصل 156 قانون اساسی مکلف به پیگیری و احیای حقوق عامه مردم در همه زمینه‌ها هستند و مردم در صورت مشاهده تضییع حقوق در حوزه‌های مختلف امکان پیگیری از طریق اعلام موضوع به دادستانی را دارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار