کد خبر: ۶۳۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 29 July 2018

داود شایقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغالزایی در روستاها مورد تاکید دولت تدبیر و امید است و بر این اساس سال گذشته 129 روستا در استان برای اشتغالزایی شناسایی شد و برای امسال نیز شناسایی همین تعداد روستا برنامه ریزی شده است .
وی اظهارداشت: مشاورین طرح توسعه اشتغال روستایی مطالعات لازم را انجام می دهند و ضروری است امکان سنجی طرح های روستایی بیشتر مد ظر قرار گیرد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان اردبیل با بیان اینکه این استان در تهیه طرح توسعه روستایی در زمره استان های اول است، افزود: برای تحقق اشتغال 20 هزار نفری در استان همکاری مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران در حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی الزامی است.
شایقی بیان کرد: پرداخت تسهیلات روستایی علاوه بر اینکه زمنیه اشتغال و تولید در روستاها را فراهم می کند بلکه باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‎شود.
وی ادامه داد: اشتغال در این استان از چهار محور شامل تسهیلات رونق تولید، اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و عشایری و صندوق توسعه ملی پیگیری می‎شود و امید است با توجه به بیکاری 65 هزار نفر در استان هر سال فرصت اشتغال برای 20 هزار نفر فراهم شود.
شایقی افزود: در بودجه امسال به اشتغال، حوزه بهداشت، رفاه و سلامت مردم و همچنین حذف فقر مطلق در جامعه بیشتر توجه شده و دولت به اقشار آسیب‌ پذیر و کم ‌درآمد توجه بیشتری خواهد داشت.
او با بیان اینکه مناطق عشایری و روستایی اردبیل در اولویت اشتغالزایی هستند، گفت: بر اساس سند آمایش استانی، توانمند سازی مناطق روستایی و عشایری از محورهای اصلی توسعه استان تعریف شده است.
بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزارو 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در هزار و 555 روستا سکونت دارند که از این تعداد هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار