با توجه به عدم امکان آبیاری باغات اصفهان از زاینده رود و نگرانی از خشک شدن این باغات مقرر شد با افزایش سهمیه شرب یزد و اصفهان از محل زاینده رود، به طور موقت شرب بخشی از اصفهان که از طریق چاهها انجام می شده است از طریق خطوط انتقال آب یزد شود.
کد خبر: ۶۳۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 27 July 2018

 

به گزارش تابناک یزد، روابط عمومی استانداری یزد در واکنش به انتشار مطلبی از طرف استاندار اصفهان در فضای مجازی و نگرانی مردم استان یزد از مواردی همچون ، انشعاب گرفتن اصفهان از خط لوله اختصاصی آب یزد، کاهش سهمیه، آبیاری درختان با اب شرب یزد و ... اطلاعیه صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است:

نظر به انتشار مطلبی از سوی استاندار محترم اصفهان در فضای مجازی و گمانه زنی های انتشار یافته در برخی شبکه های اجتماعی استان یزد، نکات ذیل برای رفع برخی شبهات ایجاد شده و به منظور تنویر افکار عمومی به استحضار عموم مردم شریف استان یزد رسانده می شود:

1. به دلیل کاهش شدید ذخیره سد زاینده رود، بر اساس مصوبه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در اردیبهشت ماه سال جاری مقرر شد سهمیه آب بخش شرب و بهداشت استان اصفهان و آب انتقالی به یزد به میزان 20 درصد کاهش یابد. از آن زمان تاکنون دقیقا بر اساس این مصوبه در مورد استان اصفهان و یزد عمل شده است.

2. با توجه به عدم امکان آبیاری باغات اصفهان از زاینده رود و نگرانی از خشک شدن این باغات مقرر شد با افزایش سهمیه شرب یزد و اصفهان از محل زاینده رود، به طور موقت شرب بخشی از اصفهان که از طریق چاهها انجام می شده است از طریق خطوط انتقال آب یزد و شبکه آب اصفهان انجام و در عوض، چاه های شرب برای آبیاری باغات اصفهان استفاده شود. بنابراین برای حل مشکل باغات اصفهان تنها از ظرفیت خالی خط یزد استفاده شده است نه از سهمیه آب استان یزد.

3. در پست استاندار محترم اصفهان در شبکه های اجتماعی نیز به هیچ عنوان اشاره ای به کاهش سهمیه آب انتقالی به یزد نشده است و اشاره ایشان تنها به این موضوع است که از طریق خط انتقال آب یزد، شرب بخشی از مناطق اصفهان تامین شده است.

4. با توجه به شرایط شدید خشکسالی در منطقه، چنانچه همکاری هایی از این دست بین سه استان چهارمحال بختیاری، اصفهان و یزد وجود نداشته باشد تامین آب شرب 5 میلیون نفر از ساکنین یزد و اصفهان که از محل زاینده رود می باشد با چالش های متعدد روبرو می شود. بنابراین تنها در محیطی سرشار از تفاهم و درک متقابل بین مسئولین و مردم می توان چنین شرایط سختی را با کمترین تنش سپری نمود.

به مردم عزیز یزد و همه دلسوزان این استان تاریخی، اطمینان داده می شود متولیان امردر استان، در مسیر تامین آب مورد نیاز مردم همه تلاش و کوشش خویش را به کار گرفته و کمترین مماشاتی در این رابطه صورت نخواهد پذیرفت.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار