رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: با پیگیری‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند بنا‌های تاریخی نهاوند به‌عنوان مهم‌ترین ظرفیت گردشگری این شهرستان در حال مرمت هستند.
کد خبر: ۶۳۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 05 August 2018
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: با پیگیری‌های اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند بنا‌های تاریخی نهاوند به‌عنوان مهم‌ترین ظرفیت گردشگری این شهرستان در حال مرمت هستند

به گزارش تسنیم، محسن جانجان اظهار داشت: خانه شهید قدوسی، حمام گلشن، امام‌زاده بدیع‌الزمان و خانه صمصام از جمله بنا‌های تاریخی شهرستان نهاوند هستند که علی رغم این‌که سالهاست به ثبت ملی رسیده‌اند و برخی از این بنا‌ها از جمله خانه صمصام ۱۵ سال است که تملک شده است، اما سال‌ها این بنا‌ها رها شده بودند که با پیگیری‌های انجام شده و با جذب اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اکنون این بنا‌های تاریخی به عنوان مهمترین ظرفیت گردشگری شهرستان در حال مرمت هستند

وی تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که داشتیم و نیز با حمایت‌های ویژه نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اعتبار مرمت این بنا‌ها جذب شد و در حال حاضر نیمی از کار انجام شده و ظرف یک ماه آینده مرمت این بنا‌ها به اتمام خواهد رسید.

جانجان افزود: در توافقی که با مالک حمام گلشن داشته‌ایم مقرر شده این بنا توسط میراث فرهنگی مرمت شود و در مقابل، مالک با همان کاربری پیشین (حمام سنتی) ملک را فعال نگه دارد که بی‌شک حمام‌های سنتی در جذب گردشگر موثر واقع خواهد شد.

وی عنوان کرد: امام‌زاده بدیع الزمان نیز که سال گذشته فاز اول آن شامل جداره‌های خارجی مرمت شد، در حال حاضر محوطه سازی این بنا در حال انجام است که این بنا هم یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری مذهبی خواهد شد.

جانجان بیان کرد: علاوه بر مرمت بنا‌های تاریخی اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان هم در بحث مطالعه بافت‌های فرسوده و تعیین ضوابط عرصه و حریم بنا‌های تاریخی تعریف شده است که با تعیین عرصه و حریم بنا‌های تاریخی ساخت و ساز در نزدیکی بنا‌های تاریخی با ضوابط مطالعه شده‌ایی انجام می‌شود.

جاذبه‌های گردشگردی نهاوند در ۲۰ ایستگاه مترو تهران تبلیغ شده‌اند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و‌گردشگری نهاوند با اشاره به رویداد گردشگری «۲۰۱۸» همدان، گفت: تیزر‌های تبلیغاتی جاذبه‌های گردشگری نهاوند در ۲۰ ایستگاه مترو در تهران معرفی و تبلیغ شده‌اند.

جانجان تاکید کرد: برای معرفی بیشتر شهرستان نهاوند و هدایت گردشگر از مبداء به نهاوند به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری ۲۰۱۸ همه جاذبه‌های گردشگری نهاوند در قالب پوستر در کیش، مشهد، تهران و اصفهان معرفی شده‌اند و چنانچه سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان هم همت کنند و برنامه‌هایی در شان شهرستان به دبیرخانه ۲۰۱۸ ارائه دهند، مهرماه امسال می‌توانیم نهاوند را آنگونه که شایسته است به گردشگران آسیایی معرفی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند متولی اصلی معرفی نهاوند در رویداد بین المللی ۲۰۱۸ صرفا میراث فرهنگی است، اگرچه ما همه تلاشمان را برای معرفی جاذبه‌های نهاوند در این رویداد خواهیم کرد، اما سایر دستگاه‌های اجرایی نیز در این رویداد به اندازه میراث فرهنگی سهیم هستند و اگر قرار است سهم نهاوند را از این رویداد بگیریم باید همه دستگاه‌ها پای کار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار