معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تا هفته‌های آتی50 دستگاه اتوبوس جدید یورو 4 به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه می شود.
کد خبر: ۶۳۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ 29 July 2018

به گزارش تابناک : علیرضا صلواتی با اشاره به انتقادات وارده به ناوگان اتوبوسرانی در افزایش آلودگی هوا گفت: اکنون در ناوگان حمل و نقل عمومی به‌ویژه ناوگان بین شهری کامیون، تریلی، اتوبوس و مینی‌بوس بالای 20 سال سن وجود دارد که نیاز به نوسازی جدی و فوری دارند.

وی افزود: از ابتدای امسال حدود 60 اتوبوس فرسوده از مدار سرویس‌دهی خارج شد و سال گذشته 100 دستگاه اتوبوس اضافه شد و تا هفته‌های آتی نیز 50 دستگاه اتوبوس جدید یورو 4 اضافه خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: آلایندگی این وسایل را انکار نمی‌کنیم اما سهم آن‌ها در کنار دیگر سهم‌ها قابل توجه نیست هرچند باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا میزان آلودگی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با بیان اینکه میانگین سن اتوبوسرانی 8.5 سال است، گفت: این عدد بالایی است و حتما باید تا پایان 1400 این رقم به زیر 5 سال کاهش یابد و تلاشمان را می‌کنیم تا این اتفاق رخ دهد.

صلواتی با اشاره به آلایندگی موتورسیکلت‌ها بیان کرد: یک موتورسیکلت معمولی درکنار آلودگی صوتی و دیگر مزاحمت‌هایی که دارد، 6 تا 7 برابر خودروی معمولی برای هوا آلایندگی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر تولید و استفاده از موتورسیکلت‌های برقی خاطرنشان کرد: باید موتورسیکلت‌های برقی را جایگزین این موتورها کنیم و اصفهان برنامه ویژه‌ای در این رابطه خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: با پیگیری‌های انجام شده دیگر موتورسیکلت‌های کارمیناتوری نمره‌گذاری نمی‌شود و تمام موتورها انژکتوری هستند هرچند آن‌ها هم آلایندگی خودشان را دارند.

وی بیان کرد: باید به سمت حمل و نقل پاک و کاهش استفاده از وسایل نقلیه به ویژه سبک حرکت کنیم در این راستا کارخانه موتور سیکلت برقی در اطراف اصفهان راه اندازی می‌شود.

صلواتی با بیان اینکه 85 درصد خودروها در اصفهان تک سرنشین هستند، گفت: کم بودن قیمت سوخت، میل استفاده شخصی و تعداد سفرها مردم را به سمت استفاده از خودروی شخصی سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: ما ناگزیر به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی، مدیریت تقاضا و قیمت‌گذاری پارک حاشیه‌ای هستیم تا بتوانیم سهم این خودروها را کاهش دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان درباره معاینه فنی خودروها و ترغیب مردم به خرید خودرو با پلاک‌های مختلف برای تردد در محدوده زوج و فرد گفت: ما باید تعداد سفرهای مردم را کم کنیم، طرح زوج و فرد یک طرح موقتی است و نمی‌تواند دائمی باشد چون منجر به کاهش تعداد سفرها نمی‌شود و باید محدودیت شبکه و ترافیکی داشته باشیم.

وی افزود: هر سال 10 درصد افزایش مراجعه برای اخذ معاینه فنی خودرو داریم اما هنوز راضی کننده نیست چون تنها 20 درصد از خودروهای درون شهر برای معاینه فنی مراجعه می‌کنند و 80 درصد مابقی برای معاینه فنی مراجعه نمی‌کنند.

صلواتی ادامه داد: سعی کردیم با همکاری پلیس این مطالبه را جدی‌تر انجام دهیم و مجدد دوربین‌ها برای معاینه فنی فعال خواهد شد و با سامانه سیمفا مرتبط می‌شود تا خودروهایی که معاینه فنی ندارند، اعمال قانون شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید بحث معاینه فنی خودروهای سنگین و خودروهای سبک جدی‌تر دنبال شود و پلیس نیز اعمال قانون کند تا به سمتی برویم که خودروهای درون شهر حداقل آلودگی را داشته باشند.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار