رییس کمیسیون عمران مجلس: با بیان اینکه نظر رییس جمهور در مورد مسکن صحیح و درست است، گفت: اما نظر وزیر راه و شهرسازی این است که در حال حاضر در کشور نیاز به تولید مسکن وجود ندارد که این اشتباه است، زیرا در کشور مسکن کم داریم و باید خانه ساخته شود.
کد خبر: ۶۳۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 28 July 2018

تابناک فارس به نقل از اقتصاد آنلاین: محمدرضا رضایی کوچی اظهار داشت: شخص رییس جمهور به موضوع مسکن نظر مثبتی دارد و در هر جایی که بحثی مطرح می شود، ایشان نظر مساعد خود را در مورد بازآفرینی بافت های فرسوده و تولید مسکن اعلام می کند و به دنبال ایجاد تحرک در بازار مسکن است و بر این موضوع تاکید هم دارد.

وی در ادامه افزود: البته مساله این است که بدنه دولت و تیم اقتصادی دولت یا این موضوع را باور ندارد یا انگیزه لازم را ندارد و بنابراین عملا در زیر مجموعه دولت با او همکاری صورت نمی گیرد و متاسفانه همچنان شاهد رکود مسکن هستیم.

رضایی کوچی با بیان اینکه نظر رییس جمهور در مورد مسکن صحیح و درست است، گفت: اما نظر وزیر راه و شهرسازی این است که در حال حاضر در کشور نیاز به تولید مسکن وجود ندارد که این اشتباه است، زیرا در کشور مسکن کم داریم و باید خانه ساخته شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به اینکه حدود 3 میلیون واحد کمبود مسکن در کشور وجود دارد، عنوان کرد: دهک های متوسط به پایین جامعه و آنهایی که دنبال متراژهای پایین هستند، بیشترین متقاضیان مسکن هستند که متاسفانه همچنان فاقد خانه هستند.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه بدنه دولت فهم درستی از وضعیت و بازار مسکن کشور ندارد، گفت: مرکز آمار در گزارشی عنوان کرده که 2 میلیون و 500 هزار واحد بیشتر از تعداد خانوارها مسکن در کشور داریم و بنابراین تصور برخی از دولتمردان این است که مسکن کشور اشباع است در صورتی که برخی افراد در همین تهران 50 تا 100 واحد خانه دارند و این به معنای این نیست که کشور نیاز به مسکن ندارد.

رییس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: افرادی که این تعداد خانه را در اختیار دارند، در واقع سرمایه گذاری کرده اند و خانه خریده اند به امید اینکه در آینده گران شود و این به معنای آن نیست که دیگر نیازی به تولید مسکن وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار