رئیس اتاق اصناف اصفهان:
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: ذخیره مواد غذایی به حد کافی تا پایان سال وجود دارد و مردم نگرانی از بابت کمبود این نوع مواد نداشته باشند.
کد خبر: ۶۳۹۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ 04 August 2018

به گزارش تابناک اصفهان : رسول جهانگیری  اظهار داشت: کمیته اقتصادی دولت به منظور حمایت از اقشار کم درآمد بسته های حمایتی قرار داده است.

وی با بیان اینکه در راستای تامین کالاهای اساسی مردم، ارز دولتی برای واردات مواد غذایی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: کمیته اقتصادی دولت در نظر دارد با تامین کالاهای اساسی مردم را از این نگرانی خارج سازد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با این اطمینان به مردم که تا پایان سال نه افزایش قیمتی در کالاهای اساسی خواهیم داشت و نه کمبودی و مردم نگرانی نداشته باشند، افزود: شنیده ام که مردم به خاطر ترس از کمبود و یا گرانی کالا اقدام به ذخیره کردن کالاهای اساسی کرده‌اند.

وی در خصوص افزایش قیمت میوه، ادامه داد: با توجه به اینکه در زمستان شاهد سرمای شدید بودیم و با گرمای شدید و خشکسالی مواجه ایم بنابراین امسال با کمبود سردرختی ها روبرو هستیم و همین مسئله سبب افزایش قیمت ۳۰ درصدی سردرختی ها شده است.

جهانگیری اعلام کرد: در حوزه تامین هندوانه و صیفی جات نیز به دلیل خشکسالی کشت آن تحت تاثیر قرار گرفت و تا ۵۰ درصد با کاهش این نوع محصولات و عرضه آن در بازار مواجه شدیم که سبب افزایش قیمت آن شد.

وی بیان داشت: افزایش قیمتی که در میوه داشتیم کاری به نوسانات بازار ارز و سکه نداشته است و همچنین به خاطر نظارت بازرسین اصناف بر سطح عرضه این افزایش قیمت نیز ناشی از خرده فروش ها و نوسانات و تغییر قیمت آنها نیز نبوده است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در ارتباط با افزایش قیمت مرغ هم افزود: بدنبال شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، از قبل عید پیش بینی می‌شد که قیمت مرغ بعد از عید افزایش یابد. همچنین گرمای هوا نیز سبب تلفات بسیاری از مرغ ها شد و بر این اساس قیمت مرغ افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه کم آبی و نهاده‌های دامی از خارج وارد می شود و به آن ارزدولتی تخصیص نمی یابد، ادامه داد: در صورتی که این فرهنگ در بین مردم اصفهان ایجاد شود که از مرغ منجمد استفاده کنند به طور قطع شاهد افزایش چند برابر قیمت مرغ گرم نخواهیم بود و شاهد تنظیم بازار خواهیم بود.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با اظهار اینکه قاچاق دام و نوسانات ارزی نیز بر افزایش قیمت مرغ اثر مستقیم گذاشته است، اعلام کرد: در هفته بین دو تا سه مرحله با کانتینر از گرجستان و آسیای میانه مرغ وارد کشور می شود.

وی با اعلام اینکه قیمت شکر افزایش نیافته است اما توزیع آن چند روزی دچار مشکل شده است، افزود: در خصوص برنج با تعویق یک ماهه واردات روبرو بودیم، که هر ساله پایان تیرماه این اقدام صورت می گرفت، پایان مردادماه نیز واردات برنج به تعویق می افتد که این اقدام در راستای دفاع از تولیدکنندگان در شمال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار