مدیرکل نوسازی استان فارس مناطق محروم غرب و شرق فارس را دارای بیشترین نیاز به ساخت مدرسه دانست و گفت: شیراز نیز به دلیل جمعیت دانش‌­آموزی بالا نیازمند ساخت مدارس و کلاس­‌های درس بیشتری است.
کد خبر: ۶۳۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 01 August 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:سرافراز موصلی با بیان اینکه مشکلات کمبود مدارس قبل از اینکه مشکل‌آفرین شود باید حل شود اظهار داشت: امسال ساخت و نوسازی 24 مدرسه با مجموع 124 کلاس درس و ساخت سالن­‌ها، استخر و مساجد چند مدرسه در دست اقدام است که برخی مهرماه به بهره‌­برداری می‌­رسد و برخی تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 5 پروژه از این تعداد مربوط به شهرستان شیراز و مابقی در سراسر استان پراکنده است، خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای دانش‌آموز در شیراز کماکان کمبود مدارس و کلاس‌­های درس احساس می‌­شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس با بیان اینکه خیرین حدود 30 درصد از تجهیز، نوسازی و ساخت مدارس را در استان انجام می‌­دهند، از در دست ساخت بودن 30 پروژه خیرساز در شیراز خبر داد و خیرین را قوت قلبی برای نوسازی مدارس خواند.

وی با بیان اینکه از سال 1378 با آغاز به کار جامعه خیرین مدرسه‌ساز تاکنون 10 هزار کلاس درس توسط خیرین فارسی در استان ساخته شده است، گفت: در صورتی که خیرین خود شهر یا روستایی را برای ساخت مدرسه مد نظر نداشته باشند، به مناطقی که کمبود و ظرفیت بیشتری داشته باشند هدایت می‌شوند.

موصلی مناطق محروم غرب و شرق فارس را دارای بیشترین نیاز به ساخت مدرسه دانست و بیان کرد: شیراز نیز به دلیل جمعیت دانش‌­آموزی بالا نیازمند ساخت مدارس و کلاس­‌های درس بیشتری است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس با تشریح اینکه از 40 هزار کلاس درس موجود در استان فارس 75 درصد مربوط به سال­‌های پس از انقلاب و 25 درصد قبل از سال 57 ساخته شده‌­اند، بیان کرد: 25 درصدی که بیش از 40 سال پیش ساخته شده‌اند نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار