بسته ویژه خبری
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کسب وجهه برای مجلس با سؤال از رئیس جمهور/هرچه مسئولان کمتر سخن بگویند، بهتر است/جزئیات حمله به حوزه علمیه اشتهارد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۳۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 05 August 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

متخلفان ارزی در لیست سیاه قرار می‌گیرد

در نامه‌ای که محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده، با اشاره به تبانی برخی از شرکتهای ایرانی واردکننده کالا از برخی کشورها برای برخورداری از ارز دولتی، از پی نوشت رئیس‌جمهور برای برخورد با افراد متخلف خبر داده است. وی در این نامه اشاره کرده که رئیس‌جمهور دستور داده: «این افراد را در لیست سیاه قرار دهید». در راستای دستور رئیس جمهور، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به منظور برخورد با افرادی که ارز با نرخ رسمی از دولت دریافت کرده اما کالای خود را در موعد مقرر، وارد کشور نکرده‌اند، به خسروتاج، معاون صادراتی وزارت صنعت دستور داده تا کارت بازرگانی این افراد تعلیق شده، نام آنها در لیست سیاه قرار گیرد و با اتهام قاچاق ارز به مراجع قضایی معرفی شوند./دنیای اقتصاد

کسب وجهه برای مجلس با سؤال از رئیس جمهور

سؤال از روحانی چقدر می تواند مؤثر باشد؟ این سؤالی است که خبرآنلاین آن را با نمایندگان مجلس درمیان گذاشت؛ حسینعلی حاجی دلیگانی که آتش تندی برای سؤال داشت، می گوید: سؤال کردن هیچ تأثیری در شرایط امروز کشور ندارد اما باعث می شود رئیس جمهور خود را در برابر ملت پاسخگو ببیند و این موضوع درس عبرتی شود برای مسئولان دیگر. از حاجی دلیگانی پرسیدیم آیا مجلس با این طرح سؤال به دنبال کسب وجهه است گفت: قطعا این موضوع می تواند برای مجلس وجهه داشته باشد چراکه به مردم نشان می دهد مجلس در مقابل دولت سکوت نمی کند.

آمریکایی‌ها از فرعون بدتر نیستند

آیت الله سیدهاشم بطحایی، عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر ترامپ اعلام کرد می‌خواهد به تهران بیاید و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران صحبت کند، قرآن می‌گوید: «او را بپذیریم و حتی امنیتش را هم تأمین کنیم چون آنها ما را نمی‌شناسند و نادان هستند.» آمریکایی ها از فرعون بدتر نیستند. خدای متعال به حضرت موسی فرمود: « اذْهَبا إِلَى فِرْعَوْنَ فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَىٰ به سمت فرعون برو با او کمال آرامی و نرمی سخن بگو، باشد که متذکر شود یا {از خدا} بترسد.»/خبرآنلاین

رئیس‌جمهوری تعارف و رودربایستی را کنار بگذارد

علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: رئیس جمهور باید ملاحظات را کنار بگذارد و بدون تعارف و رودربایستی در مورد تغییرات کابینه تصمیم‌گیری کند. اگر کابینه ترمیم شود یا وزیری عوض شود، این قطعا نقطه قوت دولت خواهد بود. دولت می‌تواند بر اساس برنامه‌های خود عملکرد وزرا را ارزیابی کند. نباید حتما منتظر سؤال و استیضاح مجلس بمانند. اگر وزیر، مدیر، معاون رئیس جمهور یا استانداری ضعیف است باید عوض شود./ايسنا

بعید می‌دانم مجلس از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع شود

مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور از سوی نمایندگان اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور به صحن مجلس خواهد آمد اما دو، سوم رای می‌خواهد تا نتیجه بگیرد که بعید می‌دانم. سؤال، استیضاح و تحقیق و تفحص حق مجلس است و مجلس باید از حق خود استفاده کند. اینکه سؤال از رئیس‌جمهور، در وضعیت تهدید و تحریم‌های اقتصادی، جا داشت یا خیر، بحث جدایی است اما به نظر من، خود آقای حسن روحانی هم در ایجاد این شرایط، تقصیر دارد. ما بارها به آقای روحانی پیغام فرستادیم که بیایید و در جلسات غیرعلنی مجلس با نمایندگان گفت وگو کنید اما کمتر توجه شد. بسیار دوست داشتم کار به چنین شرایطی (طرح سؤال از رئیس‌جمهور) نمی‌کشید اما الان معتقدم اگر سؤال نمایندگان جنبه حل مشکلات مردم را داشته باشد، به نفع کشور خواهد بود./مهر

مخالفت صریح شهردار سابق تهران برای مذاکره با ترامپ

محمدباقر قالیباف گفت: کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، توصیه می‌کنم کمی تاریخ بخوانند! مذاکره نکردن با آمریکایی‌ها، نه بر اثر ضعف یا ترس، بلکه به علت عزتمندی مردم ایران است. در حال حاضر هدف ترامپ از این کار یعنی اعلام مذاکره بدون پیش شرط با ایران این است که توپ را در زمین ایران بیندازد و فشار را بر ایران بیشتر بکند در شرایطی که حریف شما بر این باور باشد که از شما قوی‌تر است مذاکره موضوعیتی ندارد، زیرا نتیجه آن از پیش معلوم است لذا از یک منظر عقلانی، انجام مذاکره میان ایران و آمریکا در شرایط فعلی به نفع ایران نیست. داستان ما با آمریکا داستان گفت و گوی برابر نیست بر همگان واضح است که ترامپ، موقعیت برابری برای ایران در مذاکرات قائل نیست. خیلی صریح بگویم که مسأله اصلی و اولویت کنونی ما مذاکره با ترامپ نیست، بلکه حل معضلات اقتصادی کشور و در رأس آن‌ها مسأله نقدینگی است. مشخص است که مذاکره باعث حل مشکلات ساختاری اقتصادی ما نخواهد شد. انشاءالله رویکرد دولت از مذاکره محوری به کار محوری تغییر کند و دولت مذاکره، دولت کار شود تا به مرور شاهد رضایت اجتماعی گسترده باشیم./ ایران آنلاین

هرچه مسئولان کمتر سخن بگویند، بهتر است

حسین مرعشی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص نقدهایی که در مورد سکوت رئیس‌جمهور و بعضی از افراد در هیأت دولت مطرح می‌شود، اظهار داشت: به اعتقاد من خیلی هم خوب است که مسئولان در دولت سخن نمی‌گویند. به تشخیص من هرچه مسئولان کمتر سخن بگویند، بهتر است. ما از آنها تشکر هم می‌کنیم که کمتر صحبت می‌کنند. جامعه در حال حاضر به حرف مسئولان اعتماد ندارد و هرچه آنها کمتر صحبت کنند بهتر است. چراکه مسئولان برحسب وظیفه سعی دارند شرایط را عادی جلوه دهند اما مردم این موضوع را باور نمی‌کنند و خشمگین‌تر می‌شوند. درواقع عادی جلوه دادن مسائل، مردم را قانع نمی‌کند و بی‌اعتمادی را تشدید می‌کند. مسئولان باید زمانی سخن بگویند که جو اعتماد را در جامعه نهادینه کند، نباید به دولت برای سخن گفتن فشار بیاوریم، باید زمانی بخواهیم مسئولان صحبت کنند که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشند.

خط و نشان تند یک نماینده برای دشمنانش

نماینده ی مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: من اما به کوری چشم دشمنان در میناب کاندیدا خواهم شد و دشمنان بدانند که اگر من نماینده نشوم، نمی‌گذارم آن‌ها حتی خواب نمایندگی را ببینید.«سید مصطفی ذوالقدر» در جلسه‌ی تودیع و معارفه فرماندار میناب ضمن تقدیر و تشکر از «نخعی» فرماندار سابق این شهرستان گفت: تلاش‌های آقای «احمدی» نیز در فرمانداری جاسک بر کسی پوشیده نیست و امیدواریم که ایشان در میناب نیز موفق باشند.وی از فرماندار جدید میناب خواست تا جلسه شورای اداری این شهرستان را به‌صورت مرتب برگزار و با مدیرانی که کم‌کاری می‌کنند به‌شدت برخورد کند.نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: گفته‌اند که ذوالقدر با شهردار میناب مخالف است این در صورتی است که خود من پیگیر حکم انتصاب او بوده‌ام.ذوالقدر با اشاره به تهمت‌هایی که برخی افراد به خانواده‌اش وارد می‌کنند، تصریح کرد: می‌گویند پسر ذوالقدر میلیاردها پول دزدیده، به ولله دروغ می‌گویند، خدا می‌داند که او حتی پول توی جیبی‌اش را از من می‌گیرد.

نمایندگان با رئیس جمهور فالوده نخورند!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه اداره امور کشور فَشَل شده و شاهد نارضایتی مردم هستیم، گفت: نمایندگان با رئیس جمهور فالوده نخوردند که بخواهند رودربایستی کنند. محمدجواد ابطحی با اشاره به اعلام وصول سؤال از رئیس جمهور، گفت: متاسفانه کوتاهی قابل ملاحظه ای از سوی قوه مقننه رخ داده زیرا نقش نظارتی فدای تعاملات سیاسی شده و منافع ملت به منافع جناحی ترجیح داده می شود.

جزئیات حمله به حوزه علمیه اشتهارد

مدیر حوزه علمیه شهرستان اشتهارد گفت: آشوبگران با سنگ و آجر نمای حوزه علمیه ماهدشت را هدف قرار دادند و شیشه‌های نمازخانه را شکستند و در حین این خرابکاری‌ها، شعارهای هنجارشکنانه سر می‌دادند.حجت‌الاسلام هندیانی گفت: بر اساس فراخوان گروه های معاند و ضدنظام برای آشوبگری و اغتشاش، مقرر شده بود تا فریب خوردگان، رأس ساعت 6 عصر در محله مرکزی اشتهارد تجمع کنند و در این تجمع به ظاهر اعتراضی، پیگیر اهداف شوم اربابان خود باشند.وی ادامه داد: رأس ساعت 9 شب بود که آشوبگران به سمت حوزه علمیه اشتهارد حرکت کردند و متأسفانه در صدد ورود به حوزه علمیه برای شکستن درب‌ها و آتش زدن بودند که با تدابیر انجام شده این مسأله محقق نشد. مدیر حوزه علمیه شهرستان اشتهارد افزود: آشوبگران با سنگ و آجر نمای حوزه علمیه ماهدشت را هدف قرار دادند و شیشه های نماز خانه را شکستند و در حین انجام اینکار، شعارهای هنجارشکنانه سر می دادند. حجت‌الاسلام هندیانی با بیان اینکه آشوبگران بعد از شکستن شیشه ها محل را ترک کردند اظهار کرد: سپس بعد از رفتن این افراد، آرامش نسبی در محل برقرار شد تا زمان اذان مغرب که تجمع آشوبگران در مقابل حوزه علمیه دوباره شروع شد و این بار بیش از 500 نفر حضور داشتند و شعارهای ساختارشکن و معاندانه سر می دادند.مدیر حوزه علمیه شهرستان اشتهارد ادامه داد: این افراد توسط نیروهای ضدشورش متفرق و جمع‌آوری شدند و پلیس هم اکنون خانه به خانه آنان را مورد شناسایی قرار داده و در حال دستگیری آنان است.حجت الاسلام هندیانی افزود: تاکنون تعدادی از این افراد دستگیر شده اند و عملیات یافتن آشوبگران ادامه دارد.

کنایه تندوتیز نعمتی به طراحان سؤال از رئیس جمهور

«بهروز نعمتی»، عضو هیأت رئیسه مجلس، در توییتر خود نوشت:آقای دلیگانی فرمودند هیچ یک از نمایندگان تهران سؤال از رئیس جمهور را امضا نکردند باید عرض کنم اگر شما کم هستید ما هم بیاییم مثل شما شبانه روز چوب لای چرخ دولت بگذاریم، شماها که با قلم و قدم و عمل از سرباز و ژنرال و نماینده و صندوق های کذایی و و و هر روز بحران جدید خلق می فرمایید.

کنایه بازیگر سریال پدر به مسئولین

مهدی سلطانی بازیگر معروف سینما و تلویزیون در اینستاگرام خود با انتشار تصویری نوشت: گرسنگی و فقر چیزی نیست که بشه جمعش کرد؛ فقط و فقط باید حلش کرد؛ باچی؟ با آدمای درست،مدیریت درست،تدبیر و سیاست درست وگرنه کشور ما فقیر نیست.

انتقاد یک روزنامه از مطهری: تو مرفه بی‌دردی!

جناب مطهری فراموش نکنید شما سر سفره عریض و طویل این انقلاب فربه شدید و فراموش نکنید امام فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.روزنامه اصولگرای سیاست روز خطاب به علی مطهری نوشت: ای ‌کاش در موقعیتی که هستید نماینده مردم البته نماینده مردم چهارراه ولیعصر(عج) به بالا هستید در این اوضاع احوال اقتصادی مردم به وظیفه نمایندگی خود عمل می‌کردید و در مجلس از رئیس محترم جمهور که قسم خورده قانون اساسی است که حافظ منافع اسلام و ایران و انقلاب هست سؤال می‌کردید. جناب مطهری فراموش نکنید شما سر سفره عریض و طویل این انقلاب فربه شدید و فراموش نکنید امام فرمودند که اگر سپاه نبود کشور هم نبود. جناب مطهری صدای مردم پابرهنه و انقلاب کرده رو می‌شنوی؟ جناب مطهری صدای پدران شرمنده در نزد دختران و پسرانشان در موقع ازدواج را می‌شنوی به خاطر نبودن قوانین تسهیل خدمات توسط تو و امثال مرفه بی‌درد تو در نزد خانواده شرمنده‌اند. جناب مطهری چقدر زیبا بود در این موقعیت از مشکلات فضای جنگ روانی دشمن به پاسخ دادن فرمانده سپاه پرداختید به عدم کارایی و بی‌خاصیت نمایندگان مجلس همچون خودتان می‌پرداختند. جناب مطهری فقط جهت اطلاع عرض کنم درست سی سال پیش در چنین روزهایی که شما در اتاق مجلل خنک منزل‌تان بودید جوان کنی در منطقه «چهار زبر» زیر بار فشار سازمان منافقین که شما این روزها تلویحا از آنها با زبان و ادببات مختلف حمایت می‌کنید وجب به وجب منطقه ماهیدشت کرمانشاه جان دادند جناب مطهری مبادا به بادمان آوری که فرزند نوح با بدها نشست برخاست کرد و... . جناب مطهری مرد میدان باش. اگر دین ندارید حداقل ... مرد باشید

شکوری‌راد: جریان برانداز می‌خواهد مردم در انتخابات شرکت نکنند

علی شکوری‌راد به روزنامه ایران گفت: طیف برانداز را رقیب خودمان می‎دانیم اما نه رقیب انتخاباتی. آنان را رقیب مشارکت‎جویی در انتخابات می‎دانیم. کاری که براندازها می‏ کنند، این است که بدنه اجتماعی جامعه را از شرکت در انتخابات منصرف می‌کنند. آنها رقیب انتخاباتی نیستند ولی به نفع رقیب سنتی ما یعنی طیف راست کار می‎کنند. مشارکت در انتخابات را پایین می‎آورند و طیف خاکستری که همیشه آرای خود را به صندوق اصلاح‎طلبان می‎ریختند، از شرکت در انتخابات منصرف می‎شوند و اصلاحات را دچار ریزش رأی می‎کنند.

وکیل جزایری: موکلم ناراحتی قلبی دارد

وکیل مدافع شهرام جزایری گفت: از وضعیت وی هیچ اطلاعی نداریم و خانواده نگران سلامتی جزایری هستند. لعیا باقری گفت: موکلم ناراحتی قلبی دارد و ما به شدت نگران سلامتی او هستیم. با توجه به وضعیت بد روحی و جسمی که وی دارد احتمالا اعتصاب غذا هم کرده است. وی افزود: موکلم همراه پرونده به تهران منتقل شده ولی از وضعیت وی هیچ اطلاعی نداریم.

حق‌شناس: وقت تجربه شادی جمعی است

عضو شورای شهر تهران گفت: همانطور که مردم در ماه های محرم و صفر و ایام شهادت خودجوش به عزاداری می پردازند، باید بتوانند تجربه شادی دسته جمعی را در کنار همدیگر داشته باشند.

اولتیماتوم ده روزه مجلس به شریعتمداری

نماینده مردم جیرفت در مجلس از اولتیماتوم ده روزه مجلس به شریعتمداری برای انتشار لیست کسانی که غیرقانونی و خارج از عرف به سامانه ورود کرده و خودروهای خارجی و گرانقیمت خریده‌اند،‌ خبر داد./مشرق

پیشنهادی به احمدی‌نژاد و علم‌الهدی

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت قانون برای همه موافقان و مخالفان دولت یکسان است، اگر رئیس جمهور سابق و امام جمعه مشهد خواهان برپایی تجمع هستند، به کمیسیون درخواست دهند تا مجوز بگیرند.«محمد علی تبرائی» دبیر اجرائی و عضو کمیسیون ماده 10 قانون احزاب در گفت و گو با ایرنا در خصوص درخواست رئیس دولت نهم و دهم از وزارت کشور برای برگزاری راهپیمایی گفت: کمیسیون ماده 10 این موضوع را بررسی و در مورد آن بحث خواهد کرد. اگر قرار باشد راهپیمایی برگزار شود باید عدالت رعایت شود و موافقان و مخالفان دولت بتوانند تجمع برگزار کنند. وی افزود: وظیفه نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده 10 حمایت از فعالیت تشکل های سیاسی است. البته ممکن است نمایندگان دولت دغدغه امنیت داشته باشند و وارد مناقشات نشوند و در این مورد اختلاف نظر وجود داشته باشد. شاید نماینده دولت یا مجلس نظرات متفاوتی داشته باشند که آن را خواهیم شنید.تبرائی در خصوص فراخوان امام جمعه مشهد جهت برگزاری تجمع و راهپیمایی تأکید کرد: وی باید از کمیسیون ماده 10 مجوز بگیرد.

عبدالفتاح سلطانی برای فوت دخترش به مرخصی آمد

وکیل عبدالفتاح سلطانی گفت: به آقای سلطانی به دلیل فوت ناگهانی دخترشان مرخصی دادند و فعلا در مرخصی هستند و اگر خدا بخواهد تلاش می‌کنیم این مرخصی به آزادی مشروط تبدیل شود. سعید دهقان وکیل عبدالفتاح سلطانی درباره آخرین وضعیت موکلش با اشاره به فوت دختر سلطانی گفت: در این وضعیت دادستانی بالاخره مرخصی را داده‌ است، هرچند که ما از عید منتظر این مرخصی بودیم و برای ایام ماه مبارک رمضان و عید فطر قول مرخصی داده بودند که عملی نشد. وی تاکید کرد: ما دنبال آزادی مشروط او بودیم و مرخصی حداقل مطالبه ما بود. در همین مدت ماه مبارک رمضان هم دیگران به مرخصی آمدند به عنوان مثال آقای رحیمی معاون اول دولت احمدی‌نژاد آزادی مشروط داشتند و اغلب بیرون از زندان بودند و همچنین آقای بقایی در مرخصی بود. این وکیل دادگستری عنوان کرد: همین یک ساعت پیش به آقای سلطانی به دلیل فوت ناگهانی دخترشان مرخصی دادند و فعلا در مرخصی هستند و اگر خدا بخواهد تلاش می‌کنیم این مرخصی به آزادی مشروط تبدیل شود. وی ادامه داد: شاید در این فرصت با انجام مذاکرات و لوایح آزادی مشروط این کار انجام شود، هرچند که مشمول آزادی مشروط ماده ۵۸ است و سال‌هاست که مشمول این آزادی مشروط شده و الان شهریورماه که برسد هشت سال است که در زندان است.

تذکر موحدی‌کرمانی به قوه‌قضائیه

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و نوسانات اخیر بازار ارز و طلا که موجب افزایش تورم و بروز مشکلات ونگرانی هایی برای خانوارها شده است، خواستار ورود جدی‌تر دولت و مجلس و مسئولان امر ، برای ساماندهی اقتصادی کشور شد و گفت: گرانی ، تورم و بی‌ثباتی اقتصاد ، باعث بروز مشکلات معیشتی بویژه برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه شده و لازم است مسئولان برای رفع این معضلات اقدام عاجل نمایند. امروز همان گونه که از دولت و مجلس انتظار می‌رود مشکلات اقتصادی و وضع موجود را ساماندهی کنند، از قوه قضاییه هم این توقع هست که با جدیت و قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کند.

 

آیت الله صافی گلپایگانی: اقدام کنید که فردا دیر است

حضرت آ‌یت الله صافی با اشاره به فشار مشکلات اقتصادی بر قشرهای ضعیف جامعه گفت: مسئولان با کنارگذاشتن منافع حزبی و با وحدت و نیت خالص، همین امروز در رفع مشکلات مردم، همت جهادی کنند که فردا دیر است. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار جمعی از مردم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: آیا وقت آن نرسیده است که مسئولان، به وضعیت بد اقتصادی مملکت، سر و سامان داده و قشر ضعیف جامعه را از این مشکلات طاقت فرسا نجات دهند؟ وی در قسمت دیگری از توصیه های خود خطاب به مسئولان افزود: اینجانب بارها و بارها در ملاقات ها و پیام ها و نامه های خود درباره این مشکلات و راه حل آن تذکر داده ام و اکنون هم تذکر می دهم که زندگی برای بسیاری از مردم دشوار شده است. این مرجع تقلید با بیان این که عدم ثبات اقتصادی، گرانی، بیکاری، طلاق و مفاسد اخلاقی روز به روز بیشتر می شود، اظهار داشت: ربا و رشوه و منکرات بجای احقاق حق و عدالت در بعضی از ادارات به طور سرسام آوری وارد شده است.

برادرزاده عراقچی از بانک مرکزی رفت

احمد عراقچی معاون ارزی بانك مركزی، در حالی که کمتر از یک سال از انتصاب او به این سمت می گذرد، بركنار شد. احمد عراقچی، هفده مردادماه سال گذشته به این سمت منصوب شده بود اما اوضاع نابسامان ارزی کشور، در همین مدت انتقادات زیادی را متوجه بانک مرکزی کرده بود. در زمان انتصاب عراقچی به معاونت ارزی بانک مرکزی، قیمت دلار با ثبات نسبی خود، آرامش قابل قبولی را در بازار حکمفرما کرده بود اما چند ماه بعد، تلاطم در این بازار آغاز شد. با شروع سال 97، اوضاع بازار ارز بیش از پیش به هم ریخت و در نهایت، قیمت دلار، از مرز 10 هزار تومان نیز عبور کرد. احمد عراقچی کمی قبل از حضور در معاونت ارزی بانک مرکزی به عنوان عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شده بود./ح

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار