رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان با بیان اینکه تنها 40 درصد ظرفیت ورزش جانبازان و معلولان این استان فعال است گفت: با این وجود در ارزیابی عملکرد هیات های کشور در سال 96 رتبه اول را به خود اختصاص دادیم.
کد خبر: ۶۳۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 28 July 2018

مهرداد شیروانی به نبود زیرساخت مناسب در استان اشاره کرد و افزود:به دلیل نبود منابع درآمدی پایدار و زیرساخت مناسب تنها از 40 درصد ظرفیت این ورزش در استان استفاده می شود و بیشتر وقت این هیات ورزشی صرف پیدا کردن اسپانسر و گرفتن امکانات می شود و این موضوع یکی از دغدغه های ما در سال های اخیر است.

وی در ادامه افزود:با توجه به برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه امسال و اهمیت شرکت در این مسابقات لذا آبان ماه جشنواره ای استانی برای انتخاب نفرات برتر برای حضور در مسابقات کشوری برگزار می شود.

شیروانی ضمن تاکید بر فعالیت بیشتر شهرستان ها و انجام وظایفی که بر حیطه آنهاست گفت: از این پس فعالیت رشته های ورزشی در تمامی شهرستان ها با اولویت جذب جوانان زیر20سال انجام می شود تا از این طریق بتوان این بخش از جامعه را با ورزش آشنا کرد.

رییس هیات جانبازان و معلولان خوزستان به حضور بیش از 18 ورزشکار و مربی خوزستانی در بازی های پاراآسیایی جاکارتا 2018اشاره کرد و گفت: در رشته دو و میدانی 13 ورزشکار به همراه سه مربی از استان به این رقابت ها اعزام می شوند همچنین در رشته های تیراندازی و بسکتبال با ویلچر هر کدام یک ورزشکار در نظر گرفته شده ضمن اینکه پیش بینی می شود 2 ورزشکار دیگر در رشته های تنیس روی میز و تیراندازی عازم این مسابقات شوند.

وی با اشاره به وضعیت روحی و جسمی بسیار خوب ورزشکاران استان قبل از اعزام به مسابقات پاراآسیایی گفت: با توجه به تمرین ورزشکاران در مدت یک سال و نیم اخیر و میزان آمادگی آنها می توان گفت تمامی ورزشکاران خوزستان 90 درصد شانس کسب مدال در این مسابقات را دارند.

رییس هیات جانبازان و معلولان استان در خصوص مجموعه ورزشی کوی طلاب اهواز نیز گفت: قرار بود این مجموعه ورزشی دهه فجر پارسال افتتاح شود که این امر محقق نشد اما اگر به طور جدی این طرح پیش رود ظرف مدت سه ماه آینده این مجموعه به بهره برداری می رسد.

وی بیان داشت:با راه اندازی مجموعه ورزشی کوی طلاب می توان به منابع درآمدی پایدار رسید و اردوها و مسابقات را برگزار کرده و در آینده نه چندان دور شاهد بالا رفتن ظرفیت کمی و کیفی این رشته در استان باشیم.

شیروانی در ادامه به فعالیت 700 ورزشکار جانباز و معلول سازمان یافته و 2 هزار ورزشکار غیر سازمانی در سراسر استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در 15 شهرستان هیات فعال داریم که از این بین تنها 10شهرستان می توانند نمره قبولی بگیرند.

وی گفت: در یکی 2 سال اخیر استقبال جوانان از این رشته بهتر شده و خانواده ها فرزندان خود را به سمت ورزش سوق می دهند لذا باید از نظر منابع مالی و امکانات جوابگوی این جوانان باشیم.

شیروانی افزود:90 درصد منابع مالی این هیات از طریق فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان تامین می شود که به دلیل مشکلات اقتصادی، تاکنون رقمی دریافت نشده در حالی که استانهای دیگر از مکان هایی که در اختیار دارند درآمدزایی کرده و مشکلات مالی چندانی ندارند.

مجمع سالیانه هیات جانبازان و معلولان استان با حضور رییس فدراسیون در هفته آینده برگزار می شود.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار