شهردار اصفهان گفت: دانشگاه ها باید محل آموزش عملی و مهارت به دانشجویان باشد و از آموزش صرفا تئوری به دانشجویان خودداری کنند.
کد خبر: ۶۳۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 29 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : قدرت الله نوروزی صبح یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: اگر چه دانشگاه ها توانسته اند که از نظر تئوری دانشجویان خوبی را تعلیم دهند و تربیت کنند اما از بعد عملی موفق به تربیت دانشجویان مهارت آموز نشده اند.

وی بیان داشت: دانشگاه‌ها باید محور کاری خود را تربیت دانشجویان مهارت آموز قرار دهند و قبل از فارغ التحصیلی باید مهارت های مربوط به رشته تحصیلی خود را آموزش دهند.

شهردار اصفهان اعلام کرد: امروز فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی، حقوق و غالب رشته ها تا مدت‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توان حضور در یک مناظره و یا نوشتن یک لایحه را ندارند و حضور در کار مربوط به رشته خود را ندارند لذا از این رو توانمندسازی آنها امری لازم‌الاجرا است.

وی اعلام کرد: مدیریت شهری همکاری لازم را با همه بخش‌های جامعه در حوزه مهارت‌آموزی خواهد داشت و از هر گونه ایده در این زمینه استقبال خواهد کرد.

نوروزی با اشاره به اینکه تا زمانی که دانشجویان مهارت‌های مرتبط با رشته خود را فرا نگیرند و دانشگاه های ما از حالت صرف آموزشی و تعلیم دروس تئوری خارج نشوند، نمی توان سطح آموزشی و علمی جامعه را بالا برد، گفت: جامعه ما آموزش ندیده است و آموزشی که بعد از فارغ التحصیلی دانشجو را توانمند کند، وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه امروز با کمبود نیروهای متخصص و مهارت آموز در بسیاری از بخش ها مواجهیم، گفت: توسعه مهارت آموزی بین همه اجزای جامعه یکی از اصلی‌ترین راهکارهای توسعه و پیشرفت در جامعه است. توانمندسازی وظیفه همه مراکز علمی است و اگر این امر مورد توجه قرار گیرد در آینده این میزان دانشجوی بیکار نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار