رئیس اتحادیه سنگبری‌های اصفهان با بیان اینکه این صنف دچار رکود ساختمانی و صادراتی شده است، گفت: ۳۰ درصد کارخانه‌های ما تعطیل شده‌اند.
کد خبر: ۶۳۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴ 05 August 2018

به گزارش تابناک : حسین حجاری با بیان اینکه قطعی برق موجب بیکاری کارگر می‌شود، اظهار داشت: کارگری که آخر ماه حقوقش را می‌خواهد باید برود بخوابد تا برق وصل شود! قطعی برق موجب رکود و کمبود تولید شده است.

وی با بیان اینکه مشکل بزرگ‌تر ما دلار است، گفت: به اجناس مصرفی ما دلار دولتی تعلق نگرفته است. قیمت‌ها هم چند برابر شده؛ فروشندگان بی انصافی کرده و تولیدات را با قیمت چند برابر می‌فروشند. برخی نیز اجناس را پنهان کرده‌اند. در این میان بعضی کارخانه‌ها چون جنس مصرفی نداشته‌اند به حالت تعطیلی درآمده‌اند.

رئیس اتحادیه سنگبری‌های اصفهان ادامه داد: مشکل اصلی ما این است که 30 درصد کارخانه‌های ما تعطیل شده‌اند و 70 درصد نیز با 30 درصد ظرفیت مشغول به کار هستند. ما رکود ساختمانی و صادراتی داشته‌ایم که سبب شده در یک سال و نیم و دو سال اخیر، کارخانه‌های ما تعطیل شوند.

وی با اشاره به تأثیر قطعی برق در عملکرد این صنف، گفت: یک از مشکلات ما قطعی برق است که سبب شده تولید ما پایین بیاید.

حجاری درباره مشکلات خرید لوازم مصرفی اظهار داشت: فروشنده‌ها می‌گویند ما لوازم مصرفی را با ارز آزاد خریدیم. من یک نامه به اداره صنایع نوشته و عنوان کردم شما ارز دولتی برای لوازم مصرفی و برای تولیدات ما تخصیص می‌دهید، اما هیچ جوابی به ما نمی‌دهند. به فروشنده‌ها هم می‌گوییم اما آنها عنوان می‌کنند شما که ارز دولتی گرفتید چرا جنس ما را چندبرابر می‌فروشید؟

وی ادامه داد: طبق گزارش اداره صنایع ما 4 درصد رشد منفی داشتیم. با این گزارش ما باید 4 درصد تعدیل مالیاتی داشته باشیم درحالی‌که 100 درصد و 200 درصد افزایش مالیاتی داشتیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار