دو شرکت "افرا موتور" و "آرین موتور تابان" در ارزیابی وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در طول سال ۱۳۹۶، مردود شده‌اند.
کد خبر: ۶۳۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 05 August 2018

به گزارش تابناک : هر ساله عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه خدمات پس از فروش ارزیابی شده و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو براساس امتیاز دریافتی، در رتبه‌های ۱ تا ۴ رده‌بندی می‌شوند.

در این ارزیابی شرکتهایی که بین ۸۵ تا ۱۰۰ امتیاز را کسب کنند در رتبه یک رده‌بندی قرار می‌گیرند با این حال تاکنون هیچ شرکتی موفق به کسب رتبه یکم خدمات پس از فروش خودرو نشده است.

شرکتهایی که بین ۷۰ تا ۸۵ امتیاز کسب کنند هم در رتبه دوم رده‌بندی قرار می‌گیرند. شرکتهایی که بین ۵۵ تا ۷۰ امتیاز کسب کنند نیز در رتبه سوم قرار می‌گیرند. شرکتهایی که کمتر از ۵۵ امتیاز کسب کنند اما در رتبه چهام قرار گرفته و مردود شناخته می‌شوند.

براین اساس چندی پیش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در طول سال ۱۳۹۶ را، منتشر کرد.

بررسی این گزارش نشان می‌دهد که دو شرکت افرا موتور (خدمات پس از فروش ولوو) و آرین موتور تابان (خدمات پس از فروش DS) در رتبه چهارم رده‌بندی قرار گرفته و مردود شده‌اند.

در این شرایط وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد شرکتهای خودروساز و واردکننده خودرو، به شرکتهایی که در ارزیابی سالیانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو، مردود می‌شوند چند ماه فرصت می‌دهد تا اصلاحات لازم را انجام دهند.

این شرکتها باید حداقل به رتبه سوم خدمات پس از فروش خودرو ارتقاء یابند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار